Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

OT: Ska köpa nya vinglas

Diskussion i 'Diskussion' startad av Chuck, 12 februari 2013.

1. Chuck
    Trådstartare

Chuck Friends of KS

Ska kasta ut käringens ärvda glas vinglas från 30 talet vill ha ordentliga kupor.

Vinkännare, hobbyister och flottfrissor ge mig förslag på ordentliga bruksglas både för vitt och rött!

Längtar till lönen...

2. Isodor

Isodor Partyprinsen från Säffle

Från:
    sthlm
    Bruksglas vettefan men Riedl är schysst tycker jag.

3. Aron

Aron Stadsbo

Från:
    Borås
    Eftersom man efter att ha inmundigat några glas av tidigare nämnda dryck tenderar att bli lite mindre stadig på handen föreligger ju en ganska stor olycksrisk, så köp nåt billigt på det stora Småländska varuhuset. Det har jag gjort och har även lyckats decimera antalet väsentligt. Oftast i samband med disk om man ska vara helt ärlig.

4. San Gennaro

San Gennaro Bonde

Re: Sv: OT: Ska köpa nya vinglas

IItala har fina och prisvärda vinglas.
    Trevliga att dricka ur och bra för att swirla och dofta med.

webbshop.hamngatan12.se/public/img/user/essence_2.jpg

Via Tapatalk

5. Micke B

Micke B Sweet cheeks

Håller med, kör också från ikea. Ganska billiga och så kan man panga ett par utan att bli ruinerad. Vinglas går fan alltid sönder.

6. Fryken

Fryken Kamrern

Från:
    STOCKHOLM
    Det är ju som att köpa en ömtålig g-shock!

Riedel känns ju rätt standard. Var väl nån som sålde ett par lådor vinglas här på K&S för inte så länge sen?

7. max

max Dancing Queen

Från:
    Kungsholmen
    riedl eller open up föreslår jag, har open up själv och de är verkligen kanon!

http://shop.textalk.se/se/artgrp.php?id=2359&grp=257600

Att få vin serverat i skitglas är fasen en lika deprimerande upplevelse som att få en theorema i julklapp :D

PS: Open up klarar diskmaskin och är mycket hållbara tycker jag, har gått 2st på 5-6år! Ikeaglasen vi haft som vitvinsglas är sönder hela bunten (8st) trots att vi dricker mycket mindre vitvin.

8. Re: Sv: OT: Ska köpa nya vinglas

+1

9. Jonaz

Jonaz Biskop

Från:
    Göteborg
    Riedel helt klart, kör själv vinum extreme. De tål maskindisk. Har knepat ihop en sarg av plastnät som får plats i diskmaskinen hemma. På jobbet har vi riedel vinum, mer klassisk design. Köp ett par kartonger småländska du kan ställa fram när baginbox-gäster är på besök. ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk

10. Jonaz

Jonaz Biskop

Från:
    Göteborg
    Rieslingmodellen är väldigt allround, passar till öl och avec med. Har även bordeaux och pinot noir. Några kupor för lagrad chardonnay finns med + ett antal för bitters ;)

11. DrDre

DrDre Friends of KS

Tidigare var jag med i Munskänkarna. Där verkade de flesta föredra Riedel. Riedel har olika serier i olika prisklasser. Själv köpte jag på mig en rejäl uppsättning när jag var i Tyskland.

12. Henrik A

Henrik A Bonde

Riedel, absolut, men om pengar är en faktor tycker jag att Riedels "lågprismärke" Spiegelau är ett ok alternativ. Ungefär som Rolex vs Tudor :D

13. Wollen

Wollen Barfly

+2
    Jag kör själv essence-serien som någon länkat redan, både röd & vit.

14. leben

leben El Patrón

Orrefors Difference tycker jag är trevliga.

15. DW6900MS

DW6900MS Biskop

Från:
    Borås

Sen har väl även Riedel en restaurangserie som är väldigt billig?
    De glasen brukar polaren dra fram när vi kör provningar, vill minnas att det också är rieslingmodellen som egentligen funkar till allt.
    http://www.vingruppen.se/VinUnic/Riedel ... estaurang/

16. Jonaz

Jonaz Biskop

Från:
    Göteborg

Vanliga dödliga får inte köpa restaurangserien. Har både restaurang och "konsument" varianten på Riesling glasen. Syns ingen skillnad, men det är en annan ton i de dyrare glasen.

17. Gregerus

Gregerus Bonde

Här hemma kör vi på Rosendahl, Grand cru. Jag gillar dem, trevlig storlek. Även inte jättetunna så att du har sönder dem i disken.
    http://royaldesign.se/Rosendahl.aspx

18. DW6900MS

DW6900MS Biskop

Från:
    Borås
    Visst är det skillnad. Kristall vs. glas?
    Rota fram ett org.-nummer så borde du kunna beställa?

19. Vintage92

Vintage92 Friends of KS

+3
    Kör också på essence-serien, har rött,vitt,champagne och vattenglasen.

Mårtenssons ur Brookfield