• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Stamps

andheg

Rolex
2-Faktor
Har kommit över hundratals ostämplade frimärken......kan inget om detta och tänkte kolla om någon här har koll.....alla är ostämplade och dom är ifrån början av 60-talet fram till 80-talet...från idrottsmästerskap till högertrafiksomläggning mm.

PMa om ni har någon kunskap!

//andheg
 

andheg

Rolex
2-Faktor
Ha ha, ingen aning. Dom ligger här och samlar damm. Omöjliga att använda då valörerna är så små att det krävs a1-size för att få plats med normal inrikes-avgift
 
  • Like
Reactions: Wii

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
:)

Frimärken är inge' kul... Jag ärvde en hyfsad samling efter min far (den hade dock legat orörd under mååååånga år). Lämnade in den hos en värderare som hälsade på den lokala filateli-föreningen & plockade ut några "dyrgripar" som sedan såldes på auktion för några 1000-lappar. Resten ligger & skräpar.

Funderar på att köpa in dom till nominellt värde i mitt eget företag & använda dom för frankering, men orkar inte hålla på & klistra på dom på de brev man ju ibland faktiskt skickar. Men är det så små valörer som du menar så håller ju inte det heller...

Då återstår bara att börja aktivt samla på dom! Fram med pincetten & luppen & tandningsmätaren & "Facit"-katalogen (heter den så? finns den fortfarande?)
 
Topp