• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Surfplatta eller inte?

Har ni en surfplatta och var det ett bra köp?


  • Totala väljare
    83

Parabellum

Rolex
2-Faktor
Själv har jag en lagom schysst PC-laptop konstant ihopklappad och kopplad till min feting-TV som jag använder som dataskärm + TV med ett trådlöst tangentbord-/muskombination i soffan. På så vis slipper jag allt trassel då jag när ja vill kan lyssna på Spotify och nyttja hemmabion till det som redan är kopplade till TV'n samt titta på film/Youtube utan att behöva streama/koppla in-ut sladdar osv varje gång. Svårt att slå en PC om man vill använda den som HTPC med alla olika konfigurationsmöjligheter, ljud-konfiguration (AC3 till hemmabion etc...), subtitles osv.
I soffan använder jag iPhone för slösurf. Har svårt att motivera surfplatta just nu utöver det jag har. Argumentera gärna emot detta då jag alltid söker ursäkter att köpa nya prylar :)
 

ollkli

Rolex
2-Faktor
iPad Air. Används konstant av alla i familjen. Barnen kollar netflix/tuben. Vi har den i köket som receptbok osv. Och viaplay för Premier league. Macbooken används mer sällan.
 

BadkarsPiraten

Vacheron


Kan börja med det jobbigaste eftersom jag köpte denna för att köra bland annat Lightroom på och editera bilder.

1. Färger är totalt off. Mörka färger blir kolsvart. Finns ingen fix för detta, utan är en färg väldigt mörkröd eller mörkbrun så är den helt kolsvart.
2. Den slår av sig så fort man flyttar på den.
3. Stödet på baksidan är av vek plast som pajjar lätt och går den sönder så måste man helt enkelt köpa en ny platta. Finns inte att köpa och Microsoft vägrar byta.
4. Tangentbordet för 1500:- fungerar knappt. Kan fungera en stund för att inte fungera och då får man sitta i 5 minuter och pilla med det för att få igång det.
5. Väcka den från sleep är ibland helt omöjligt. Ibland hoppar den igång men kanske 10-20% av gångerna så går bara fläktarna upp i fullvarv i ca 5 sekunder sen dör den och du kan inte ens försöka starta den dom närmsta 5 minutrarna.


Där är problemen med min iallafall.
 

MaziK

Rolex
2-Faktor

Tjena Tim
Jag köpte en surface PRO 3 nyligen. Jag tror det skett en del uppdateringar från 2:an.

Än så länge är jag väldigt nöjd med min. Använder inte den vanliga bärbara länge.

Har även med den till jobbet för att ta anteckningar med, interaktionen med Onenote är väldigt användbart.

Dock skall man med sig att vanliga applikationer är inte är lika användarvänliga som på en renodlad platta.

Det nya tangentbordet är bättre än det förra va gäller tangenter och själva styrplattan.

- Det inbyggda stativet känns riktigt stabilt på 3an

- har inte upplevt några problem med sleepläge eller dylikt

Jag köpte min i USA Intel Core i5, 128ssd, 4gb ram, med t-bord och väska för 8000:-.

Sammantaget för det priset så är jag väldigt nöjd.

Är det Windows RF på tvåan?
 

ScubaKing

Audemars
Kan börja med det jobbigaste eftersom jag köpte denna för att köra bland annat Lightroom på och editera bilder.

1. Färger är totalt off. Mörka färger blir kolsvart. Finns ingen fix för detta, utan är en färg väldigt mörkröd eller mörkbrun så är den helt kolsvart.
2. Den slår av sig så fort man flyttar på den.
3. Stödet på baksidan är av vek plast som pajjar lätt och går den sönder så måste man helt enkelt köpa en ny platta. Finns inte att köpa och Microsoft vägrar byta.
4. Tangentbordet för 1500:- fungerar knappt. Kan fungera en stund för att inte fungera och då får man sitta i 5 minuter och pilla med det för att få igång det.
5. Väcka den från sleep är ibland helt omöjligt. Ibland hoppar den igång men kanske 10-20% av gångerna så går bara fläktarna upp i fullvarv i ca 5 sekunder sen dör den och du kan inte ens försöka starta den dom närmsta 5 minutrarna.


Där är problemen med min iallafall.


Fan vad surt med tanke på priset. Det rådet jag kan ge dig är att reklamera den två gånger och sedan kräva pengarna tillbaka, både genom företaget och genom försäljaren. För en sak kan jag säga dig, köper man en sådan sak för över 10 lax så ska den fan funka!
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Tjena Tim
Jag köpte en surface PRO 3 nyligen. Jag tror det skett en del uppdateringar från 2:an.

Än så länge är jag väldigt nöjd med min. Använder inte den vanliga bärbara länge.

Har även med den till jobbet för att ta anteckningar med, interaktionen med Onenote är väldigt användbart.

Dock skall man med sig att vanliga applikationer är inte är lika användarvänliga som på en renodlad platta.

Det nya tangentbordet är bättre än det förra va gäller tangenter och själva styrplattan.

- Det inbyggda stativet känns riktigt stabilt på 3an

- har inte upplevt några problem med sleepläge eller dylikt

Jag köpte min i USA Intel Core i5, 128ssd, 4gb ram, med t-bord och väska för 8000:-.

Sammantaget för det priset så är jag väldigt nöjd.

Är det Windows RF på tvåan?

Det är Windows 8.1 på tvåan.
Jag har i5/256gb SSD och 8gb RAM i min.


Fan vad surt med tanke på priset. Det rådet jag kan ge dig är att reklamera den två gånger och sedan kräva pengarna tillbaka, både genom företaget och genom försäljaren. För en sak kan jag säga dig, köper man en sådan sak för över 10 lax så ska den fan funka!


Jag köpte den och några dagar senare reste jag till kina osv. Jag har aldrig haft tid att lämna in den och dom gångerna jag varit i Sverige så har jag glömt bort det.
Säger bara att det händer inte igen att jag köper en Microsoft Surface. Idén är kanon och hårdvaran kontra storleken är helt magnifik. Jag kan sitta och spela och riktigt nice att, dom få gångerna jag gör det, ta med på lan. Det jobbigaste att ta med sig är typ musen, för den är större än laddaren till och med.

Exakt, för över 10k så ska det bara fungera. Det är sinnessjuka pengar, då ska det bara fungera!
 
Topp