• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT:strumpor

Sond

Patek
JoberMan gjorde min dag..:) Och då har jag ändå landat in en vintage Air King..:D.

Men man är ju inte sämre än att man kan hänga på en nördtråd om strumpor...:rolleyes:

Ni om handlat Berg&Berg. Om man tittar på deras ullstrumpor ser de väldigt tjocka ut. Är de det?
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Naturkompaniet
Wool liner med Merinoull. Helt klart det bästa jag provat och funkar lika på på sommaren som på vintern!
 

Bitars

Omega
Bumpar denna, Ska byta ut strumpgarderoben igen så söker efter den perfekta strumpan. Kör nu på märket Pantherella men är sugen på att byta.
Vilken är egentligen den bästa strumpan?
 

zeke_varg

Omega
Jag har haft bomull länge i mina dagar. Inte brytt mig nänmvärt. Mina fötter har dock inte mått bra och man ville inte gärna dra av dojorna efter en lång dag på jobbet när man skulle dejta...

Ull som nämns är bra skit. Falke Airport, panterella osv. Sjuuuukt sköna o passar foten som en smäck. Lätta som fjädrar. Merinoull är nice men har en tendens att paja lite för tidigt. Jag brukar köpa många olika för att plocka ut de som passar mig bäst.

Lite mer budget, men helt ok för fötterna, är bambu. Glenmuir är ett exempel.

Brukar handla från UK.

Viktigaste tipset är tvättningen. Kör alla socks i tvättpåse. 40 grader. Inte så hård centrifugering 800varvisch. Hängtorka. Ingen jävla torktumlare ffs.

Jag får ligga mycket oftare efter byte till ull. Lycka till.
 
Jag kör en del Falke och de hittar man lite här och var (C/O Carl om inte annat). Har två par från Berg & Berg, har dock hört mycket negativt om dem sett ur hållbarhetsperspektivet men har inte börjat använda mina än så kan inte uttala mig tyvärr. Falke tycker jag håller bra faktiskt och är riktigt sköna.
 
Topp