• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Skatteverket smygöppnar, får du tillbaka på skatten?

Bodén

Panerai
Dryga 3000 spänn tillbaka. Gött!

Såg förresten att det stod "exklusive ränta". Vilken ränta menas?
 

Archie

Cartier
Precis. Staten återbetalar mina (vet inte ännu om jag får tillbaka något:grumpy:) och dina pengar. Med det sagt är all annan betalning staten gör någon annans pengar men det är inte alla som får ihop den ekvationen.:meh:

"Pengar kommer inte från himlen, de tjänas på jorden" som en politiker sa en gång.



Jo det är ju alltför ofta folk blir glada över hur "generös" staten är när man får massa saker "gratis" av dem, utan att reflektera över att det är dina egna pengar du får en bråkdel tillbaks av, efter att staten snott typ hälften av allt du fått in.... Det är ju verkligen en bedrift att hjärntvätta en hel befolkning genom att göra dem beroende av politiker, som endast ger tillbaks av pengar de tagit av folket och samtidigt lyckas göra folket tacksamma för det!
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Jo det är ju alltför ofta folk blir glada över hur "generös" staten är när man får massa saker "gratis" av dem, utan att reflektera över att det är dina egna pengar du får en bråkdel tillbaks av, efter att staten snott typ hälften av allt du fått in.... Det är ju verkligen en bedrift att hjärntvätta en hel befolkning genom att göra dem beroende av politiker, som endast ger tillbaks av pengar de tagit av folket och samtidigt lyckas göra folket tacksamma för det!


Tror inte riktigt att det är så de flesta tänker. Jag är glad för att jag sluppit låna av staten då jag inte har behovet, jag har istället lånat ut och får tillbaka dem i en klump. Förstår inte din hets riktigt. Hade jag haft pengarna i handen hade jag blåst dem redan så det är väl fint att någon ser till så att jag fortf. har några kronor kvar :)
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Mmm, driver eget.
Som plåster på såren fick jag precis min nya MacBook Pro :D Lyfta momsen och betala med oskattade pengar, niiiiice :bag:
Bara en macbook? Du får ta och handla mera broder annars kommer skatteverket och tar allt. Gjorde själv en tjänsteresa till Amsterdam förra helgen (fredagen var jobb som inte helt ute och cyklar) Men helgen var trevlig.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Bara en macbook? Du får ta och handla mera broder annars kommer skatteverket och tar allt. Gjorde själv en tjänsteresa till Amsterdam förra helgen (fredagen var jobb som inte helt ute och cyklar) Men helgen var trevlig.

Hähä, gangsta! Har dock köpt en släpvagn också för 85k :bag:
 

16610

Patek
2-Faktor
Nu funka det iaf. Det va inte mkt att hurra för. 5k. kanske skulle köpa en certina DS action för de pengarna=)
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Jo det är ju alltför ofta folk blir glada över hur "generös" staten är när man får massa saker "gratis" av dem, utan att reflektera över att det är dina egna pengar du får en bråkdel tillbaks av, efter att staten snott typ hälften av allt du fått in.... Det är ju verkligen en bedrift att hjärntvätta en hel befolkning genom att göra dem beroende av politiker, som endast ger tillbaks av pengar de tagit av folket och samtidigt lyckas göra folket tacksamma för det!
Först och främst är det väldigt få i Sverige skattar 50%, kanske 0,1% av befolkningen eller något sånt skulle jag tro, att du sen får väldigt billig sjukvård, gratis skola etc kanske jag inte skulle kalla att sno. Visst kanske vi har höga skatter men att kalla det att staten snor känns lite överdrivet, livskvalitén vi har i Sverige är bland den högsta i världen så helt åt helvete kan det inte vara.
 

Björklund

Panerai
Jag och frun får tillsammans tillbaka motsvarande en beggad DJ. Får väl köpa en som passar oss båda = inga ursäkter nödvändiga :)
 

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Först och främst är det väldigt få i Sverige skattar 50%, kanske 0,1% av befolkningen eller något sånt skulle jag tro, att du sen får väldigt billig sjukvård, gratis skola etc kanske jag inte skulle kalla att sno. Visst kanske vi har höga skatter men att kalla det att staten snor känns lite överdrivet, livskvalitén vi har i Sverige är bland den högsta i världen så helt åt helvete kan det inte vara.

+ 1 på den! För övrigt får jag tebax 57 spänn. Kanske skulle freaka ut totalt och köpa mig några.....bandstift....
 

BME

Cartier
Fan vad folk får tillbaka pengar... Själv ska jag tydligen betala 3878 kr...
Blir ju inte några roliga klockor för -3878kr inte... :(
Första gången på bra länge jag får betala och förstår inte alls hur det kommer sig...
Att jag inte förstår kan bero på att jag är sjukt ointresserad och oinsatt eller så är det krångligt att lista ut vad allt betyder :)
 
Topp