Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

OT: tips i Sao Paulo?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Joakim, 18 september 2014.

1. Joakim
    Trådstartare

Joakim Borgare

Ska en kort tur till Sao Paulo, alla tips på ngt kul uppskattas!

2. krämbulle

krämbulle Friends of KS

Jag ska också till SP i några dagar om ett par veckor.

Har du inte varit på en riktig Churrascaria så är det ett måste. Det är en restaurangupplevelse av rang första gången man gör ett besök.

Annars är det ju en rätt lurig stad att uppleva på egen hand...

Joakim och laketwig gillar detta.
  3. laketwig

laketwig Friends of KS

Från:
    Schaffhausen
    Håller med föregående talare. Dessa köttrestauranter är fantastiska, i alla fall dom jag provade under en vecka i SP. Finns även ett par riktigt bra musikklubbar som jag inte minns namnet på. Jag hade dock fördelen av att umgås med lokal personal från det företag jag jobbar åt. Ensam är inte så kul, då nästan ingen pratar engelska. Rånrisken med allvarliga följder är också uppenbar, då ett människoliv inte är värt mycket. SP hade i alla fall tidigare den högsta mordfrekvensen bland alla storstäder i världen. Det är bl a anledningen till varför utlänningar som jobbar där bor inom inhägnade områden med vakter.

Ett gott råd är att vara mycket försiktig, inte ha något av värde på sig och att inte göra motstånd om du skulle bli rånad. Låter hårt men jag har kollegor som har råkat riktigt illa ut utan att själva gjort något dumt.

Joakim gillar detta.
  4. krämbulle

krämbulle Friends of KS

Det nya heta är dessutom 'expresskidnappningar' - nasty stuff!

Men det finns områden som är relativt safe att röra sig i, jag har strosat runt en del på egen hand, men då ska man veta EXAKT var det är okej samt veta vad man pysslar med.

Beror ju på vad man gillar också, fotboll, speciellt om det är derby, lär vara fantastiskt, fin motorbana i staden, annars är väl också ett hett tips att dra ut till kusten istället om man har chansen - många talar gott om det.

Joakim gillar detta.
  5. ScubaKing

ScubaKing Biskop

Jag vill absolut inte skrämma dig eller förstöra din upplevelse. Men SP är en av få städer som faktiskt är direkt farliga, speciellt när solen gått ner. Ha inget guld på dig som ringar, kedja, armband. Ingen dyr klocka på armen.

6. Joakim
    Trådstartare

Joakim Borgare

Tack för tips och goda råd. Kommer att vara med lokala affärspartners och inte ge mig ut på egen hand. Blir nog till att resa med Zodiac som livvakt 20140708_121201.jpg

Mårtenssons ur Brookfield