• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Skatteverket smygöppnar, får du tillbaka på skatten?

Haha, läste på aftonbladet tidigare idag :

"Förra året deklarerade 5,1 miljoner svenskar elektroniskt.
Men Skatteverkets servrar klarade då inte anstormningen. Systemet kollapsade tillfälligt.
– Det var ingen som kunde föreställa sig hur många som skulle använda mobilt bank id. Det gjorde att vi inte klarade mängden besök. Det ska inte hända i år, säger Kay Kojer, verksamhetsutvecklare på Skatteverket."

Väl inne på sidan:

"
  • Problem vid inloggning


Nu är det fullt!

Det är många som använder våra e-tjänster just nu, och det gör att du kan ha problem med att logga in. Försök igen om liten stund."


Intresset verkar vara oförutsägbart även denna gång... konstigt ! :)
 

Brogren

Cartier
Blir att betala en Gustav Vasa till staten.
Konstigt då man får betala lika mycket varje månad för ett sletet busskort...
 

Archie

Cartier
Är det inte lite utav ett feltänk att bli glad över att "få" tillbaks pengar. Detta innebär ju att staten tagit för mycket pengar av dig (utöver att vi redan har typ mest skatt i världen) och du får tillbaks dem typ ett år senare, utan ränta.... ja grattis, något att bli glad över? Hade hellre fått betala tillbaks då det innebär att jag fått ett räntefritt lån av staten.
 

hollow123

Rolex
Är det inte lite utav ett feltänk att bli glad över att "få" tillbaks pengar. Detta innebär ju att staten tagit för mycket pengar av dig (utöver att vi redan har typ mest skatt i världen) och du får tillbaks dem typ ett år senare, utan ränta.... ja grattis, något att bli glad över? Hade hellre fått betala tillbaks då det innebär att jag fått ett räntefritt lån av staten.

Se det som ett extra sparande om inte annat då. Och ja det är extremt dålig ränta men på e-sparkontot som de flesta sparar sina pengar på får du inte heller någon höjdarränta. Vet människor som har svårt att spara pengar som medvetet pyntar in en extra slant i skatt för att använda som ett stabilt sparande.
 

marcush78

Omega
Fan vad nice! Tack för tipset. nu kommer jag att sova gott. Nu har jag ju några månader på att komma på bra argument till min fru för att köpa klocka för pengarna...
 

MBx

Cartier
Är det inte lite utav ett feltänk att bli glad över att "få" tillbaks pengar. Detta innebär ju att staten tagit för mycket pengar av dig (utöver att vi redan har typ mest skatt i världen) och du får tillbaks dem typ ett år senare, utan ränta.... ja grattis, något att bli glad över? Hade hellre fått betala tillbaks då det innebär att jag fått ett räntefritt lån av staten.

Precis. Staten återbetalar mina (vet inte ännu om jag får tillbaka något:grumpy:) och dina pengar. Med det sagt är all annan betalning staten gör någon annans pengar men det är inte alla som får ihop den ekvationen.:meh:

"Pengar kommer inte från himlen, de tjänas på jorden" som en politiker sa en gång.
 
Topp