Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

OT - Smartphone-tråden

Diskussion i 'Diskussion' startad av 80talisten, 7 januari 2013.

1. 80talisten
    Trådstartare

80talisten I wish a could afford a real gold Rolex!

Från:
    Eskilstuna
    Här kan ni visa era smartphones, visa vad för bakgrundsbild ni använder. Är ni androidister eller IOSister..? Vill ni dela med er bra appar, - gör det i den här tråden! eller hjälp andra med eventuella problem... - Jag tror ni fattar. Det här är den stora smartphone-tråden! :)

Själv är jag omodern och kör fortfarande med min Iphone 4, en lur som jag haft så mycket nytta av... :D

Bifogade filer:

2. vonhall

vonhall Friends of KS

Från:
    Lerum
    Har en gammal iPhone4 som jag trivs med. Här kommer min startbild på luren!

3. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
  4. Bojke

Bojke Fjunis

5. Zed

Zed Swissera Forumsponsor

Från:
    Göteborg
  6. Molle

Molle Kambei Kobra Kai

Efter 20 år med E/// o SonyE lurar bytte jag i höstas sida...

Bifogade filer:

7. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
  8. yonsson

Från:
    GBG
  9. 80talisten
    Trådstartare

Från:
    Eskilstuna
    Hahaha fy fan vilka jäkla nördar vi är med våra Seikos!! :mrgreen:

10. yonsson

Från:
    GBG

11. Itson

Itson Stadsbo

Det här är lite av mitt ämne. Är det något någon undrar inom Android/windows phone så är det bara att fråga. Jag är riktig telefon nörd. Någon som följer CES nu när det drar igång?

12. Kson

Kson Friends of KS

Samsung Galaxy s2 har bara en tråkig orginal bild på skärmen.. Går i tankar om att köpa en iPhone 5 men får se ; )

13. Bojke

Bojke Fjunis

Jag kollar bara på CES vartannat år, nämligen när bindningstiden för abonnemanget är på väg att ta slut. Det är för riskabelt att följa annars. :lol:

14. Kson

Kson Friends of KS

Va roligt : )

15. Kson

Kson Friends of KS

Vad är CES?

16. Itson

Itson Stadsbo

Hah, jag blir sugen att byta telefon varannan dag. Studerar ju nu så man får hålla fingrarna i styr lite. Har en Sgs2 som jag byter rom hela tiden för att uppdatera mig. Den känns nästan lika snärt som toppmodellerna fortfarande tack vare det. Har även en Nexus 7 som är lite modifierad.

17. Itson

Itson Stadsbo

http://www.cesweb.org/, CES = Consumer Electronics Association. Det är en stor elektronikmässa som går av stapeln i Las Vegas varje år. Där presenteras allt möjligt teknikrelaterat, oftast nyheter, ny teknik och nya modeller hamnar i blickfånget.

18. Kson

Kson Friends of KS

Okej, farligt det där! Blir sugen på alla möjliga saker! : )

19. Pappi

Pappi Lilla Fridolf

Re: Sv: OT - Smartphone-tråden

Kör en S3 med 4G, men gillar egentligen ajfån bättre... Har numera en Big Healey och två klockor som bakgrund.

Skickat från min GT-I9305N via Tapatalk 2

Bifogade filer:

20. 80talisten
    Trådstartare

Från:
    Eskilstuna
    Jo det är nog så det ligger till :)

21. Knät

Knät Stadsbo

Från:
    Det mörka småland
    Jag kör på Sony Xperia V.. Gillar att man kan ha telefonen framme i alla väder och liggandes på bänken i köket t.ex.

22. 80talisten
    Trådstartare

Från:
    Eskilstuna
    Någon som kör Iphone 5 här inne? Är det stor skillnad mot 4:an och 4S?

23. Obeedoobe

Obeedoobe Friends of KS

Från:
    Snåland
    Tjena,

Jag kör med 5:an. Bytte från 3GS'n så för min del var det ett stort steg :D . Skiljer väl inte så värst mycket mellan 5:an och fyran 4:an tror jag. Vassare kamera och bättre kräm i maskineriet. Den är ju även något tunnare och lite längre. Finns säkert någon som kan detta bättre än mig.

Mvh

24. 80talisten
    Trådstartare

Från:
    Eskilstuna
    Kommer nog ändå inte byta ut 4:an ännu på ett tag, det är en fantastisk telefon. Jag lagade upp hemknappen förra veckan som hade blivit otroligt seg, skulle kosta 3500:- om det hade gått genom Apple enligt affären jag köpte den i, men kom undan med bara 350:- genom att lämna in den hos en privat mobiltelefonreperatör. Funderar på eventuellt en Androidlur som nästa.. Samsung gör ju riktigt bra och fina numera.

25. Magnlar

Magnlar Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Haft 4an i två år tills nyligen. Har 5.an nu. Stor skillnad? Njaa.. Visst märker man att 5an är lite snabbare och har en bättre display. Men inte mycket mer.
    Kameran skulle vara mkt bättre enligt applefanatikerna men själv har man inte märkt något skillnad. Fortfarande lika dåligt på ljusupptagning. Dvs. Värdelösa bilder så fort det är lite mörkt.

Ähh behåll din 4an..

26. Itson

Itson Stadsbo

Även fast Iphone inte är mitt egentliga område så kan jag självklart en hel del om dem. Håller med @Magnlar att det inte är något som är direkt spännande med den nya uppdateringen. Jag blev själv besviken på Apple, jag gillar när konkurrenterna triggar varandra att utvecklas. Tyvärr ligger Apple på efterkälken nu (fortfarande bäst optimerad programvara men på all hårdvara så ser det annorlunda ut förutom byggkvalité kanske)..

27. Rico

Rico Stadsbo

Kör en iphone 5 efter några år med androidlurar. Är överlag nöjd, men har vid flera tillfällen konstaterat att icke-jailbreakat ios saknar flera bra och fullkomligt självklara funktioner som Android har. Men det den gör gör den med bravur!

Sent from my iPhone 5 using Tapatalk

28. Itson

Itson Stadsbo

This. Det den gör :)
    Sent from my Nexus 7 using Tapatalk HD

29. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Jag kör Nokia N9 med Linuxbaserat Meego som operativsystem, en skam att de lade ner och bara satsar på Windows.

Bifogade filer:

30. Itson

Itson Stadsbo

Håller helt med dig. Älskade Maemo som fanns i Nokia N900 och följde utvecklingen mot Meego. Synd att de övergav skeppet. Nokia lovade väl att supporta och komma ut med uppdateringar i alla fall i något år, hur går det med Meego som plattform nu. Är det några programmerare som fortfarande försöker förbättre det?

Mårtenssons ur Brookfield