• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skjortor

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Hur är det här. Har ni några favoritmärken? Sålde nämligen av de flesta av mina skjortor och behöver fylla på med nya. Köpte mig en Morris idag. Ett märke som jag tycker funkar helt ok. Bär oftast mina skjortor ledigt till jeans eller chinos.
Något som man inte ska missa? Kanske tips på bra nätbaserade inköpsställen?
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Stenströms och Eton är fantastiska, går ofta att hitta slimfit till nersatt pris hos mindre butiker runt rea-tider! Om du är sugen på button down och har en fäbläss för hästar är väl Ralph Laurens Polo-linje trevlig, helst INTE i pastellfärger.
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Inbillar mig att jag inte passar i Eton, varför vet jag inte. Stenströms har jag ofta köpt och kommer köpa fler. Samma sak med Polo. Hur är det med Boss och Dahlin annars?
 

danne10

Panerai
2-Faktor
För dress kör jag Rose&Borns skjortor, är jag i London köper jag Charles Tyrwhitt, förvånansvärd kvalitet för inga pengar.

Casual blir Gant eller Polo..

// Danne


Sent from my iPad using Tapatalk HD
 

Mr Chance

Kalmar
Armstrong. Italienska tyger i svensk butik någonstans vid Saluhallen på Östermalm. Fanns också online men håller just nu på och bygger om webshopen. Grymma skjortor.
 

max

Dancing Queen
Har beställt ett gäng från shirtstore.se funkar riktigt bra när man fått in sina mått!
Lite synd att de inte har nån butik så man kunde testa tygerna utan att beställa hem dem först.
 

Barda

Cartier
Jag håller mig till La Chemise utbud. De har de mesta man behöver från deras egna märke som håller bra kvalitet, Pasqui som du kan måttsy och designa som du vill (var väl roligare för 7 år sedan då inte lika många sportade olikfärgade knappar och kontrastkragar) Ralph Lauren för semestern osv.

Dom har även ett hyvast nytt brand som heter Emanuel berg. Roliga kragar och fina tyger...
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Ställer mig till kören med Stenström o RL för casual tex oxford.

MEN den absolut skönaste och faktiskt högst upplevda kvalitetskänslan jag hittat är i min COS skjorta.
 

Icaras

Rolex
Boss har ju en del :), passar fint på mig ovh tänker fortsätta med deras, även fått fin service.
Eton har jag inte testat än men gissar på att jag måste gå ner ett kilo eller två för optimal passform :)
 

ErikGBG

Audemars
Eton är överlägsna tycker jag. Har nån stenströms och RL men kör mest eton. Hålller passformen i nästan oändligt med tvättar!
 

Wollen

Mao
2-Faktor
Eton är förstahandsvalet, Oscar Jacobsson, Ralph Lauren, Tiger, Stenströms, NN07 återfinns även i garderoben.
Att köpa billigt är att köpa dyrt när det kommer till skjortor och kostymer då kvalitén ofta återspeglas i priset.
 

JohanHLM

Rolex
Har testat skjortor från flera av de vanliga tillverkarna i mellanklass segmentet (Stenströms, TM Lewin, Carles Tyrwhitt, Shirt Factory, Oscar of Sweden, La Chemise och Teracci) men föredrar helt klart Eton eftersom de är lättstrukna och håller sig skrynkelfria.
Etons green ribbon tycker jag passar utmärkt om du vill klä dig lite mer avslappnat.
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Dressade så är Boss, Eton, Tiger väldigt bra och tillgängligt i Sverige

Ledigt så blir det Ralph Lauren, Gant, Hilfiger och någon A&F
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Kör själv en salig blandning med bl.a Ralph Lauren, Tiger, Oscar Jacobson, The Shirt Factory, Abercrombie&Fitch, TM Lewin och Hugo Boss. Har dock lite väl många i dagsläget, börjar närma sig 40 till antalet...

