• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

!! OT: Som bara fan! Någon som pysslar med tillverkning i metall eller plåt? Se hit..

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ber om ursäkt för detta OT inlägg men jag behöver hjälp. Någon här som pysslar med tillverkning i metall eller plåt? Eller kanske kan någon tipsa om ett företag som gör detta?
Behöver tillverka en liten monteringsplatta som är ca 150x55mm ca 2mm tjock. Det ska vara små distanser vid borrhålen som är ca 2,5-3mm i höjd och 5mm ytterdiameter.
Kika på bilderna så kanske ni förstår.
D47AF606-801D-4ADC-A75E-C993E90B68ED_zpsrrkblzev.jpg

CF961045-4ADA-4A1E-BA6E-57733D4B04FC_zpskzgfgup7.jpg

Denna skruvar man alltså fast i typ väggen och på skruvskallarna så hänger man en thingamajing som man kan kika i ögon och öron med. Kul va? :)
Någon som kan hjälpa en vän i nöd?

Slänger med en klockbild också så ni inte blir såå sura..
AB65A0A9-E589-416C-B232-197183BAA842_zps8wpr7cx9.jpg


Tyvärr inte min..:)
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Självklart så billigt som möjligt!! :) Den plattan jag fotograferat kostar ca 40:- ut till kund om jag inte minns fel. Men den passar inte längre..:-(

Antal kan bli allt från 50 st på ett bräde till 200/år..
 

David

Bödeln
Misstänkte det. Kan lösa det, men blir väsentligt dyrare så. (Men med fantastiskt fin kvalitet!)
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Skicka gärna ett PM med en liten beskrivning av lösningen och ett ungefärligt pris. Grejen är att hela plattan är dold under produkten så finish och kvalitet är inte jätte prio.. Om du förstår.
 

16610

Patek
2-Faktor
Jag jobba med plåt i 4 år och säger att det är lätt. Tipsar Om Hanter it. Hälsa från snickarn=) Vill du så kan jag kolla!? Men mer mått på hål och c/c så är det snabbt gjort.
 

F-L-P

Panerai
om man kan acceptera gängor i hålen kan man köra en 2mm aluzink plåt och pressa fast en pressmutter med rätt ytterdiameter (kan även finnas utan, inget jag har sett dock) eller köra en kragning i stansen till rätt diameter.

om man använder distanerna bara för att spara vikt skulle jag köra allt i samma plåt och skita i distanserna. behövs distansen men inte över hela, kan man göra en separat distansbricka.

vill du ha den så lik som möjligt kan du bearbeta ner från en plåt men det blir löjligt dyrt. kan också bearbeta distansena från ett rör material och pressa eller tig:a fast dom beroende på hållf krav (eller kanske till och med låta dom vara lösa om man ändå skall skruva ihop dom?).

Så beror lite på hur prylen används..
 

morrism

Audemars
om man kan acceptera gängor i hålen kan man köra en 2mm aluzink plåt och pressa fast en pressmutter med rätt ytterdiameter (kan även finnas utan, inget jag har sett dock) eller köra en kragning i stansen till rätt diameter.

om man använder distanerna bara för att spara vikt skulle jag köra allt i samma plåt och skita i distanserna. behövs distansen men inte över hela, kan man göra en separat distansbricka.

vill du ha den så lik som möjligt kan du bearbeta ner från en plåt men det blir löjligt dyrt. kan också bearbeta distansena från ett rör material och pressa eller tig:a fast dom beroende på hållf krav (eller kanske till och med låta dom vara lösa om man ändå skall skruva ihop dom?).

Så beror lite på hur prylen används..

Nita, slipa?
 

F-L-P

Panerai

Hur menar du? ihåliga blindnitar som man slipar ner till rätt höjd?

Skulle det fungera med precitionen från en pressad krage (och ett standard varktyg) skulle det utan tvekan vara mitt förstahands alternativ. stansa skiten och pressa disanserna i samma maskin, in i tumlaren. ingen ytbehandling, ingen handpåläggning. halvdyr setup iofs men billiga bitar.
 

morrism

Audemars
Hur menar du? ihåliga blindnitar som man slipar ner till rätt höjd?

Skulle det fungera med precitionen från en pressad krage (och ett standard varktyg) skulle det utan tvekan vara mitt förstahands alternativ. stansa skiten och pressa disanserna i samma maskin, in i tumlaren. ingen ytbehandling, ingen handpåläggning. halvdyr setup iofs men billiga bitar.

Ja precis, slipper svets och antagligen snabbast
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Grymma tips! Jag fattar knappt vad ni tipsar om men stort tack i alla fall :-D
 
Topp