• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor

par

Patek
2-Faktor
puts för nyårsafton och skorna är redo
yWP5zYQ.jpg
 

PIC

Cartier
2-Faktor
Jag beställde ett par Meermin halv brouge i Linea Maestro på vinst och förlust. Förutom att det tog väldigt lång tid så var dem för små i storleken, något man får ta om man beställer över nätet men jag tyckte inte att lädret kändes "bra". Jag skickade tillbaka dem och gick till Skoaktiebolaget och köpte Carmina istället. Lite dyrare men hantverket var mer tillfredsställande.

Köpte även ett par C&J i deras butik på Jermyn Street nu i höstas.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Hardy Kika på Our Legacy också. De har en flanellbyxa i år som vanligt. De har dock tagit bort all cashmere i byxan, vilket gör att de blir mindre känsliga för användning.
 

Whedda

Rolex
Hardy flanellbyxor finns även från Cavaliere och Massimo Dutti för ca 1500kr. Tänk på att det är ofta värt ett besök till ändringsskräddare för att lägga upp byxan efter bäraren. En mellangrå/grafitgrå flanellbyxa är förmodligen det bästa alternativ som finns till blå kavaj om du frågar mig.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Hardy

Thug
Hardy flanellbyxor finns även från Cavaliere och Massimo Dutti för ca 1500kr. Tänk på att det är ofta värt ett besök till ändringsskräddare för att lägga upp byxan efter bäraren. En mellangrå/grafitgrå flanellbyxa är förmodligen det bästa alternativ som finns till blå kavaj om du frågar mig.


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Stort tack!
Ja skräddaren måste ja springa till hela tiden pga mina 197 cm!
 

fredrikb

Cartier
Är det någon här som använder galoscher? Använder själv alltid mins Swims när vädret kräver det, men börjar ledsna lite på att det blir enformigt. Finns det egentligen några bra alternativ till Swims, eller har de "monopol"?
 

Kakob

Cartier
Någon som har tips på balla sneakers? Är någorlunda orienterad i det som hittills diskuterats i tråden, roeterar mest mellan ett fåtal par c&j, church samt RM Williams i dagsläget. Men är som sagt helt lost vad gäller sneakers, skulle vara kul om någon hade en bra idé om vart man kan börja? Tänker mig Adidas Stan Smith-aktigt, alltså huvudsakligen vitt och enkelt. Det måste ju finnas några sneakerinbitna på KS? :angel:
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Någon som har tips på balla sneakers? Är någorlunda orienterad i det som hittills diskuterats i tråden, roeterar mest mellan ett fåtal par c&j, church samt RM Williams i dagsläget. Men är som sagt helt lost vad gäller sneakers, skulle vara kul om någon hade en bra idé om vart man kan börja? Tänker mig Adidas Stan Smith-aktigt, alltså huvudsakligen vitt och enkelt. Det måste ju finnas några sneakerinbitna på KS? :angel:

- Converse x Comme des Garcons. Med hjärtat på yttersidan. För övrigt min favorit av mina tygskor!

- Eytys. Vans-liknande svenska skor.

- Common Projects gillar en del också. Har dock inte fastnat för någon modell.

Kika in på sneakersnstuff.com för sneakershimlen!


Skickas från min iPhone 9 via Tapatalk
 

Icaras

Rolex
Tänkte skaffa mig ett par Loake 1880 någon gång, men tvekar lite eftersom jag sliter väldigt mycket "innåt". Befarar att "klacken" kommer att slitas ut bra mycket fortare än det gör för dem flesta.
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Någon som har tips på balla sneakers? Är någorlunda orienterad i det som hittills diskuterats i tråden, roeterar mest mellan ett fåtal par c&j, church samt RM Williams i dagsläget. Men är som sagt helt lost vad gäller sneakers, skulle vara kul om någon hade en bra idé om vart man kan börja? Tänker mig Adidas Stan Smith-aktigt, alltså huvudsakligen vitt och enkelt. Det måste ju finnas några sneakerinbitna på KS? :angel:
Låga vita Nike AF1.
 

megflt

Breitling
Måste väl lägga mig i lite här... Skor är ju jäkligt skoj det också!
Själv så kör jag till 90% av tiden med RM, har väl sisådär tio par... Helt fantastisk kvalité! Funkar lika bra i skogen som på puben som på jobbet.
Men, absolut skönaste dojjorna görs av Allen Edmonds! Ska jag på mässa eller dylikt finns det inget bättre än ett par AE, som balsam för fossingarna. Har fyra par AE i olika modeller och färger...
Jag får återkomma inom kort då jag beställt ett skoställ av en snickare! Blir förhoppningsvis en möbel att räkna med!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
  • Like
Reactions: par

par

Patek
2-Faktor
så här på kvällskvisten valde jag att putsa till favoriterna, ett par Saint Crispin's i vackert brouge-mönster.



Riktit fina! Föredrar personligen en blankare puts men smaken är som...
Vad använder du för kräm? Har några i liknande färg jag vill ha lite rödare så tänkte testa nya "Hermes red" från Saphir.
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Fotot är väl lite missvisande men visst, kunde ha jobbat upp en större glans!

Skorna har från början en mer cherry-aktig ton. Den här gången var det saphir renovateur för återfuktning och sen saphir pate de luxe för mörkläggande partier.
 
Topp