• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT stöld: MacBook Pro 15"

OBRKV

Cartier
Jag hoppas att det är ok att slänga ut en sån här tråd. Försöker använda de kanaler jag har tillgång till.

Idag blev jag bestulen på en MacBook Pro 15" i Vasastan, Stockholm. Den stod i butiken där jag jobbar, jag tog emot ett samtal och gick därför in på lagret. Kom tillbaka ut och den var borta.

Kännetecknande för just den är att den vänstra shift-tangenten sitter löst, alt att den ramlat bort.
Om det skulle vara så att någon får ett nys om den vore jag ytterst tacksam för tips!

Har låst och lämnat meddelande via icloud. Finns det något mer man kan göra?
 

time2catch

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
tråkigt att höra. men borde den inte gå att spåra på något sätt? "hitta min mac"?

använt den funktionen för lite egentligen för att yttra mig.
 

Galaxy

Rolex
I och med OS X Mavericks tror jag att Apple lade till "Hitta min Mac", där man via telefonens kartsystem kan se vart datorn befinner sig. Då gäller det förmodligen att du har registrerat din Mac på detta program dock. Har ingen större koll, så någon annan får gärna fylla på.

Hoppas den kommer fram!
 

OBRKV

Cartier
Japp, har den funktionen igång. Däremot går den bara att spåra när datorn kopplas upp mot nätet. Kanske blir lite svårt för tjuven då den kräver lösenord för att kunna komma in på den... Blir en anmälning med datorns serienummer efter helgen.
 
Topp