• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor

kalufsen

Panerai
Hur ofta vårdar och putsar du skorna?


Detta är första gången jag testar mig på putsning :) Utöver det använder jag skokräm lite då och då (förstår att detta är ett dåligt svar men har tyvärr inget bättre då jag inte är konsekvent och smörjer t ex varje månad utan snarare när jag känner att det behövs), borstar skorna gör jag varje gång jag använt de.
 

Whedda

Rolex
Detta är första gången jag testar mig på putsning :) Utöver det använder jag skokräm lite då och då (förstår att detta är ett dåligt svar men har tyvärr inget bättre då jag inte är konsekvent och smörjer t ex varje månad utan snarare när jag känner att det behövs), borstar skorna gör jag varje gång jag använt de.

Min egen erfarenhet säger faktiskt att de finaste skiftningarna får man om man som i ditt fall inte putsar och smörjer skorna för ofta. Lädret åldras av användning och om man smörjer dem veckovis blir de lätt ganska enfärgade men riskerar även att bli lite sladdriga i skinnet.

Bra jobbat med dem!
 

kalufsen

Panerai
Min egen erfarenhet säger faktiskt att de finaste skiftningarna får man om man som i ditt fall inte putsar och smörjer skorna för ofta. Lädret åldras av användning och om man smörjer dem veckovis blir de lätt ganska enfärgade men riskerar även att bli lite sladdriga i skinnet.

Bra jobbat med dem!
Tack Whedda! Satt faktiskt och kolla skoputsar sm i samtidigt för att se era olika tekniker ;)
 

SSL

Audemars
Grönt
image.jpg
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Kollade på ett par loafers från Tods på NK
Helt klart snygga men jag kan inte riktigt motivera priset
Några förslag på annat som fungerar på sommaren
Tänk båt / sommarstad
 

ScubaKing

Audemars
Kollade på ett par loafers från Tods på NK
Helt klart snygga men jag kan inte riktigt motivera priset
Några förslag på annat som fungerar på sommaren
Tänk båt / sommarstad


Här är ett förslag, inget jag någonsin skulle bära men det skulle jag inte heller med 99,9% av alla andra skorna i denna tråden heller..
13131060-4-850x850.jpg
 

ScubaKing

Audemars
Något sånt ja :)
Enda trista är att efter 2 sommrar har jag haft sönder skorna totalt :(


Det är nog lika bra med tanke på stilen och hur dem ser ut..... :facepalm:
Men som jag sa innan, jag tycker nästan alla skor i den här tråden ser ut som skor som små farbröder har på sig, typ Lilla Fridolf eller Ove i Solsidan.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Loafers med tofsar går helt bort för mig, för starka vibbar till 1980-1990.... så been there, done that, and not going back!
Tycker ni om den stilen rekommenderar jag en helg framför Tv:n med gamla Miami Vice...fullt med tofsar, korta kavajer, pastell och annat "skoj".;)
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Loafers med tofsar går helt bort för mig, för starka vibbar till 1980-1990.... så been there, done that, and not going back!
Tycker ni om den stilen rekommenderar jag en helg framför Tv:n med gamla Miami Vice...fullt med tofsar, korta kavajer, pastell och annat "skoj".;)
Tassle loafers är ju svincoolt!! Står helt klart på min inköpslista innan sommaren :D
 

Vincent

Cartier
Det är nog lika bra med tanke på stilen och hur dem ser ut..... :facepalm:
Men som jag sa innan, jag tycker nästan alla skor i den här tråden ser ut som skor som små farbröder har på sig, typ Lilla Fridolf eller Ove i Solsidan.

Vad för typ av skor använder du då?
Har ju postats en mängd olika skor här så om du sågar alla dessa är jag riktigt nyfiken vad du själv använder
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Här är ett förslag, inget jag någonsin skulle bära men det skulle jag inte heller med 99,9% av alla andra skorna i denna tråden heller..
13131060-4-850x850.jpg

De där går bort om båt var något man skulle tänka på. De där mörka sulorna är inget jag skulle vilja ha knalla runt på en vit båt och göra en massa fula märken.
 
Kom nyss på att mina "favoritloafers" pajade i somras, bör nog dra till skomakaren... :p
Bara ett par nonames av hyfsad kvalitet som jag hittade för 45kr typ på second hand, men väldigt bekväma!
IMG_4138.JPG
 

ScubaKing

Audemars
Vad för typ av skor använder du då?
Har ju postats en mängd olika skor här så om du sågar alla dessa är jag riktigt nyfiken vad du själv använder


Jag sågar inte alla, men väldigt många. Jag bär nästan alltid basketskor. MEN om någon fyller 50 år så kan jag ju inte komma i basketskor (även om det är ett par And1) Jag gillar dessa om man ska se till klassiska fin-skor..

0111.jpg
 
Topp