• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ot:Sonys telefoner

Aelgen

Omega
Tjejen har en Z4 (tror jag), 6 månader gammal och herrejävlar vad den strular. Vart buggig sen dag 1 och dagen innan hon skulle lämna in den på garanti-ärende tappade hon den i marken så då var det kört. Gjorde ett skärmbyte och sen dess är den om möjligt ännu sämre. Ofta när hon ska lägga på ett samtal så tänds in skärmen när hon tar bort den från örat.

Själv kör jag LG. I särklass de bästa telefoner jag ägt! Började med en G3a och sen uppgraderade till G4. Sjukt bra flow i OS, grym kamera, helt ok batteritid och många smarta funktioner i OS't. Fortsätter de leverera så här kommer jag nog aldrig byta märke. Verkar dessutom som att deras nya G5 har lite intressanta "modul"-funktioner där man kan lägga till extra funktioner.
iPhone hade jag från 2007 till 2014. ALDRIG igen.
 

Rossi

Rolex
2-Faktor
@Aelgen om skärmen strular i samband med samtal bör man kalibrera Proximity swithen. Gör nedanstående och starta om mobilen. Då borde den fungera bättre.
Har fått göra kalibrering på både z3, z3+ och min nuvarande Z5 premium.
 

Måberg

Panerai
Haft min Z4 i snart två år och har bara varit något enstaka problem nån gång men inget allvarligt alls. Riktigt nöjd, klart bättre än Samsung S3 jag hade dessförinnan son var en jäkla skräptelefon till att strula konstant! :mad:
 

Guden

Cartier
Känner att jag också måste skriva av mig lite.. :)
Köpte min Z3 C runt november 2014.

Var svårt att komma igång med Android i början efter iPhone 3G, 4 och 5.
Efter ett tag lärde jag mig det och fullständigt älskade det! Vill bara tillägga att kameran var helt OK, ni som tycker att den är överlägsen förstår jag mig inte på.

Tills problemen kom. Hörlursuttaget slutade fungera, samtidigt som touchen var dålig. Service 1. Telefonen kom tillbaka och fungerade i nån vecka tills ena volymknappen och Lås-/Stänga av och på-knappen slutade fungera korrekt, de var helt intryckta, förstår inte hur eller varför. Service 2. Fick tillbaka telefonen och märkte att fotona var bedrövliga, det såg ut som att kameralinsen var helt repad eller hade något slags plast över sig. Jag struntade i det och körde på ett tag tills jag tröttnade på det och det fick bli service återigen. Service 3.

Spottade på telefonen efter servicen och köpte mig en iPhone (6) återigen, så djävla skönt..
Morsan tog över Sonyn efter ett tag men likförbannat så började den strula igen.. När hon ringer eller tar emot samtal så kan hon inte lägga på samtalet. Vilket resulterar i att varje samtal hon ringer och mottagaren inte svarar så skickas det ett röstmeddelande på några minuter. Har testat att återställa och uppdatera - fungerade ej.

Pros and Cons:
+ Batteritiden
- Kameran
- Kvaliten
- Touchen
- Högtalarna
- Sämre användarupplevelse med standard-appar så som Instagram, Facebook (videos laddar upp segt), Snapchat (sjukt dålig kvalité, crashar) och Forza Football (gick inte att kolla på highlights, krashade) som jag använder mest.

Har fortfarande stor lust att testa på nya Sonyn (eller samsung) eftersom att jag älskade batteritiden och möjligheterna med Android.
Kommer nog att ångra mig hur som helst, en iPhone är så simpel men ack så bra..
 

Guden

Cartier
@Aelgen om skärmen strular i samband med samtal bör man kalibrera Proximity swithen. Gör nedanstående och starta om mobilen. Då borde den fungera bättre.
Har fått göra kalibrering på både z3, z3+ och min nuvarande Z5 premium.
Oj såg detta nu!
Ska testa det på morsans lur idag och hoppas det löser sig.
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Skönt men sorgligt att höra om stötkänsligheten hos Sony. Jag känner igen mig efter att nu ha den FEMTE Sony Z telefonen på ett år, en Z5 Compact. (Så fort de ramlar i ett hårt underlag från mer än 20 cm spricker ju skärmen och slutar fungera. Hur svårt kan det vara att få det mer hållbart?)
Är helt nöjd med denna version, både av hårdvara och mjukvaran. Hade den bara varit mer stötsäker...
 

Lowe92

Cartier
Skönt men sorgligt att höra om stötkänsligheten hos Sony. Jag känner igen mig efter att nu ha den FEMTE Sony Z telefonen på ett år, en Z5 Compact. (Så fort de ramlar i ett hårt underlag från mer än 20 cm spricker ju skärmen och slutar fungera. Hur svårt kan det vara att få det mer hållbart?)
Är helt nöjd med denna version, både av hårdvara och mjukvaran. Hade den bara varit mer stötsäker...

Tycker inte att de är så stötkänsliga, haft både Z och Z3 och tappat dem många gånger. Dock har z3 behövts laga en gång pga skärmen men med tanke på hur mycket jag tappat den är jag inte förvånad. Tycker det är jobbigare att glasbaksidan har 0 friktion och glider så fort det lutar mer än 2 grader.
 

Måberg

Panerai
Min Z4 har varit i backen otaliga gånger, allt från parkett till betong och det har inte hänt ett jota! Har förvisso alltid haft den i ett sånt där vikbart "fodral" med magnet som låser fast men det tar ju inte upp hela smällen. Men är väl som med allt annat att det finns bra och dåliga exemplar.
 
Topp