• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Stormtråden - Hur är läget hos dig?

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Det blåser seriöst i Malmö nu. Byggnadsställningen på huset mittemot blåste just sönder...

Och appropå Gudrun; det är väl klart att Ni inte tyckte att det var nåt om Ni var en bit bort!!
Farsan bor i skogen mellan Halmstad och Markaryd, typ, och när Gudrun var över så var både garage och inglasad veranda kaffeved! Det låg nog 10 stora tallar bara på hans tomt, och han kom inte därifrån annat än till fots på nästan en vecka pga att det låg rotvältor var femte meter över vägen. Så lite action var det allt? :)
Var i Malmö bor du?
 

Yo-han

Troll probationary
Duggregn, lite motvind och sprang i flertalet vattenpölar under löprundan i enskede. The End is Nigh.
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Här i Karlskrona blåser det en del. På femte våningen här i mitt penthouse hör jag hur det går vågor genom plåttaket. Lite grenar har fallit i parken. Inget spektakulärt, ska snart ta en promenad ner till hamnen och se om allt ligger kvar...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nu börjar det blåsa en del här. Strax under storm skulle jag chansa på. Inget regn just nu.
 

10past10

Omega
Vilket intresse för väder och vind man anar här. Snart vankas det gtg för att kolla på varandras termometrar, hårhygrometrar och barometrar. Just saying.
 

Rivalen

Rolex
Kollade Lysekil för en stund sedan (täckt båt där)- medelvind 4, byade 8. Edit: 7/14 nu. Det värsta verkar komma in mer söderöver.
YKwTh2v.jpg
 

16610

Patek
2-Faktor
Bor 9 km utan för Borås och nu vindar det bra. Känns som taket är på g av. Kom väldigt plötsligt. Från att vara vindstilla till full storm gick fort. Svårt att få på bild.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Stormen nådde aldrig Göteborg, verkar det som.

Såg att dom intervjuade nån knäppis via tele på aftonbladet. "vi har bunkrat upp", "vi ska hålla ihop". Blablabla.

Jag funderar på att gå ut och ta en kvällspromenad.
 
Topp