• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor

dauit

Panerai
2-Faktor
Wow! Trodde inte det fanns såna skor i Luleå :). Snygg färg.
Använde dom faktiskt i fredag, man blir lite fundersam över vädret här uppe ibland.

Fantastiska! EG lyckas få otroligt "djup" i sitt läder.

BAM! Kul att se och ett härligt udda val.


Tack alla tre, färgen är verkligen udda och fantastisk enligt mig, men inte alls så pass udda att du måste gå helt bonkers med resten av klädseln för att det ska funka:)
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Det finns. Jag har ett par Wentworth med den kombon. Kanske inte lika schnejdigt som ett par med lädersula, och enligt vissa ger det en sämre känsla, men det är riktigt praktiskt och det är riktigt fina skor.

Jag följer ditt tema för dagen:


image.jpg
Grymt, tackar! Skönt att inte vara ensam dessutom. :)
 

Hugii

Audemars
Behöver ventilera en fråga :)
Funderar på att köpa ett par till Loake Cannon (Munkskor).. skönt att slippa snören :)

Min funderingar kretsar kring:
* är "spännen" lika hållbara som "övriga skon? eller måste man slänga skorna för ett spänne/band har gått av.

* Alltid gillat munkskor, nu har de varit lite hypade, men är det en tidlös sko?

Jag är bara ute efter era funderingar å tankar. Men jag kör alltid eget race. Det som känns bra det köper jag (annars hade men fallit för omgivningens påtryckning och haft ett par ecco med gummisula a 2cm) . :)
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Men du lär ju åka på moms och tull? Då är du uppe i typ 3000-3500, eller? Hade lite svårt att räkna ut rätt tullsats, 7-17 procent?


Har precis fått svar från bootsonline. De skriver att de alltid sätter ett värde på 80 AUD på ordern. Detta värdet är det som då bl.ir tull o moms på. Det skriver att de alltid gör så oavsett om man ber om det eller inte.
 
  • Like
Reactions: par

Frosse

Cartier
Har precis fått svar från bootsonline. De skriver att de alltid sätter ett värde på 80 AUD på ordern. Detta värdet är det som då bl.ir tull o moms på. Det skriver att de alltid gör så oavsett om man ber om det eller inte.

Okej, då lär det landa runt 2800 då om jag räknat rätt, gött för dig!
 

Frosse

Cartier
Har precis fått svar från bootsonline. De skriver att de alltid sätter ett värde på 80 AUD på ordern. Detta värdet är det som då bl.ir tull o moms på. Det skriver att de alltid gör så oavsett om man ber om det eller inte.

Okej, då lär det landa runt 2800 då om jag räknat rätt, gött för dig!

Enligt Tullverket:
"Om försändelsen innehåller varor med ett sammanlagt värde på högst 1 300 kronor – behöver du inte betala någon tull – momsen däremot måste du alltid* betala."

Alltså bör du betala 2490+125=2615 spänn

Det vill säga, du betalar ingen tull.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Enligt Tullverket:
"Om försändelsen innehåller varor med ett sammanlagt värde på högst 1 300 kronor – behöver du inte betala någon tull – momsen däremot måste du alltid* betala."

Alltså bör du betala 2490+125=2615 spänn

Det vill säga, du betalar ingen tull.

ja om allt stämmer så bör det bli så.
 

leicaphile

Panerai
Hittade ett par bespoke Trickers i min storlek (och de passar väldigt bra som tur är!) för en spottstyver. Lite kärlek och lite Saphir verkar få fart på dem igen. Ska ta dem till skomakaren imorrn och se över om de behöver sulas om eller om vi kan lägga på en slitsula tills vidare.

Före/efter

S0038206.jpg
 
Topp