Laddar...
Nymans Ur 1851

Johannesens
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

OT: Skjortor

Diskussion i 'Lifestyle' startad av DW6900MS, 22 april 2013.

1. DW6900MS
    Trådstartare

DW6900MS Biskop

Från:
    Borås
    Hur är det här. Har ni några favoritmärken? Sålde nämligen av de flesta av mina skjortor och behöver fylla på med nya. Köpte mig en Morris idag. Ett märke som jag tycker funkar helt ok. Bär oftast mina skjortor ledigt till jeans eller chinos.
    Något som man inte ska missa? Kanske tips på bra nätbaserade inköpsställen?

2. Jakobb

Jakobb Friends of KS

Stenströms och Eton är fantastiska, går ofta att hitta slimfit till nersatt pris hos mindre butiker runt rea-tider! Om du är sugen på button down och har en fäbläss för hästar är väl Ralph Laurens Polo-linje trevlig, helst INTE i pastellfärger.

Bexa gillar detta.
  3. Criss Cross

Criss Cross Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Jag kör lite mer dressad stil och gillar Eton, Stenströms, Armstrong och Oscar.

4. Vintage92

Vintage92 Friends of KS

Tobias Eriksson, DrDre och Kniven gillar detta.
  5. DW6900MS
    Trådstartare

DW6900MS Biskop

Från:
    Borås
    Inbillar mig att jag inte passar i Eton, varför vet jag inte. Stenströms har jag ofta köpt och kommer köpa fler. Samma sak med Polo. Hur är det med Boss och Dahlin annars?

6. danne10

danne10 Stadsbo

Från:
    Stockholm
    För dress kör jag Rose&Borns skjortor, är jag i London köper jag Charles Tyrwhitt, förvånansvärd kvalitet för inga pengar.

Casual blir Gant eller Polo..

// Danne

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Olleepersson gillar detta.
  7. POO

POO Präst

Charles Tyrwhitt eller TM Lewin, skjortor i svenska butiker känns plötsligt fruktansvärt oprisvärda!

Olleepersson och Tobias Eriksson gillar detta.
  8. Mr Chance

Mr Chance Velourmannen

Armstrong. Italienska tyger i svensk butik någonstans vid Saluhallen på Östermalm. Fanns också online men håller just nu på och bygger om webshopen. Grymma skjortor.

9. Micke B

Micke B Sweet cheeks

Gillar också Eton! Älskar deras kragar! Om man ska dressa ner lite så är Gant rugger och Ralph Lauren sköna, gärna i pastellfärger, fuck you Jakobb:)

Olleepersson, Marcilus, Gavve och 2 andra gillar detta.
  10. max

max Dancing Queen

Från:
    Kungsholmen
    Har beställt ett gäng från shirtstore.se funkar riktigt bra när man fått in sina mått!
    Lite synd att de inte har nån butik så man kunde testa tygerna utan att beställa hem dem först.

11. Barda

Barda Friends of KS

Jag håller mig till La Chemise utbud. De har de mesta man behöver från deras egna märke som håller bra kvalitet, Pasqui som du kan måttsy och designa som du vill (var väl roligare för 7 år sedan då inte lika många sportade olikfärgade knappar och kontrastkragar) Ralph Lauren för semestern osv.

Dom har även ett hyvast nytt brand som heter Emanuel berg. Roliga kragar och fina tyger...

12. CaptainOats

CaptainOats Friends of KS

Ställer mig till kören med Stenström o RL för casual tex oxford.

MEN den absolut skönaste och faktiskt högst upplevda kvalitetskänslan jag hittat är i min COS skjorta.

13. Icaras

Icaras Biskop

Från:
    De skånska skogarna
    Boss har ju en del :), passar fint på mig ovh tänker fortsätta med deras, även fått fin service.
    Eton har jag inte testat än men gissar på att jag måste gå ner ett kilo eller två för optimal passform :)

14. ErikGBG

ErikGBG Biskop

Eton är överlägsna tycker jag. Har nån stenströms och RL men kör mest eton. Hålller passformen i nästan oändligt med tvättar!

15. Wollen

Wollen Barfly

Eton är förstahandsvalet, Oscar Jacobsson, Ralph Lauren, Tiger, Stenströms, NN07 återfinns även i garderoben.
    Att köpa billigt är att köpa dyrt när det kommer till skjortor och kostymer då kvalitén ofta återspeglas i priset.

Wii, Gavve och Icaras gillar detta.
  16. JohanHLM

JohanHLM Friends of KS

Har testat skjortor från flera av de vanliga tillverkarna i mellanklass segmentet (Stenströms, TM Lewin, Carles Tyrwhitt, Shirt Factory, Oscar of Sweden, La Chemise och Teracci) men föredrar helt klart Eton eftersom de är lättstrukna och håller sig skrynkelfria.
    Etons green ribbon tycker jag passar utmärkt om du vill klä dig lite mer avslappnat.

