• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Snösporter

mofo

Audemars
2-Faktor
Hittade lite gamla bilder när jag var "Skibum" i mina yngre dagar och blev sjukt sugen på att dra iväg igen.
Har ni lite roliga bilder när ni utövar snösporter likt; skidor, snowboard, skoter, längdskidor osv. posta gärna lite bilder eller varför inte tipsa om dina favoritställen att utöva dessa på.
Jag börjar.
Branäs Sverige
1909981_21926855520_7680_n.jpg

Branäs Sverige
1909981_21926860520_7919_n.jpg

Kaprun Österrike
1909981_21926890520_9319_n.jpg

Zell am See Österrike
1909981_21926915520_480_n.jpg

Zell am See Österrike
1909981_21926955520_2622_n.jpg

Zell am See Österrike
1909981_21926965520_3322_n.jpg

Kaprun Österrike
1909981_21926970520_3560_n.jpg
 
Senast ändrad:

joca

Patek
2-Faktor
Skidor/Snowboard är mycket skoj. Längtar till påskens resa!

Har varit på två orter i Frankrike tidigare, bäst åkning tycker jag Val Thorens hade :)
DSC00139a.JPG
DSC00142.JPG
DSC00149.JPG
 

Ketan

Cartier
Nu besitter jag inte på några bra skidbilder men i helgen blir det iallafall att boka skidresa till Val dísere med föräldrarna! Vi åker den 12 mars och blir borta en vecka! Ska bli grymt nice att äntligen få åka lite skidor! Var senast i Val Thorens och det var två år sen nu. Ska till vallåsen nu på söndag också och hade varit fett kul att öva lite park skillz också!
 

Aelgen

Omega
Kul med en sån här tråd! Har övervägt att starta en då det bör finnas fler skidintresserade här.
Har fördelen att arbeta på ett resebolag vilket innebär många resor till alperna under vintern och ca 30 skiddagar om året. Kom nyss hem efter en 7 veckors uppstartsperiod, som dock var extremt snöfattig. Nu har det däremot snöat så in i helvete så nästa vända ner om en vecka blir det de breda laggen som hänger med ner! Så här ser det ut på toppen i Tignes för tillfället (bild stulen från Facebook).
1.jpg
 
Kul med en sån här tråd! Har övervägt att starta en då det bör finnas fler skidintresserade här.
Har fördelen att arbeta på ett resebolag vilket innebär många resor till alperna under vintern och ca 30 skiddagar om året. Kom nyss hem efter en 7 veckors uppstartsperiod, som dock var extremt snöfattig. Nu har det däremot snöat så in i helvete så nästa vända ner om en vecka blir det de breda laggen som hänger med ner! Så här ser det ut på toppen i Tignes för tillfället (bild stulen från Facebook).
1.jpg

Fantastiskt! Åker själv till Serre Chevalier över påsken. Har varit där två gånger tidigare med extremt dåligt snöläge, men i år verkar ju hela alperna få sitt så jag håller tummarna, tredje gången gillt!
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Körde min Suunto D6 när vi körde UV-krocket. Har ingen mekanisk dykare som når runt torrdräkten ;)

Ett gäng riktiga old-school-bilder från före digitalkamerans tid när man fortfarande var odödlig och hoppade på/från/till allt man kunde hitta.
retrosnowboard95.jpg
Det ser så gött ut, känner igen mig i ditt uttalande, man var odödlig, nu vet jag hur ont det gör att ramla! :)
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Kul med en sån här tråd! Har övervägt att starta en då det bör finnas fler skidintresserade här.
Har fördelen att arbeta på ett resebolag vilket innebär många resor till alperna under vintern och ca 30 skiddagar om året. Kom nyss hem efter en 7 veckors uppstartsperiod, som dock var extremt snöfattig. Nu har det däremot snöat så in i helvete så nästa vända ner om en vecka blir det de breda laggen som hänger med ner! Så här ser det ut på toppen i Tignes för tillfället (bild stulen från Facebook).
1.jpg

Mer bilder när du kommit ner, ser inte helt fel ut nu :)
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Nu besitter jag inte på några bra skidbilder men i helgen blir det iallafall att boka skidresa till Val dísere med föräldrarna! Vi åker den 12 mars och blir borta en vecka! Ska bli grymt nice att äntligen få åka lite skidor! Var senast i Val Thorens och det var två år sen nu. Ska till vallåsen nu på söndag också och hade varit fett kul att öva lite park skillz också!
Du får givetvis visa lite bilder när du hoppar sen.
 

