• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skjortor

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Fick hem mina skjortor från Charles Tyrwhitt igår.
Riktigt fina och kvalitén är gedigen. Dessvärre passar bara 1 av 5. Resten får returneras.
Det är deras Casual SlimFit som blev alldeles för stor. Provar M istället vilket känns helt sjukt, att jag skulle ha M alltså.
+1 måste också returnera och gå ner på S slimfit :S
Dock finns inte alla skjortor jag vill ha i S slimfit. Du kanske vill köpa mina 5 skjortor som är i M slimfit? ;)
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
+1 måste också returnera och gå ner på S slimfit :S
Dock finns inte alla skjortor jag vill ha i S slimfit. Du kanske vill köpa mina 5 skjortor som är i M slimfit? ;)

Hmm, det skulle bli väldigt många skjortor för mig som bara använder skjorta ibland :D
Ska du inte skicka tillbaka dem då?
 

SSL

Audemars
Kör på Stenströms som finare skjortor och Stone Island och CP Company som casual-skjortor. Stod mellan Eton och Stenströms vad gäller mer dressade skjortor, och valet föll som sagt på Stenströms. Ingen direkt anledning mer än att Stenströms har sin tillverkning endast i Estland, medan Eton varierar i lite olika länder. Kändes helt enkelt bättre med Stenströms. Men kvalitén ska, vad jag hört, vara likvärdig.
 

vekktah

Cartier
Eton till kostym. Annars Pour, cp company eller whatever. En av mina mest använda är dock en hm-skjorta. En strykfri jävel som håller stilen helt sjukt bra, ser ut som ny efter en lång dag. (Till skillnad från många andra som säckar ihop på väg till jobbet) Tror det är mitt enda hm-plagg som överlevt mer än två tvättar.
 

Maxim

Cartier
Jag kör på Stenströms. Har köpt de flesta på Outlet Syd i Lödde. Passar man på när de får nya leveranser och ibland även har 3för2 så kan man göra riktiga kap på skjortor med mycket snygg mönstring.

Det dumma jag gjorde var att köpa på mig ett gäng slimfit och sen gå upp 2kg, efter det så har de hängt uppe i förrådet...

Edit: Har 4 skjortor i "ungdomligt" snitt, stl 39/40 slimfit om någon är intresserad. Kan ta foto och hela köret. Använda ca 2-3 gånger var. Har ingen aning när magen är nere på slimfit nivåer igen, så kanske är lika bra att avyttra dem. Tror ni det finns intresse i köp/sälj?
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Kör med Gant eller Boss. Har även TM Lewin, Eton, Stenströms, Cornelianiskjortor också men Gant och Boss sitter absolut bäst på mig.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
 

DrDre

Patek
Efter att sett länkarna ovan så köpte jag/vi ett par stycken från Charles Tyrwith mest av nyfikenhet. Jag var lite osäker på storlekarna så jag slog mig ihop med tre kompisar och så köpte vi en var för att kalibrera in vad som passar. De senaste åren har jag i stort sett bara köpt från Brooks Brothers och tycker nog att de är bättre (de funkar bättre på resor och ser bättre ut framåt slutet på dagen) än Stenström och Eton.

Efter att ha provat skjortorna från CT ett tag så får jag nog säga att de är inte alls dumma. BB är nog aningen bättre, men CT är helt OK har ju fördelen att när man väl fått ordning på vilken storlek man har, så är det ju jäkla smidigt att köpa dem över nätet. Priserna är ju dessutom väldigt bra, man brukar få 4 för 100 pund och 10 pund i frakt.
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Efter att sett länkarna ovan så köpte jag/vi ett par stycken från Charles Tyrwith mest av nyfikenhet. Jag var lite osäker på storlekarna så jag slog mig ihop med tre kompisar och så köpte vi en var för att kalibrera in vad som passar. De senaste åren har jag i stort sett bara köpt från Brooks Brothers och tycker nog att de är bättre (de funkar bättre på resor och ser bättre ut framåt slutet på dagen) än Stenström och Eton.

