• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tattoo aka never ending story...

Wiliamo

Panerai
Never ending story var det ja... Från att för en månad sen varit helt otatuerad gjorde jag min tredje hos Pastilliam igår

image.jpeg


Nu är väl målet att fylla högerarmen till en början så ser vi var det slutar (om det slutar).
 

Aanta

Omega
2-Faktor
Vilken trevlig tråd! Får ibland infall att göra något mer och kompetensera upp min sletna fylletatuering, men hittar inget som känns bra. Hittade dock en hel del inspiration från Pastiliam's instagram precis. Riktigt nice stil. Undra om det passar in att göra något liknande när man smetat ner revbenen med kinatecken...
 

Aanta

Omega
2-Faktor
Never ending story var det ja... Från att för en månad sen varit helt otatuerad gjorde jag min tredje hos Pastilliam igår

image.jpeg


Nu är väl målet att fylla högerarmen till en början så ser vi var det slutar (om det slutar).
Har han/dem lång väntetid? Kanske värt en tripp från Örebro om man landar i vad man ska göra... :)
 

Wiliamo

Panerai
Har han/dem lång väntetid? Kanske värt en tripp från Örebro om man landar i vad man ska göra... :)
Det tycker jag helt klart att det är värt! William är grym. Tror han har någon månads väntetid vanligtvis men maila och fråga så kan han säkert klämma in dig i någon lucka, så har jag gjort iaf och då fått tid med kort varsel (typ en vecka). Han är dessutom klockintresserad så hälsa från mig och @Ernesto så kanske du kan få lite förtur haha:p
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Det tycker jag helt klart att det är värt! William är grym. Tror han har någon månads väntetid vanligtvis men maila och fråga så kan han säkert klämma in dig i någon lucka, så har jag gjort iaf och då fått tid med kort varsel (typ en vecka). Han är dessutom klockintresserad så hälsa från mig och @Ernesto så kanske du kan få lite förtur haha:p
Skulle rekommendera att hälsa ifrån mig. :)
 

Aanta

Omega
2-Faktor
Det tycker jag helt klart att det är värt! William är grym. Tror han har någon månads väntetid vanligtvis men maila och fråga så kan han säkert klämma in dig i någon lucka, så har jag gjort iaf och då fått tid med kort varsel (typ en vecka). Han är dessutom klockintresserad så hälsa från mig och @Ernesto så kanske du kan få lite förtur haha:p

Skulle rekommendera att hälsa ifrån mig. :)

Tack! Det ska jag komma ihåg.

Har spenderat ett par timmar till att brainstorma nu och tycker mig ha (ännu) en cool idé. Dock brukar det landa i att jag ser annorlunda på saken efter att ha sovit och funderat ytterligare på saken. Detta gör att jag aldrig kommer till skott... Samtidigt bär jag med mig en tatuering som påminner mig om att "bara kör" och "yolo" kan suga lite i dessa sammanhang ;D
 

demondave

Rolex
Fan, nu tror jag att jag kläckte idéen. Har nån gammal blek tonårssynd (liten, ful jävla tribal..) som jag vill jobba runt eller över.

Finns det nån duktig tatuerare i Karlstad numer tro? @nöt kanske vet?
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Tror vi snackar mycket gråskala, vemod, i min idé.. Mycket beroende på hur tatueraren tolkar en text i bildform.
Infinity tattoo på norrstrand är ju bra. Tror han heter Beam som är bra på black and gay. Annars är ju sid och alla andra duktiga på japansk. Fast kan säkert koka ihop något annat med :)
 

Skolläraren

Panerai
Måste fortsätta med min torso snart. Letar efter enkla motiv som går att göra i endast två färger och utan direkt skuggning. Platta, tråkiga och djävligt coola.
 

wadbro

Cartier
2-Faktor
image.jpeg
Gjorde denna för exakt 21 år sen. Funderar på att bygga ut den men kan inte bestämma mig, cover-up el bygga runt den. Gillar den fortfarande på nått sätt, även om jag haft den så länge så jag inte knappt tänker på den. Den har ingen särskild mening mer än att när jag såg modellen första gången så föll jag pladask för den, plus att Flea i RHCP har en liknande på bröstet o dom är mina husgudar så det va inte mkt att tänka på när jag väl såg den. Detta va dessutom mitt i värsta Trival hysterin så ett statement att inte göra en sådan som alla andra! Smaken är ju som baken men om nån har en idé el liknande... Mkt jag vill ha där men jag vill absolut inte ha full-sleeve, hellre många små neråt armen...
 
Senast ändrad:

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
image.jpeg
Gjorde denna för exakt 21 år sen. Funderar på att bygga ut den men kan inte bestämma mig, cover-up el bygga runt den. Gillar den fortfarande på nått sätt, även om jag haft den så länge så jag inte knappt tänker på den. Den har ingen särskild mening mer än att när jag såg modellen första gången så föll jag pladask för den, plus att Flea i RHCP har en liknande på bröstet o dom är mina husgudar så det va inte mkt att tänka på när jag väl såg den. Detta va dessutom mitt i värsta Trival hysterin så ett statement att inte göra en sådan som alla andra! Smaken är ju som baken men om nån har en idé el liknande... Mkt jag vill ha där men jag vill absolut inte ha full-sleeve, hellre många små neråt armen...
Ganska klassiskt att fastna vid att göra något av den gamla rishögen man redan har. Gå till någon duktig tatuerare och gör något nytt och fräscht någon annanstans på kroppen. Sen kan du fundera vidare på om den ska vara eller inte vara...
 
Topp