Aelgen

Omega
Fantastiskt! Åker själv till Serre Chevalier över påsken. Har varit där två gånger tidigare med extremt dåligt snöläge, men i år verkar ju hela alperna få sitt så jag håller tummarna, tredje gången gillt!
Du gör helt rätt, Serre Chevalier är grymt! Var där för 2 veckor sen när snön precis hade börjat komma och jävlar vad det snöade! Pratade nyss med vår personal på plats där och det är -18 grader och har kommit över en meter snö denna vecka. Kan rekommendera att ta en dagstur över till Sestriere när du ändå är där. Ligger ca 1 timma bort och det ingår en dag gratis där i liftkortet. Riktigt bra område och skiljer sig en del mot systemet i Serre Chevalier. Plus att pizzan där tillhör topp 3 jag ätit i mitt liv!
 

WBergdahl

Panerai
Kul med en sån här tråd! Har övervägt att starta en då det bör finnas fler skidintresserade här.
Har fördelen att arbeta på ett resebolag vilket innebär många resor till alperna under vintern och ca 30 skiddagar om året. Kom nyss hem efter en 7 veckors uppstartsperiod, som dock var extremt snöfattig. Nu har det däremot snöat så in i helvete så nästa vända ner om en vecka blir det de breda laggen som hänger med ner! Så här ser det ut på toppen i Tignes för tillfället (bild stulen från Facebook).
1.jpg
Ska åka till Chamonix v13 är det tänkt! Vet du hur det ser ut där? :)
 

Aelgen

Omega
Ska åka till Chamonix v13 är det tänkt! Vet du hur det ser ut där? :)
Härligt! Chamonix hade det jäkligt tuff med regn och plusgrader fram tills för typ 2 veckor sen. Nu har det smällt till rätt bra och kommit över en meter senaste 10 dagarna och mer ska komma. Så det ser jäkligt bra ut!
Courmayeur på andra sidan Mont Blanc har fått närmare 1,50m och är just nu löjligt bra. Kan rekommendera en dagstur dit (tar 45 min genom Mt Blanc tunneln), köper du Mont Blanc Unlimited liftkortet så ingår en dag i Courmayeur.

Inte meningen att kapa tråden med uppdateringar om snöläget. Säg till om det är oönskat så slutar jag, ber i sånt fall om ursäkt!
 

WBergdahl

Panerai
Härligt! Chamonix hade det jäkligt tuff med regn och plusgrader fram tills för typ 2 veckor sen. Nu har det smällt till rätt bra och kommit över en meter senaste 10 dagarna och mer ska komma. Så det ser jäkligt bra ut!
Courmayeur på andra sidan Mont Blanc har fått närmare 1,50m och är just nu löjligt bra. Kan rekommendera en dagstur dit (tar 45 min genom Mt Blanc tunneln), köper du Mont Blanc Unlimited liftkortet så ingår en dag i Courmayeur.

Inte meningen att kapa tråden med uppdateringar om snöläget. Säg till om det är oönskat så slutar jag, ber i sånt fall om ursäkt!
Låter ju lysande, tack! Ska dit och köra lite off pist, så det borde ju inte vara någon fara om det ska komma ännu mer snö! :)
Vi har Val Thorens som back up, men det borde ju finnas snö där också!
 
Du gör helt rätt, Serre Chevalier är grymt! Var där för 2 veckor sen när snön precis hade börjat komma och jävlar vad det snöade! Pratade nyss med vår personal på plats där och det är -18 grader och har kommit över en meter snö denna vecka. Kan rekommendera att ta en dagstur över till Sestriere när du ändå är där. Ligger ca 1 timma bort och det ingår en dag gratis där i liftkortet. Riktigt bra område och skiljer sig en del mot systemet i Serre Chevalier. Plus att pizzan där tillhör topp 3 jag ätit i mitt liv!

Supertips, tack för detta! Det är inte så att du sitter på bra dealar för att hyra skidor också?
 

Aelgen

Omega
Låter ju lysande, tack! Ska dit och köra lite off pist, så det borde ju inte vara någon fara om det ska komma ännu mer snö! :)
Vi har Val Thorens som back up, men det borde ju finnas snö där också!
Nej det ska nog vara bra! Har tips på bra bergsguider om du är intresserad, PMa i sånt fall.
Supertips, tack för detta! Det är inte så att du sitter på bra dealar för att hyra skidor också?
Det kan nog gå att lösa, PMa :)
 

carlanton

Audemars
Helgens mission!
IMG_20181202_192609_816.jpg


Ser inte så mäktigt ut, men fallen rakt fram är ca 90 meter höga. Vi klättrade en lätt WI4 på två replängder som blev tre eftersom vi fegade. Längst till höger i bild. Börjar med brant is och slutar i ett en kort brant snökamin som leder upp till ett brant snöfält där leden slutar. Firade även på abalakov för första gången. Min partner hade gjort det en gång förut så det blev lite trial and error i mörker och kyla. Vi hade lite för kort skruv så den var inte helt bra, men den höll och vi överlevde!

20181202_142610.jpg
 
Senast ändrad:
Topp