Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

OT: Stektermometer

Diskussion i 'Diskussion' startad av Chuck, 27 februari 2013.

1. Chuck
    Trådstartare

Chuck Friends of KS

Nu får det vara nog, 2 st stektermometrar har gett upp på 3 månader! Helt plötsligt börjar de visa på 50 respektive 80 grader och ibland 100-150 grader, Har en kvar men den funkar sådär, nu vill jag ha tips på en stektermometer av kvalite! Maxpris 1500 spänn.

VARNING FÖR NEDANSTÅENDE:

Har denna kvar som backup men det är kass att sticka köttet i omgångar..

Bifogade filer:

2. wwjbd

wwjbd Bonde

Från:
    Bästkusten
    Re: Sv: OT: Stektermometer

Webers trådlösa grilltermometer här jag hört ska va bra. Kostar ca 450kr.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

3. Aron

Aron Stadsbo

Från:
    Borås
    Den som är i mitten har jag själv. Visst är det den som säljs typ övallt och brukar kosta ca 99:- ? Har avverkat några stycken men kom på att det troligtvis berodde på att jag brukade diska nålen med sladd i diskmaskin. Bad idea :p
    Har även en sån gammal analog med skala på själva skaftet, funkar alltid, nackdelen är att man måste öppna ugnen för att kolla.

4. CaptainOats

CaptainOats Friends of KS

Jävla otyg den där första, jag har också haft den, kastade den förra veckan.
    Som tur är betalade jag bara 99 eller något för den.

Enligt DePaul, gurun på flashbacks matdel så finns det bara en som gäller och det är Gula klassikern, mäter på någon sekund, sedan köper man till en ugnsprobe till bara.

http://www.maetforum.se/p-1120-temperat ... ikern.aspx

5. Crowolf

Crowolf Guest

De är för jävliga. Nästa gång blir det proffsgrejer.

Sent from my iPhone using Tapatalk

6. Knät

Knät Stadsbo

Från:
    Det mörka småland
    Som alltid så har DePaul rätt. Den är överlägsen..
    Webers trådlös är kass, de förprogrammerade stekgraderna är helt åt fanders..

7. POO

POO Präst

Ikea har en billig. Anledningen till att de går sönder är att man bryter sladden oftast där den möter "Stickan" med glapp och fel temp som följd. Invigde min femte termometer i kväll faktiskt, jag har haft samma problem, trodde jag var ensam här i världen.

8. CaptainOats

Bara skit dom där plastsakerna, ska köpa gula klassikern så slipper man bli tokig när den visar -50...

9. Asplund

Asplund Friends of KS

Från:
    Förorten
  10. Vintage92

Vintage92 Friends of KS

Jag hade också den första modellen som du visar. Köpte den på Kjell & Company och nu ligger den på soptippen..

11. Andrew

Andrew Borgare

Från:
    Danmark typ
    Vänta nu. Stektermometrar?

Erkänn Chuck...

Du postade denna OT:tråd bara för att jävlas. Tristare ämne har jag svårt att tänka mig på denna sidan graven.

12. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

+1

13. The Pell

The Pell Stadsbo

Från:
    Göteborg
    +1

14. CaptainOats

För er som vill äta torr kyckling och torrt kött varsågoda, men kan man plocka ut vid exakt temp så sparar man en hel del undran.

Ingen är bra nog att se köttets färg utan att skära upp, då pratar jag om fläsk och fågel i ugn tex.
    inte nöt.

15. Chuck
    Trådstartare

Chuck Friends of KS

Hej,

Kunde inte tänka mig ett bättre ställe att posta frågan på då det finns en del mat intresserade här på forumet. Själv är jag fortfarande ny inom området och min frågeställning var seriös.

Tack för tipset om "gula klassikern" som helt klart ska kollas upp,

Ha det bra

16. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Re: Sv: OT: Stektermometer

Samma problem här, gjort av med rätt många nu. Så jag har gått tillbaka till de hederliga manuella...

17. Fryken

Fryken Kamrern

Från:
    STOCKHOLM
    1500 spänn?!?!!!!

Jag köpte en noname på Clas Ohlson för ett par år sedan och den har fungerat utmärkt till kött, fågel samt destillering. :D

18. HeliDive

HeliDive Stadsbo

+1 på den

Mårtenssons ur Brookfield