• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tattoo aka never ending story...

Jens

Greedo
En av mina. 14 tim och gjorde ont djävul men det var det värt :)
image.jpeg
Snygg! Men, den du visar tog väl knappast 14 timmar?!



J
 

MrAndersson

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Snygg! Men, den du visar tog väl knappast 14 timmar?!

Tackar!:)

Två sittningar á 7 timmar, så jo det tog faktiskt 14 timmar totalt. Det som tog mest tid var all skuggning. Är fyra olika nyanser på karpen och 3 på bakgrunden. Jag gjorde firren på ena sittningen och bakgrunden på andra.
 

Oew

Rolex
Idag var en väldigt trevlig dag. Frej på Royal Arch gnuggade dit en gadd under några timmar. Dessutom så visade det sig vara en väldigt trevlig och ödmjuk prick!
Efter detta gick jag till Nymans för att hämta Rolexen som fått nya bandstift.
- Det blir 600 kronor, sa expediten,som jag aldrig sett förut.
Jag trodde han skojade men han framhärdade att detta var riktigt.
- Tycker du att det var dyrt? frågade den bakom öronen otorra ynglingen.
- Ja, det var sjuuuukt dyrt!! Jag trodde fortfarande att han skämtade så jag lade väl ingen större kraft bakom orden. En annan ur personalen(inte så fuktig bakom örat) hörde väl att jag lät förvånad och slängde sig genast på telefonen.
Efter någon minut får jag svaret att priset ska vara 200 kr/st och inte 300. Tycker det var dyrt ändå men det är väl så de kostar helt enkelt?!
Jaja, nu är iaf suben redo för tuffare sommartag! Kände dock när jag kom hem att jag kanske ska låta denna passera till någon annan. Det är en hel del annat som behöver in i klockhuset.

WP_20160622_13_30_26_Pro.jpg


WP_20160622_14_03_31_Pro.jpg
Haha bandstift är dyrt, beställt nya till min Breguet nu till det facila priset av 1800kr/st
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Min första gadd sitter nu tryggt på insidan av min höger biceps. Porträtt av min farmor som ung, gjord av William Fjellman på Nothing i Stockholm. Är så jävla nöjd! Blev precis som jag ville, och vilken jävla dunderkille han är, min namne till tatuerare. Hjärta av guld. Tack @Ernesto bror för all hjälp <3
image.png
Låter onekligen som en nöjd förstagångskund! Kul med pastillen.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Han äger! Är verkligen sjukt nöjd. Smärtan var grymt mysig för övrigt, var riktigt skönt. Hade förberett mig på värre. Nu är det bara fylla armarna, jobbigt att ha skaffat ett nytt intresse förutom dinkorna ;)
Haha. Ja jo tatueringar kostar ju. Begriper inte hur många av ens kunder har råd med det de gör.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Min första gadd sitter nu tryggt på insidan av min höger biceps. Porträtt av min farmor som ung, gjord av William Fjellman på Nothing i Stockholm. Är så jävla nöjd! Blev precis som jag ville, och vilken jävla dunderkille han är, min namne till tatuerare. Hjärta av guld. Tack @Ernesto bror för all hjälp <3
image.png

Ännu en gång, snyggt som fan! ❤️

Kul att du blev nöjd. Kanske blir en Ernesto 2.0 av dig. Kanske också börjar gå dit varje månad ;)
 
"The temple bell, which was manufactured during the Nara period, is said to have been donated to the Mii-dera temple as an expression of gratitude to Fujiwara no Hidesato for the Extermination of the Centipede (“Mukade Taiji”, a legendary episode) living on mount Mikamiyama. The bell is also said to have been brought back from Ryu-gu, the underwater Palace of the Dragon King. In the tenth century, during the succession disputes which broke out between Tendai monks, Benkei (a warrior monk, popular subject of Japanese folklore) took the bell away and dragged it up to the summit of mount Hiei. There, he tried to strike it and got mad when he heard it ringing “eeno eeno”, which means “I want to go back” in the Kansai dialect. Benkei then threw the bell down to the bottom of the valley. The scars and cracks which can be seen on the bell are said to be traces of this episode."

http://www.shiga-miidera.or.jp/translation/eng.html
image21.JPG
 

floristen

Cartier
2-Faktor
Omöjligt att vara inne i den här tråden utan att bli sugen på att göra en ny,
Vill fylla på mitt bröst lite men det sitter en fylletatuering i vägen som jag inte vill gadda över.. tufft ibland.
Är det någon här som har en KENT-gadd? behöver lite inspiration!
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Omöjligt att vara inne i den här tråden utan att bli sugen på att göra en ny,
Vill fylla på mitt bröst lite men det sitter en fylletatuering i vägen som jag inte vill gadda över.. tufft ibland.
Är det någon här som har en KENT-gadd? behöver lite inspiration!
Den där fyllegadden vill man ju se!
 
Topp