• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Stektermometer

Chuck

Patek
2-Faktor
Nu får det vara nog, 2 st stektermometrar har gett upp på 3 månader! Helt plötsligt börjar de visa på 50 respektive 80 grader och ibland 100-150 grader, Har en kvar men den funkar sådär, nu vill jag ha tips på en stektermometer av kvalite! Maxpris 1500 spänn.

VARNING FÖR NEDANSTÅENDE:





Har denna kvar som backup men det är kass att sticka köttet i omgångar..
 

Bilagor

  • stektermometer.jpg
    stektermometer.jpg
    18.7 KB · Visningar: 1,297
  • tradlos-stektermometer.jpg
    tradlos-stektermometer.jpg
    48.7 KB · Visningar: 1,216
  • 48255.png
    48255.png
    16.9 KB · Visningar: 911

wwjbd

Omega
Re: Sv: OT: Stektermometer

Webers trådlösa grilltermometer här jag hört ska va bra. Kostar ca 450kr.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
 

Aron

Omega
Den som är i mitten har jag själv. Visst är det den som säljs typ övallt och brukar kosta ca 99:- ? Har avverkat några stycken men kom på att det troligtvis berodde på att jag brukade diska nålen med sladd i diskmaskin. Bad idea :p
Har även en sån gammal analog med skala på själva skaftet, funkar alltid, nackdelen är att man måste öppna ugnen för att kolla.
 
C

Crowolf

Guest
De är för jävliga. Nästa gång blir det proffsgrejer.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Knät

Cartier
CaptainOats skrev:
Jävla otyg den där första, jag har också haft den, kastade den förra veckan.
Som tur är betalade jag bara 99 eller något för den.

Enligt DePaul, gurun på flashbacks matdel så finns det bara en som gäller och det är Gula klassikern, mäter på någon sekund, sedan köper man till en ugnsprobe till bara.

http://www.maetforum.se/p-1120-temperat ... ikern.aspx

Som alltid så har DePaul rätt. Den är överlägsen..
Webers trådlös är kass, de förprogrammerade stekgraderna är helt åt fanders..
 

POO

Panerai
Ikea har en billig. Anledningen till att de går sönder är att man bryter sladden oftast där den möter "Stickan" med glapp och fel temp som följd. Invigde min femte termometer i kväll faktiskt, jag har haft samma problem, trodde jag var ensam här i världen.
 

Andrew

Cartier
Vänta nu. Stektermometrar?

Erkänn Chuck...

Du postade denna OT:tråd bara för att jävlas. Tristare ämne har jag svårt att tänka mig på denna sidan graven.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
För er som vill äta torr kyckling och torrt kött varsågoda, men kan man plocka ut vid exakt temp så sparar man en hel del undran.

Ingen är bra nog att se köttets färg utan att skära upp, då pratar jag om fläsk och fågel i ugn tex.
inte nöt.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Hej,

Kunde inte tänka mig ett bättre ställe att posta frågan på då det finns en del mat intresserade här på forumet. Själv är jag fortfarande ny inom området och min frågeställning var seriös.

Tack för tipset om "gula klassikern" som helt klart ska kollas upp,

Ha det bra
 

Camo00

Patek
Re: Sv: OT: Stektermometer

Samma problem här, gjort av med rätt många nu. Så jag har gått tillbaka till de hederliga manuella...
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
1500 spänn?!?!!!!

Jag köpte en noname på Clas Ohlson för ett par år sedan och den har fungerat utmärkt till kött, fågel samt destillering. :D
 

HeliDive

Cartier
Chuck skrev:
Hej,

Kunde inte tänka mig ett bättre ställe att posta frågan på då det finns en del mat intresserade här på forumet. Själv är jag fortfarande ny inom området och min frågeställning var seriös.

Tack för tipset om "gula klassikern" som helt klart ska kollas upp,

Ha det bra


+1 på den
 
Topp