• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor

Josef B

Bestraffaren
Tempen kröp under 5 grader denna morgon..
ÄNTLIGEN tillåter vädret att Islays kommer fram!
IMG_0037.JPG
Bästa kängorna!
 

Ejnork

Cartier
Känns rätt bra hittills. Nyfiken, går min vristhöjd att avgöra utifrån denna bild? (Säger inte att du har fel bara nyfiken). Tack för input!

Tycker det ser ut som har du har för stor glipa i snörningen. Lite överdrivet på bilden nedan men du hajar! Men är du nöjd så är det ju dunder! Inte min mening att pissa på din parad. Det är snygga skor!

Derby blir bättre tror jag.

20160122_low_volume_high_volume.jpg
 

MartinL

Omega
Känns rätt bra hittills. Nyfiken, går min vristhöjd att avgöra utifrån denna bild? (Säger inte att du har fel bara nyfiken). Tack för input!

Edit: Pucktvåa på den.

Glipan som bildas skvallrar om att du har ett ganska högt insteg (hög vrist). Om du bildgooglar oxfordskor ser du att vissa har samma glipa som du och många har mindre glipa eller nästan ingen glipa alls. Skorna kommer säkert ge med sig lite med tiden så glipan minska en aning. Generellt är en derbysko betydligt mer förlåtande för olika vristhöjder men det finns också oxfordskor med högre insteg. Snygga skor!
IMG_1954.JPG
 

Hallis

Panerai
2-Faktor
@MartinL och @Ejnork, tack för en liten lektion. Skulle tro att snörningen säkert kan bero på ett lite högre insteg men kanske framförallt på att de inte är knutna ordentligt (dvs så hårt som krävs för att gå i dem).

Och nej, tar verkligen inte illa upp. Kul att lära sig nåt nytt! :)
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Skulle behöva lite tips från er som har koll! Är ute efter ett par bruna chelseastövlar i skinn, gärna med en lite röd nyans, att ha nu under hösten. Finns det några märken att rekommendera med en prislapp på under 2 lax? :)
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Tycker det ser ut som har du har för stor glipa i snörningen. Lite överdrivet på bilden nedan men du hajar! Men är du nöjd så är det ju dunder! Inte min mening att pissa på din parad. Det är snygga skor!

Derby blir bättre tror jag.

20160122_low_volume_high_volume.jpg

Edit: Pucktvåa på den.

Glipan som bildas skvallrar om att du har ett ganska högt insteg (hög vrist). Om du bildgooglar oxfordskor ser du att vissa har samma glipa som du och många har mindre glipa eller nästan ingen glipa alls. Skorna kommer säkert ge med sig lite med tiden så glipan minska en aning. Generellt är en derbysko betydligt mer förlåtande för olika vristhöjder men det finns också oxfordskor med högre insteg. Snygga skor!
IMG_1954.JPG

Ni som har koll. Lider själv av högt insteg och har haft tur med några brittiska skor, men generellt blir det sällan superbra. Har ni npgra tips på skor/modeller (gärna märkesspecifikt) som bör funka?
 

Ejnork

Cartier
Ni som har koll. Lider själv av högt insteg och har haft tur med några brittiska skor, men generellt blir det sällan superbra. Har ni npgra tips på skor/modeller (gärna märkesspecifikt) som bör funka?

Har samma problem, Carminas lite bredare modeller brukar funka för mig, och då gärna i någon derby modell, då "täcker" då foten mycket bättre.
 
Topp