• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor

ulli

Omega
2-Faktor
IMG_20161024_123034.jpg

Håller på att gå in ett par Loake Chester. Får se om det är skorna eller mina fötter som ger med sig först... ;)
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Tänkte slå till på ett par Loake Kempton nu när det börjarbli höstrusk med regn och första snön (innan det blir så kallt att vinterkängorna åker fram). Vad tycker panelen - mörkbrunt läder eller mörkbrun mocka? Läder kanske är bättre mot fukt (givetvis med gummisula)?

IMG_0111.JPG
IMG_0114.JPG
Jag klickade köp på ett par i mocka från Pediwear förut. Inga pengar har dragits & ingen orderbekräftelse har landat. Jag checkade dessutom ut som gäst & har därför ingen användare där.

Hör jag ingenting klipper jag ett par i butik när jag besöker Fish City.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Jag klickade köp på ett par i mocka från Pediwear förut. Inga pengar har dragits & ingen orderbekräftelse har landat. Jag checkade dessutom ut som gäst & har därför ingen användare där.

Hör jag ingenting klipper jag ett par i butik när jag besöker Fish City.
gmail.con hade jag visst skrivit... Kempton är på ingång. Kul! Fantastiskt bra till jeans.
Loake-Kempton-Snuff-Suede-Boots-Red-Clay-Soul-Side.jpg
Loake-Kempton-Snuff-Suede-Boots-Red-Clay-Soul-Sole.jpg

Skärmavbild 2016-10-26 kl. 16.43.52.png

Sista bilden är stulen av @cazjl på instagram.
 

Ponlarsson

Panerai
gmail.con hade jag visst skrivit... Kempton är på ingång. Kul! Fantastiskt bra till jeans.
Loake-Kempton-Snuff-Suede-Boots-Red-Clay-Soul-Side.jpg
Loake-Kempton-Snuff-Suede-Boots-Red-Clay-Soul-Sole.jpg

Skärmavbild 2016-10-26 kl. 16.43.52.png

Sista bilden är stulen av @cazjl på instagram.
Bra val! Köpte ett par hösten 2013 och har väl i princip använt dem varannan dag under vinterhalvåret sen dess. Visst ser de använda ut, men håller ihop bra och jag tror att de ska ta mig genom den kommande säsongen också. Sen kan det möjligtvis bli tal om pension.
 

Zalath

Panerai
Bra val! Köpte ett par hösten 2013 och har väl i princip använt dem varannan dag under vinterhalvåret sen dess. Visst ser de använda ut, men håller ihop bra och jag tror att de ska ta mig genom den kommande säsongen också. Sen kan det möjligtvis bli tal om pension.
Skicka dem på spa bara så ska de nog hålla några år till. :)
 

Ponlarsson

Panerai
Skicka dem på spa bara så ska de nog hålla några år till. :)
Då får fullgott spa hemma. Tvättas med galltvål när de är skitiga och sprejas därefter med renovator med lämplig färg och super invulvner. Sulkanten smörjer jag med skokräm. De börjar dock bli slitna i mockan, så pass slitna att de inte går att färga över, att jag är väldigt tveksam till om jag kommer sula om dem. Känns inte värt att lägga 1000-1500:- på en helomsulning av ett par skor jag köpte för 2100:- när mockan börjar ge sig.
 

Zalath

Panerai
Då får fullgott spa hemma. Tvättas med galltvål när de är skitiga och sprejas därefter med renovator med lämplig färg och super invulvner. Sulkanten smörjer jag med skokräm. De börjar dock bli slitna i mockan, så pass slitna att de inte går att färga över, att jag är väldigt tveksam till om jag kommer sula om dem. Känns inte värt att lägga 1000-1500:- på en helomsulning av ett par skor jag köpte för 2100:- när mockan börjar ge sig.
Ah, nä mocka ger sig ju snabbare än vanligt läder.
 

Zalath

Panerai
Jodå, det skulle nog funka hyggligt, men sulan är rätt tunn, så det kan nog bli lite kallt.
image.jpeg


Har ett par Trickers Stow med commando som nog kommer till användning. Man kommer upp lite högre vilket är skönt i vattenpölar å slask och så har den sulan lite bättre grepp.
image.jpeg
Det är nog lugnt, jag har gått med dubbel dainite några vintrar nu och det har aldrig varit kallt. Brukar inte vara problem med grepp heller. Dainite har ju fördelen att det inte finns några småställen som skräp kan fastna på.
 
Topp