• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT snus vs klockbudget

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Inte ens om dom stack nålar i ögat på mig skulle jag sluta snusa. Den enda last jag har och den vårdar jag ömt. Klockor räknas inte som last, utan som ett kall.
Önskar dig dock lycka till och massor av klockaffärer framöver :)
Oops g inte att det var en gammal tråd...:/
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Tveksamt, kan grovsnus vara fint?

Kan snus överhuvudtaget vara något annat än fint?
grovsnus.jpg
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Nu är jag ingen snusare men kan den grövsta formen vara tuggtobak?
Det grovkornigaste är Grov och Röda Lacket, som för övrigt är en styggelse.
Tuggtobak, är ett amerikanskt påfund utan finess eller schangdåbilitet. Också en styggelse. Plus ett sattyg för magen.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Uscha :)

Var hos tandläkaren härom veckan, första gången på 14 år. Snusat hela tiden. Visst, skapliga gropar, men inte ett endaste litet hål och idel beröm. Känns som att det finns långt större riskfaktorer, slarv och lathet till exempel.
Jag ber min tandläkare kolla snusläppen varje gång (han snusar själv f ö ). Nemas problemas än så länge :) peppar peppar.
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Det grovkornigaste är Grov och Röda Lacket, som för övrigt är en styggelse.
Tuggtobak, är ett amerikanskt påfund utan finess eller schangdåbilitet. Också en styggelse. Plus ett sattyg för magen.
Tack, är tuggtobaken då som tjära, och om man då sväljer blir den då frätande för magsäcken?
 
Efter att ha läst den här tråden så är jag glad att jag varken röker eller snusar utifrån ett ekonomiskt perspektiv. En Patek inom 10 år borde väl generera mer glädje?
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Tack, är tuggtobaken då som tjära, och om man då sväljer blir den då frätande för magsäcken?
Ja, ungefär. Tuggtobak är fätor av ren tobak, behandlad så den blir lite kladdig (huvva) och den blir rinnig som sören och du måste spotta ut saliven. Sväljer du pajar magen på 2 dagar. De flesta som använder tuggtobak lägger dessutom flätan i underläppen och ser ännu mer muppiga ut än snus man med fördel och stil, lägger under överläppen :)
Svenskt snus är en mer utspädd produkt, mindre tjära och nikotin än ren tugg. Samt finfördelad, som sagt :)
 

WHU

Panerai
2-Faktor
För att förtydliga lite, så slutade jag snusa för över fem år sen.
Men jag startade mitt antisnuskonto, först när jag såg Beasties tråd om det.
 

WHU

Panerai
2-Faktor
Slutade snusa den 3e september 2013. Slutade tvärt och snusade inte ens upp sista dosan i kylskåpet.
Har inte satt en prilla under läppen sedan dess trots att suget har gjort mig gråtfärdig ibland. :(
För att riktigt vrida om kniven ordentligt på dig, kan jag säga att jag fortfarande känner samma sug......
 

4cie

Rolex
2-Faktor
För att riktigt vrida om kniven ordentligt på dig, kan jag säga att jag fortfarande känner samma sug......


Sambon snusar så det är enormt svårt. Låg i soffan och såg på film igår och när hon öppnade snusdosan så tänkte jag bara.
"Men kom igen nu, EN prilla har väl ingen tagit skada av"
eller
"Jag kan gott börja snusa igen, snusade ändå inte så mycket (en stock i månaden)"

Sjukt vilka ursäkter man kommer på. Lyckligtvis så har jag inte tagit någon prilla än.
 

Gazebo

Breitling
Frun föreslog detta, med motiveringen att det är ett "perfekt" tillfälle när jag ska bli pappa för första gången men jag kontrade med att retroaktivt sparande vore mer motiverande. Jag slutar snusa, köper en PP och sedan kan jag spara pengar. Köpa ännu en klocka. :cigar:

Hon är inte helt såld på idén.
 

WHU

Panerai
2-Faktor
Sambon snusar så det är enormt svårt. Låg i soffan och såg på film igår och när hon öppnade snusdosan så tänkte jag bara.
"Men kom igen nu, EN prilla har väl ingen tagit skada av"
eller
"Jag kan gott börja snusa igen, snusade ändå inte så mycket (en stock i månaden)"

Sjukt vilka ursäkter man kommer på. Lyckligtvis så har jag inte tagit någon prilla än.
Haha, har tänkt precis likadant, många gånger......
 
Topp