Laddar...
Nymans Ur 1851

Kaplans Auktioner
  1. Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
    Stäng notis
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Säljes/Bytes OT- Skivsamling bytes mot klocka eller säljes

Diskussion i 'Handla - Säljes, bytes' startad av LongCon, 7 september 2013.

1. LongCon
    Trådstartare

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Bättre att en vinylintresserad klockbroder gör ett klipp än att en skivaffär gör en riktigt god affär.

Skall göra mig av med min vinylsamling. Ca 700 skivor jazz, progg, rock, reggae mm vilken jag samlat på mig under ca 10 år. Ca 400 riktigt bra/dyra skivor och ca 300 mindre dyra.

Har fått bud av skivaffär på 35000:- vilket jag anser vara för snålt. Dom betalar ca 45% av vad dom senare säljer för. Jag värderar skivorna lågt räknat till ca 80000:-.

Samlingen bytes helst mot vintage Rolex men även annat kan funka. Säljes för 40000:-. Pengar emellan åt båda håll fungerar. Har ingen lista på skivorna och inte tid att göra det heller. Den som är intresserad får komma och kika.

Skicka ett pm om intresse finns!

Mvh

LongCon

2. StrawberryFields

StrawberryFields Sir Notalot

Från:
    Jordgubbsranchen
    Ursäkta kladd. Men 700 skivor... ge oss en lista! :)

3. LongCon
    Trådstartare

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Du är ursäktad :)

Hade jag tid att lista dom skulle jag lika gärna kunna fota, visuellt gradera och sälja det till fullpris istället för halva priset.

4. jakob.dala

jakob.dala Axel Oxenstierna

Från:
    Vällingby
    Kan du ge oss några main pointers till vad det är vi pratar om? Förstår att lista är jobbig men ett par exempel och ålder?

5. LongCon
    Trådstartare

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Jazzen är primärt 50 och 60-tal på förstapress. Tex Coltrane, Mingus, Miles Davis, Yusuf Lateef mm mm. Ett 20-tal Impulse, några Blue Note, Prestige, Savoy, Verve, Mercury.

Svensk progg: Allt mellan TGS, International Harvester, Hansson & Karlsson till Turid och Mikael Ramel.

Reggae: Blandat. Burning Spear, Third World, Jimmy Cliff, Pioneers, Bob Marley, LKJ mm mm

Progg/Rock: John Mayhall, Beatles, Stones, Beefhart, Fairport Convention osv osv

Ja, bra skit helt enkelt :)

jakob.dala och P-A gillar detta.
Sjöö Sandström Royal Straps