Favoriter på Oxfords är RL, dubbel manschett är TM Lewin, casual är A&F (så förbannat långa ärmar bara)
 

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
kör mest RL och hilfiger för casual, dressat så kör jag CK/BOSS/H&M (jävligt bra passform)
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Kör i princip bara Brooks Brothers, Ralph Lauren och J.Crew dagligen och i den ordningen. Om jag måste se mindre prep ut vid mer formella tillställningar så blir det svenskt från Eton eller Stenströms.

Sedan så har jag ju skjortor i allsköns märken från Boomerang och Barbour till Vicomte.A och Tiger men det är inget jag rekommenderar eller bär ofta.
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Fick precis upp ögonen för Brooks Brothers, undra om man kan beställa hem från deras amerikanska sida?
Budget, ja du. Runt en tusenlapp brukar jag lägga men har någon gång köpt skjortor från Paul&Shark för närmare 3 papp (dock inte värt det).
 

POO

Panerai
Precis som med klockor är det kvalité framför kvantitet som gäller likaså att man köper skjortor från skjorttillverkare och inte reklambyråer. För pengarna du betalar för en Eton i Sverige får du tex en Turnbull o Asser i UK. Polyesterhistorier från Tiger ska vi ju inte prata om.
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Fick precis upp ögonen för Brooks Brothers, undra om man kan beställa hem från deras amerikanska sida?
Budget, ja du. Runt en tusenlapp brukar jag lägga men har någon gång köpt skjortor från Paul&Shark för närmare 3 papp (dock inte värt det).

Själv kör jag bara från Ebay. Jag tycker inte om att betala mer än jag behöver :D
Vet att axel_ har beställt från deras Amerikanska hemsida, förväntar mig ett utförligt svar kring fraktkonstnader och eventuella komplikationer från honom.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Fick precis upp ögonen för Brooks Brothers, undra om man kan beställa hem från deras amerikanska sida?
Budget, ja du. Runt en tusenlapp brukar jag lägga men har någon gång köpt skjortor från Paul&Shark för närmare 3 papp (dock inte värt det).
Själv kör jag bara från Ebay. Jag tycker inte om att betala mer än jag behöver :D
Vet att axel_ har beställt från deras Amerikanska hemsida, förväntar mig ett utförligt svar kring fraktkonstnader och eventuella komplikationer från honom.
Har beställt från Brooks Brothers amerikanska hemsida många gånger. Frakten är alltid 50$ och det blir alltid tull och moms på beställningen. Väntar man tills de har rea 25% (sker minst 2 gånger per år, på julafton och några veckor framåt samt nån gång innan sommaren) så är det ändå utomordentligt prisvärt. BB har bästa button down-kragarna.
 

axel_

Breitling
Har beställt från Brooks Brothers amerikanska hemsida många gånger. Frakten är alltid 50$ och det blir alltid tull och moms på beställningen. Väntar man tills de har rea 25% (sker minst 2 gånger per år, på julafton och några veckor framåt samt nån gång innan sommaren) så är det ändå utomordentligt prisvärt. BB har bästa button down-kragarna.

Kan bara till att hålla med, jag behövde betala både tull och extra avgifter till fraktbolaget (Fedex), men även jag köpte då det var lite rea på vissa produkter, och passade på att köpa en hel del när jag endå beställde, och det känns endå som att alla mina skjortor och crewneck merinos jag fick hem kostade någon hundring mer än vad man får betala i sverige för en vanligt OCBD från BB. Kan verkligen rekommendera dem, bara man inte har allt för långa armar!
 

Hardy

Thug
Håller mig oftast till button down. Vet inte varför! Där har jag en hel del, köper oftast RL På mått (15,5 och arm 34-35) dock börjar jag biffa till mig för mycket!!!
Råkade även köpa en Polo Golf skjorta (button down) som var sjukt bra, köpt fler sen dess.

brukar passa på att köpa på mig när jag är i USA eftersom det är ca 50% på det svenska priset.

Stenström och Oscar är också bra skit! Har även några Hilfiger jag gillar.

Flanell brukar ja köra RL, barbour eller A&F.
 
Topp