Efter att ha provat skjortorna från CT ett tag så får jag nog säga att de är inte alls dumma. BB är nog aningen bättre, men CT är helt OK har ju fördelen att när man väl fått ordning på vilken storlek man har, så är det ju jäkla smidigt att köpa dem över nätet. Priserna är ju dessutom väldigt bra, man brukar få 4 för 100 pund och 10 pund i frakt.

Jag kör uteslutande CT på jobbet numera. Testade storlek en gång när jag ändå var i London, men beställer på nätet när jag känner behov av nya eller gamla slitna byts ut. På fritiden kör jag lite blandat. BB, Gant, Stenströms, etc. Men CT är sjukt bra som vardagsskjorta.

Dessutom gillar jag att man kan beställa med dubbel manschett och utan bröstficka, samt att det erbjuds tre olika ärmlängder till varje kragstorlek.

Har väl ett 40-tal CT-skjortor och är som sagt grymt nöjd. Rekommenderas!

/Robert
 

DrDre

Patek
Jag kör uteslutande CT på jobbet numera. Testade storlek en gång när jag ändå var i London, men beställer på nätet när jag känner behov av nya eller gamla slitna byts ut. På fritiden kör jag lite blandat. BB, Gant, Stenströms, etc. Men CT är sjukt bra som vardagsskjorta.

Dessutom gillar jag att man kan beställa med dubbel manschett och utan bröstficka, samt att det erbjuds tre olika ärmlängder till varje kragstorlek.

Har väl ett 40-tal CT-skjortor och är som sagt grymt nöjd. Rekommenderas!

/Robert

Jo jag gillar också det där att man kan sitta hemma i lugn och ro och bestämma precis hur man vill ha skjortorna och att man kan välja storlekar (ärmlängd, kragstorlek och slimfit/extraslimfit etc) så att de verkligen passar.
 

Galaxy

Rolex
Kör en hel del på skjortor. Mest RL och någon Burberry. Tyvärr problematiskt att hitta passande storlekar då jag är alldeles för långsmal för de flesta. :/ Ge gärna tips om ni har några märken som ni kan tänka er passa min kroppsform!
 

SSL

Audemars
Kör en hel del på skjortor. Mest RL och någon Burberry. Tyvärr problematiskt att hitta passande storlekar då jag är alldeles för långsmal för de flesta. :/ Ge gärna tips om ni har några märken som ni kan tänka er passa min kroppsform!


Eton har börjat med "super slimfit" såg jag tidigare. Kanske kan vara nåt om du vill ha lite mer dressade skjortor.
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Brooks gillar jag ,jag är ganska dagis ,cyklar runt ,runt på vindar o grejer ,hämtar lämnar ungar med cykel ,dom håller sig fräscha ...
Billigt i Us med...
 

TheKing

Cartier
dezyvasy.jpg

Passar lika bra till Hulken som till halvguld..

sent with dirty pen on Note 3!
 

Sputniq

Panerai
Bumpar denna tråd :)

Undviker skjortor med märken på sig förutom en gammal Lacoste-skjorta som kostade kanske 300:- på rea, används när det finns risk att skjortan går sönder. De skjortor som sitter överlägset bäst och bekvämast på mig är Profumo, helt fantastiska :)
 

DrDre

Patek
Köpte några dress shirts från Gieves & Hawkes nyligen. Har inte använt dem så mkt men mitt första intryck är nog att de ligger på ungefär samma nivå som min favorit Brooks Brothers.
 

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Köpte Oscar och Boomerang sist, lätta och sköna skjortor. Måste ha slim fit och gärna cut away-krage. Gillar inte 70-tals-kragen med spetsar ner till bröstvårtorna.
 

Axiom

Panerai
2-Faktor
Har stor spridning i garderoben, de jag anser är mest för pengarna är TM lewin, fully fitted sitter helt ok och kvalitén är över förväntan sett till vad man betalar. Ett kanon-alternativ om man vill komplettera med lite billigare skjortor tycker jag.
 
Topp