• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tattoo aka never ending story...

MariaE

Panerai
Ja. Alltså den jag tänkt mig är ganska stor och jag vet inte exakt utan tänkte mig lite proffshjälp där. Men utgå från färger likt den högra delen av denna ev lite kalla färger också.. Stulna bilder.
Screenshot_20160811-105631.png


Men form som denna fast mer på ryggen...
Screenshot_20160811-105743.png

Men det ska vara en lönn och sen är det lite annat mojs som jag önskar. Svårförklarat eftersom jag bara vet att jag vill ha en lönn, färger, mer konst än avbild.
Lite stor att börja med men jag kan inte komma på en enda liten jag vill ha.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Ja. Alltså den jag tänkt mig är ganska stor och jag vet inte exakt utan tänkte mig lite proffshjälp där. Men utgå från färger likt den högra delen av denna ev lite kalla färger också.. Stulna bilder.
Screenshot_20160811-105631.png


Men form som denna fast mer på ryggen...
Screenshot_20160811-105743.png

Men det ska vara en lönn och sen är det lite annat mojs som jag önskar. Svårförklarat eftersom jag bara vet att jag vill ha en lönn, färger, mer konst än avbild.
Lite stor att börja med men jag kan inte komma på en enda liten jag vill ha.
Jag tycker att Fabbe på Catapult Tattoo gör riktigt fina grejer i färg, lite aquarell stil. Antagligen din stil =) Men var beredd på att vänta på en tid att köra, alla etablerade med någon speciell stil har ofta lite väntetid
 

MariaE

Panerai
Jag tycker att Fabbe på Catapult Tattoo gör riktigt fina grejer i färg, lite aquarell stil. Antagligen din stil =) Men var beredd på att vänta på en tid att köra, alla etablerade med någon speciell stil har ofta lite väntetid
Jag har klarat mig utan i snart 37 år så jag bör klara nån månad till. Då får jag kika på Fabbe, tackar för tipset. Har han någon instagram?
 

Sjobedan

Rolex
Kan man inte vänta en och en halv månad med att göra en tatuering så borde man inte göra någon.
Nu vet jag inte ritkigt var jag skrev att man inte kunde vänta.. Men Det tråkiga är att tiderna tar slut på två röda. Har försökt att komma med i två(!!) bokningsrundor utan att lyckas. Och när det har dykt upp en avbokning så har jag inte kunnat, eller så har tatuereringen varit för stor.
 

Oew

Rolex
Nu vet jag inte ritkigt var jag skrev att man inte kunde vänta.. Men Det tråkiga är att tiderna tar slut på två röda. Har försökt att komma med i två(!!) bokningsrundor utan att lyckas. Och när det har dykt upp en avbokning så har jag inte kunnat, eller så har tatuereringen varit för stor.
Läste lite snabbt och ser nu att det inte är örsta lediga tid som är i okt utan när bokningen öppnar..
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Nu vet jag inte ritkigt var jag skrev att man inte kunde vänta.. Men Det tråkiga är att tiderna tar slut på två röda. Har försökt att komma med i två(!!) bokningsrundor utan att lyckas. Och när det har dykt upp en avbokning så har jag inte kunnat, eller så har tatuereringen varit för stor.
Provade också att få en gadd av Stina för länge sedan. Då fick man maila in sina idéer under en begränsad tid. När tiden hade gått ut så valde hon ut de idéer som hon tyckte vara skoj och så mailade hon tillbaka till de utvalda. De som inte kom med i gallringen fick inte heller något svar.
Hårda papper men samtidigt så var hon öppen med vad som gällde.
 

Sjobedan

Rolex
Provade också att få en gadd av Stina för länge sedan. Då fick man maila in sina idéer under en begränsad tid. När tiden hade gått ut så valde hon ut de idéer som hon tyckte vara skoj och så mailade hon tillbaka till de utvalda. De som inte kom med i gallringen fick inte heller något svar.
Hårda papper men samtidigt så var hon öppen med vad som gällde.
Så är det, tycker själv inte att mitt motiv är tråkigt... ;)

En sleeve på japanska ;) (foo-dog, vind, vatten, blommor etc. Ingen koi dock :) )
 

MariaE

Panerai
Provade också att få en gadd av Stina för länge sedan. Då fick man maila in sina idéer under en begränsad tid. När tiden hade gått ut så valde hon ut de idéer som hon tyckte vara skoj och så mailade hon tillbaka till de utvalda. De som inte kom med i gallringen fick inte heller något svar.
Hårda papper men samtidigt så var hon öppen med vad som gällde.
Härligt tycker jag! Även om väntan är olidlig så är det ju en del av nöjet. Som vilken åtrå som helst.
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Ystad, perfekt avstånd från sommarstugan. :) Kikar på henne också.

Om du ändå är i Skåne så vill jag lägga in ett gott ord för Måns på Inkhouse Tattoo i Eslöv, sjukt nöjd med honom :)
Förvisso har jag inget i färg men enligt han själv så trivs han bäst med att köra färg!
http://inkhousetattoo.se/

Annars är där ju Heartbreak Tattoo i Löddeköping. Har för mig att Malin som jobbar där var med i den svenska versionen av Ink Master?
http://www.tattoostudio.se/
 

Rholm

Cartier
Ja. Alltså den jag tänkt mig är ganska stor och jag vet inte exakt utan tänkte mig lite proffshjälp där. Men utgå från färger likt den högra delen av denna ev lite kalla färger också.. Stulna bilder.
Screenshot_20160811-105631.png


Men form som denna fast mer på ryggen...
Screenshot_20160811-105743.png

Men det ska vara en lönn och sen är det lite annat mojs som jag önskar. Svårförklarat eftersom jag bara vet att jag vill ha en lönn, färger, mer konst än avbild.
Lite stor att börja med men jag kan inte komma på en enda liten jag vill ha.

Bra tänk. Tycker det är coolt att du gör en stor som första pjäs...
 

MariaE

Panerai
Om du ändå är i Skåne så vill jag lägga in ett gott ord för Måns på Inkhouse Tattoo i Eslöv, sjukt nöjd med honom :)
Förvisso har jag inget i färg men enligt han själv så trivs han bäst med att köra färg!
http://inkhousetattoo.se/

Annars är där ju Heartbreak Tattoo i Löddeköping. Har för mig att Malin som jobbar där var med i den svenska versionen av Ink Master?
http://www.tattoostudio.se/
Eslöv, finns den bygden kvar alltså. Jag ska ta och kika på dina tips, just nu är det Stinas verk som fångat mig. Kul och oförskämt snygga! Men det verkar inte självklart att få tid där. Sen vore det skönt att ha någon här hemma. Men en bra tatuerare är värd både väntan och resor. Men det finns många bra där ute.
 
Topp