• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Slipsförvaring, hur gör ni?

WiktorK

Omega
Eftersom slipssamlingen växer, sakta men säkert... Så känns det inte anständigt att ha slipsarna undanskymnda i garderoben, ihoprullade i en skokartong.

Jag söker därför efter kreativa lösningar på hur ni löser detta problem? Hur förvarar ni era slipsar?
På rak arm så är jag mer ute efter en "lådlösning" än en "hänglösning".

Så ös på med förslag och inspiration.
 

hollow123

Rolex
Själv är jag tråkig och har en vanlig slipshängare i garderoben.
Men något sådant här tycker jag hade vart snyggt... Funkar både att ha i låda samtidigt som man kan ha den hängandes på väggen om det finns utrymme för det :)
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Gör som jag, bygg om ett rum till walk-in-closet. Har slipsarna på en skiva, ihoprullade så att eventuella skrynklor försvinner. Låter de dock hänga på slipsgalgen efter användning, en dag eller två.
 

PIC

Cartier
2-Faktor
Åh skor för en hel pluton :)

Nä riktigt fint, önskar jag hade platsen. Kanske får göra om lilltjejens rum... o_O
 
Här, i Mariannelund, har vi en man som gjort sitt döda äppelträd till ett "slipsträd".
Knappast förvaring, men ändå.
Om mitt komihåg funkar så skall jag ta ett foto vid tillfälle.
 

Omega

Omega
Inte världens bästa bild, men här får du en överblick. Slipsarna ligger på nedersta skivan.

pahybe7e.jpg



Skickas från min iPhone via Tapatalk
Hur navigerar du dig genom skjortdjungeln?

OnT: Slipsgalge, fungerar alldeles utmärkt!
 

WiktorK

Omega
Tack för goda tips! Börjar nog med att införskaffa en slipsgalge :) I väntan på att kunna bygga en egen walk in closet..

Sent from my GT-P5110 using Tapatalk
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Kan du inte bygga en slips tombola? Så ger du den en snurr varje morgon och sticker in handen och får ut en slips på måfå. Kan ju bli lite spännande :woot:
Skall tilläggas att jag själv aldrig har slips och därför har begränsade kunskaper i ämnet.
 
Topp