17. vikgul

vikgul Lilla Buh

Från:
    Huvudstaden
    Dressade så är Boss, Eton, Tiger väldigt bra och tillgängligt i Sverige

Ledigt så blir det Ralph Lauren, Gant, Hilfiger och någon A&F

18. ZQT

ZQT The Banker

Kör själv en salig blandning med bl.a Ralph Lauren, Tiger, Oscar Jacobson, The Shirt Factory, Abercrombie&Fitch, TM Lewin och Hugo Boss. Har dock lite väl många i dagsläget, börjar närma sig 40 till antalet...

Favoriter på Oxfords är RL, dubbel manschett är TM Lewin, casual är A&F (så förbannat långa ärmar bara)

19. DW6900MS
    Trådstartare

DW6900MS Biskop

Från:
    Borås
    Bor 10 km från Eton så det kanske man borde köra på :)

20. Fabian

Fabian Manboy

Från:
    Stockholm
    budget? precis som klockor kan skjortor kosta förmögenheter

21. mrMyagi

mrMyagi Sir Blabbermouth

Från:
    Burkina Faso
    kör mest RL och hilfiger för casual, dressat så kör jag CK/BOSS/H&M (jävligt bra passform)

22. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Kör i princip bara Brooks Brothers, Ralph Lauren och J.Crew dagligen och i den ordningen. Om jag måste se mindre prep ut vid mer formella tillställningar så blir det svenskt från Eton eller Stenströms.

Sedan så har jag ju skjortor i allsköns märken från Boomerang och Barbour till Vicomte.A och Tiger men det är inget jag rekommenderar eller bär ofta.

Gavve gillar detta.
  23. DW6900MS
    Trådstartare

DW6900MS Biskop

Från:
    Borås
    Fick precis upp ögonen för Brooks Brothers, undra om man kan beställa hem från deras amerikanska sida?
    Budget, ja du. Runt en tusenlapp brukar jag lägga men har någon gång köpt skjortor från Paul&Shark för närmare 3 papp (dock inte värt det).

Gavve gillar detta.
  24. POO

POO Präst

Precis som med klockor är det kvalité framför kvantitet som gäller likaså att man köper skjortor från skjorttillverkare och inte reklambyråer. För pengarna du betalar för en Eton i Sverige får du tex en Turnbull o Asser i UK. Polyesterhistorier från Tiger ska vi ju inte prata om.

Aquaracer2 gillar detta.
  25. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Själv kör jag bara från Ebay. Jag tycker inte om att betala mer än jag behöver :D
    Vet att axel_ har beställt från deras Amerikanska hemsida, förväntar mig ett utförligt svar kring fraktkonstnader och eventuella komplikationer från honom.

26. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Stenströms även om jag är partisk (Helsingborgare) ;)

Icaras gillar detta.
  27. M.L.

M.L. Friends of KS

Från:
    Jorden
    Har beställt från Brooks Brothers amerikanska hemsida många gånger. Frakten är alltid 50$ och det blir alltid tull och moms på beställningen. Väntar man tills de har rea 25% (sker minst 2 gånger per år, på julafton och några veckor framåt samt nån gång innan sommaren) så är det ändå utomordentligt prisvärt. BB har bästa button down-kragarna.

Aquaracer2 gillar detta.
  28. axel_

axel_ Torpare

Kan bara till att hålla med, jag behövde betala både tull och extra avgifter till fraktbolaget (Fedex), men även jag köpte då det var lite rea på vissa produkter, och passade på att köpa en hel del när jag endå beställde, och det känns endå som att alla mina skjortor och crewneck merinos jag fick hem kostade någon hundring mer än vad man får betala i sverige för en vanligt OCBD från BB. Kan verkligen rekommendera dem, bara man inte har allt för långa armar!

29. Crowolf

Crowolf Guest

Blåkläder är hyfsat bra och prisvärda. Revas inte lika lätt av spik och skit som exempelvis Fristads gör.

Galaxxy, Pope, LongCon och 2 andra gillar detta.
  30. Hardy

Hardy Thug

Från:
    och till
    Håller mig oftast till button down. Vet inte varför! Där har jag en hel del, köper oftast RL På mått (15,5 och arm 34-35) dock börjar jag biffa till mig för mycket!!!
    Råkade även köpa en Polo Golf skjorta (button down) som var sjukt bra, köpt fler sen dess.

brukar passa på att köpa på mig när jag är i USA eftersom det är ca 50% på det svenska priset.

Stenström och Oscar är också bra skit! Har även några Hilfiger jag gillar.

Flanell brukar ja köra RL, barbour eller A&F.

Aquaracer2 gillar detta.