• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Stora tråden om skjortor.

WiktorK

Omega
Jag har en känsla att andelen människor som använder skjortor här på KS, är ganska hög.

Därför borde behovet finnas för en tråd. Där allt om skjortor kan avhandlas. Allt ifrån köptips, råd om köpvärda märken etc...

Mitt dilemma är följande. Jag bär gärna Eton slimfit str. 40, då dessa sitter bra på mig.
Men vad finns det för alternativ till Eton?

Jag har hört mycket gott om märken som Charles Tyrwhitt och Tm Levin. Men när jag kollar på deras storlekar, så verkar de inte riktigt passa. Det är främst ett par centimeter över bröst och midjemåtten som tillkommer.

Är detta korrekt uppfattat. Någon med egen erfarenhet av desa märken.

Mottager gärna tips på liknande märken med klassiska businesskjortor.

Sent from my GT-P5110 using Tapatalk
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Har två skjortor från Suitsupply som jag tycker håller bra kvalitet. Bra pris och dom har ordentliga cutaway kragar som jag saknar hos t.ex. Stenströms eller Eton's mer slimmade linjer. Var iofs ett tag sen jag köpte en skjorta så det kan ju ha ändrats.
 

Kakob

Cartier
Har ett par från TM Lewin som är helt grymma för det priset. Kör 15 1/2 krage och 34 1/2 ärm i slim fit, skulle säga att det motsvarar "vanlig" medium i slim fit.
 

WiktorK

Omega
Jag får skylla på surfplattan, den genererade inte rätt resultat! ;)
Sökte faktiskt innan jag startade denna tråd.. Dock med smärre framgång.

Vi kan ta bort denna, nemas problemas!
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Jag får skylla på surfplattan, den genererade inte rätt resultat! ;)
Sökte faktiskt innan jag startade denna tråd.. Dock med smärre framgång.

Vi kan ta bort denna, nemas problemas!
Jag sitter också på en surfplatta, på min första sökning på skjortor så hittade jag tråden ;)

Ha en fortsatt fin kväll!
Vintage92
 

WiktorK

Omega
Har ett par från TM Lewin som är helt grymma för det priset. Kör 15 1/2 krage och 34 1/2 ärm i slim fit, skulle säga att det motsvarar "vanlig" medium i slim fit.

Tack för tipset! Vilken modell / passform använder du? Det finns både slim fit och full fitted?

Sent from my GT-P5110 using Tapatalk
 
Topp