• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skjortor

Edin

Panerai
En fråga till er som är haj på skjortor;
Om man ska ha en smoking skjorta är färgen given och likaså ficklöst och dubbelmanchett, men knappar, skjortkrage och "veck framtill"? Vad är det som gäller?
 

Singular

Rolex
2-Faktor
En fråga till er som är haj på skjortor;
Om man ska ha en smoking skjorta är färgen given och likaså ficklöst och dubbelmanchett, men knappar, skjortkrage och "veck framtill"? Vad är det som gäller?

Jag har tre enkla regler för dig;
1: inga
2: jävla
3: grejer

Vanlig turndownkrage, dolda knappar (alt studs) och slätt bröst är det allra vettigaste i min bok, kombinerat med en lite lyxigare, matigare tygkvalité.
 

Edin

Panerai
Jag har tre enkla regler för dig;
1: inga
2: jävla
3: grejer

Vanlig turndownkrage, dolda knappar (alt studs) och slätt bröst är det allra vettigaste i min bok, kombinerat med en lite lyxigare, matigare tygkvalité.


Tack för svar på tal!
Jag vill helst ha en slät skjorta då less is more. Alltid. Men man vill ju inte "krossa" eventuella stilregler. Dags att börja kolla runt. :)
 

POO

Panerai
Viktigast är att undvika frackkrage på skjortan! Usch vad den är hemsk! Annars är Singular inne på rätt spår!
 

Chagall

Cartier
Bumpar en gammal tråd med ett nyinköp som kom förra veckan!

12825208_790904784349299_1801028491_n.jpg
 

Aelgen

Omega
Har hört att Spiga 3 i Göteborg ska ha någon typ av MTM. Stämmer det och har någon testat? Vad gäller i sånt fall?
Finns det något annat bra ställe i Göteborg som erbjuder en vettig MTM-tjänst som håller sig runt max 2000 kr?
 

Chagall

Cartier
Har hört att Spiga 3 i Göteborg ska ha någon typ av MTM. Stämmer det och har någon testat? Vad gäller i sånt fall?
Finns det något annat bra ställe i Göteborg som erbjuder en vettig MTM-tjänst som håller sig runt max 2000 kr?
Jag vet inte hur priserna ser ut helt, men fråga @Singular! (alltså han är från en annan butik skall tilläggas)
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Har hört att Spiga 3 i Göteborg ska ha någon typ av MTM. Stämmer det och har någon testat? Vad gäller i sånt fall?
Finns det något annat bra ställe i Göteborg som erbjuder en vettig MTM-tjänst som håller sig runt max 2000 kr?

Barbas MTM är mycket, mycket bra och har nyligen förstärkts med en del tyger som tidigare bara funnits i den mer casualorienterade Dandylife-serien (ping @naggge !). Grundpriset är 2000 kronor (alltså en hundralapp högre än konfektionspriset, vilket är för styckfrakten) villet jag tycker är oerhört prisvärt.
 

Aelgen

Omega
Barbas MTM är mycket, mycket bra och har nyligen förstärkts med en del tyger som tidigare bara funnits i den mer casualorienterade Dandylife-serien (ping @naggge !). Grundpriset är 2000 kronor (alltså en hundralapp högre än konfektionspriset, vilket är för styckfrakten) villet jag tycker är oerhört prisvärt.
Tack för infon! Har ni dessa på Linnegatan2? Eller är det Spiga3 som gäller?
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
@Singular - Är Incotex, slim & basfärgerna i begränsat antal, eller är det någonting som kommer att finnas på hyllan? Sitter modellen bra har jag tänkt hugga blåa, ljusa & gröna.

Edit. Oj, trodde det var kläderna gör mannen...*
 
Senast ändrad:

naggge

Panerai
Barbas MTM är mycket, mycket bra och har nyligen förstärkts med en del tyger som tidigare bara funnits i den mer casualorienterade Dandylife-serien (ping @naggge !). Grundpriset är 2000 kronor (alltså en hundralapp högre än konfektionspriset, vilket är för styckfrakten) villet jag tycker är oerhört prisvärt.
Seriöst? Dandylife alltså? Fint!
 

Blyfot

Cartier
Bumpar denna med en fråga.
Är det någon som testat Berg & Bergs skjortor, tycker de verkar ha schysst kvalitet till ett rimligt pris.
 

krosjo

Omega
Denna tråd får duga, då jag inte hittar någon mer lämplig. Var i hela friden, i Stockholm, hittar jag en oknuten svart fluga i sammet? Ni får ursäkta mig om det faktiskt finns en mer lämplig tråd som jag missat. :bag:
 

Gnomon

Cartier
Är det någon som har koll på någon skjorttillverkare som passar mig som får en nackhylla på skjortor och kostymer?
Jag har raka axlar, inte så värst biffig och har ap-långa armar, drar 16/36 slimfit, det blir ett veck på sidan av kragen...

Börjar seriöst fundera på att måttsy ett par skjortor men skulle gärna undvika den kostnaden...
 

Fredig

Cartier
Är det någon som har koll på någon skjorttillverkare som passar mig som får en nackhylla på skjortor och kostymer?
Jag har raka axlar, inte så värst biffig och har ap-långa armar, drar 16/36 slimfit, det blir ett veck på sidan av kragen...

Börjar seriöst fundera på att måttsy ett par skjortor men skulle gärna undvika den kostnaden...

Beror på vad för priser du kollat på RTW men Shirtonomy tar väl 1k per skjorta? MTM är det.
 

Gnomon

Cartier
Beror på vad för priser du kollat på RTW men Shirtonomy tar väl 1k per skjorta? MTM är det.

Jag har skummat den här tråden lite och det verkar som vissa av er har koll...

Forum är ju till för att uttråkade män ska hetsa varandra till att efterfråga saker de inte visste att de behövde i prisklasser de inte känner sig bekväma i...:)

Jag brukar köpa ett gäng från TM Lewin att ha under lammullströjor, de blandas upp med några illasittande skjortor från svenska "designmärken" sen brukar jag ha några finare skjortor till kostym.
Garderoben behöver verkligen uppdateras nu.
Planen blir nog att måttsy ett par från tex Bauer, det är inte värt att lägga de pengarna utan att det sitter perfekt...
Shirtonomy, klarar de att anpassa axelpartiet med sitt MTM koncept?

Sen skulle jag behöva något billigare att ha under lammullströjan och till vardagskavajen, så gärna tips på RTW sub 1K med 1tum extra ärmlängd och snitt som inte ger nackhylla..
 
Topp