Laddar...
Nymans Ur 1851

Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

OT Sommarprojekt, Renovering av en Skateboard

Diskussion i 'Hemslöjd, modd och fix' startad av almeyero, 11 juli 2014.

1. almeyero
    Trådstartare

almeyero Borgare

Från:
    Förorten
    Farsan som är gammal skateare hittade en väldigt sliten skateboard på jobbet. Den hade tydligen blivit kvarglömd för många år sedan på ett utav tågen som åkte in i tågdepån (han jobbar på SL).

Farsan som är den händige typen samt prylgalen tog hem den och ville rusta upp den samt göra den one of a kind. Eftersom farsans stora intressen i livet är musik, bira och Bayern München så antog jag att det skulle bli något utav dessa tre grejer som skulle avgöra denna skateboards öde.

Självklart hade jag rätt, dock var det jag som övertalade han till Bayern München temat, även om en IPA inspirerad skateboard också hade varit jävligt coolt.

I och med det så var sommarprojektet igång!

Bilderna har farsan tagit men någon rutten gammal Samsung men det funkar.

Han tog tyvärr ingen bild när den var som risigast men här är truckarna bortplockade och han har slipat ytan som en idiot, för hand såklart, maskiner är för latmaskar som han brukar säga.

1.JPG

Både han och jag tyckte att skateboarden skulle behålla sitt mönster då vi (jag egentligen) hade en bra idé som skulle passa Bayern München temat. Så på med lite röd färg!

2.JPG

Som vi alla vet så är Bayern Münchens färger röd, vit och blå så på med lite vitt också.

3.JPG

Fixade ett par klistermärken med Bayern Münchens klubblogga på. Provade ut lite hur de skulle sitta och hur det skulle se ut med trucksen på.

4.JPG

Har nu kommit en bra bit på vägen, men lite blått ska vara med också, så drog till Wentzells hobbybutik vid Gallerian och köpte "Bayern" blå. Han som jobbade i kassan var tydligen Hamburg supporter och skrattade åt oss.

På med lite blått och prova med loggan igen.

5.JPG

Börjar arta sig nu!

På med det sista blåa. Fick måla tre gånger med varje färg.

6.JPG

Hur ser det ut på ovansidan då? Åkte och köpte griptape som han skar ut för hand för att de skulle passa exakt i och med att det var en konstigt size på skateboarden. Valde att spara en röd rand i mitten samt att linjerna underifrån följde med upp på ovansidan.

7.JPG

Limma på griptapen, på med klistermärket, lacka den ett par gånger och skruva på truckarna. Detta projekt skulle ta hela min pappas semester men så ivrig som han är tog det 10 dagar drygt.

Så vad tycks om resultatet?

8.JPG

9.JPG

albinh, Ernesto, Pilot och 17 andra gillar detta.
  2. Sullstrom

Sullstrom Friends of KS

Från:
    Västerås
    Vart riktigt bra! Snyggt jobbat! ;) Video på ett åk vore kul :D!

Bojke och almeyero gillar detta.
  3. almeyero
    Trådstartare

almeyero Borgare

Från:
    Förorten

Haha då blir det två videos, en video på ett åk och en video på akuten ;)

Farsan är dock sugen på att glida med den i sommar men jag avrådde starkt.

Gurkan och Sullstrom gillar detta.
  4. Connor94

Connor94 Bonde

Från:
    Stockholm
    Grym skateboard! Bra jobbat :D Din far verkar riktigt händig :)

almeyero gillar detta.
  5. Mr_Jonas

Mr_Jonas Friends of KS

Från:
    Göteborg
    Schysst! Bra jobbat

almeyero gillar detta.
  6. Onelund

Onelund Biskop

Från:
    Småland
    Coolt

Jag skatade en hel del i ungdomen, skulle jag ge mig på det nu skulle jag troligtvis bryta varenda ben i kroppen

almeyero gillar detta.
  7. almeyero
    Trådstartare

almeyero Borgare

Från:
    Förorten

Visste att han var händig men inte såhär händig. Blev mycket bättre än vad jag trodde, kul att fler gillade den :)

8. almeyero
    Trådstartare

almeyero Borgare

Från:
    Förorten

Haha farsan säger samma sak, men han är ändå övertygad om att han skulle klara det. Som jag skrev innan så har jag avrått honom :) Jag själv har aldrig stått på en skateboard.

9. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Tog med brädan och dottern till street-ytan i maj. Vände i böjen, ramlade och sitter nu två månader senare med en "partiell, medial kollateralligaments-ruptur" som vägrar läka...

Så är livet när man är 38 och tjock...

Bojke, Aquaracer2, Omen och 1 annan gillar detta.
  10. almeyero
    Trådstartare

almeyero Borgare

Från:
    Förorten

Så det är bara att konstatera att skateboard är livsfarligt.

Camo00 gillar detta.
  11. naggge

naggge Friends of KS

Snyggt jobbat, resultatet blev ju riktigt bra. Projekt som dessa är lite lagom stora och riktigt roliga, särskilt med resultat som ovan.

almeyero gillar detta.
  12. babanker

babanker Borgare

Från:
    F ks
    Snyggt! Enda tricket jag lyckades med var No Family. Tittade istället på när grabbarna åkte och rullade på mitt eget sätt.

almeyero gillar detta.
  13. almeyero
    Trådstartare

almeyero Borgare

Från:
    Förorten
    Kul att ni gillar den, försöker få farsan att hitta på något nytt projekt, isåfall får ni se vad det blir sen!

babanker grymt med tricks, farsan var en "cruisare" som han kallar det haha. Själv har kag aldrig stått på en bräda, ser helt livsfarligt ut.

14. Holmqvist

Holmqvist Friends of KS

Från:
    Södraste Sverige
    Häftigt projekt. Blev som ny.
    Jag har en gammal bil om han vill fortsätta renovera. :)

almeyero gillar detta.
  15. almeyero
    Trådstartare

almeyero Borgare

Från:
    Förorten
    Haha förbered dig isåfall på en röd, vit och blårandig med Bayerns loggan på motorhuven ;)

16. Holmqvist

Holmqvist Friends of KS

Från:
    Södraste Sverige
    Det går bra.. ;)

almeyero gillar detta.
  17. Stomatologen

Stomatologen Friends of KS

Snyggt! Skön känsla efter att ha renoverat något :)

almeyero gillar detta.
  18. Omen

Omen Goldmember

Men ändå alltid glad!

almeyero och Camo00 gillar detta.