Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

OT: Tips på datorväska?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Perpetual-, 4 augusti 2014.

1. Perpetual-
    Trådstartare

Perpetual- Bonde

Från:
    Göteborg
    Tja!

Att döma av typ klädmatchningstråden finns det ett gäng personer med koll i det här forumet så jag tänkte be om lite hjälp.

Söker en snygg datorväska från och till jobbet varje dag. Den ska rymma:
    MacBook 15-tum
    Laddare
    Ipad
    Iphone-laddare
    Mus
    Mus-matta
    Kamera, typ fujifilm X100
    Pocketbok
    + eventuellt en tröja

Bra om den klara Göteborgs fantastiska klimat.

Jag har kollat på typ
    http://www.filson.com/products/72-hour-briefcase-nylon.70128.html

Men det måste ju finnas hur många goa tillverkare som helst!

Tack på förhand och ha en göttig måndag!!

2. Martinuz

Martinuz Bonde

Tjena!

Jag har gått igenom samma jakt alldeles nyligen. Svårt det där, vet inte om du har samma stil och smak som mig men jag reser en del i jobbet och vill ofta ha med mig både dator, padda, laddare, mapp för kvitton och dylikt, eventuellt ngn tröja och extra skor etc.

Först köpte jag en enkel datorväska från Louis Vuitton i Milano, se bild. Denna blev dock alldeles för liten, var mest ett spontanköp efter en alldeles för lång vinlunch... :p bild 7.jpg

Blev istället ofta att jag fick ta en weekendbag (Louis Vuitton Keepall 55, se bild från annan tråd) för att få plats med allt. http://www.klocksnack.se/threads/ot-skor.230/page-85#post-582988

Den lilla väskan funkar bara om man bara ska ha med sig en MacBook och padda över dagen, annars är den på tok för liten.

Jakten har sedan pågått i nästan ett års tid tills dess att jag sprang på den här väskan som passar mig utmärkt.
    Som du ser så får jag plats med väldigt mycket, t.o.m. mitt lilla "klockrör" från Klockson som du ser på bild ;)

Väskan heter Piccadilly och det är Mulberry som tillverkar den. Dock är det en väldigt rejäl och stor väska, är du ute efter en ngt mindre kan jag tipsa om en annan väska från Mulberry som också är trevlig.
    http://www.mulberry.com/eu/shop/mens/mens-briefcases/matthew-24-hour-bag-black-micrograin-calf

Andra tips är Tod's och Givenchy som båda har några shyssta väskor i bl.a. saffiano...
    http://www.mrporter.com/en-se/mens/tods/cross-grain-leather-briefcase/465806
    http://www.mrporter.com/en-se/mens/givenchy/l-c-leather-briefcase/440674

Sist men absolut inte minst så kan jag tipsa om butiken Rose and Born som enligt mig är Sveriges bästa butik, ligger på Grevgatan i Sthlm, de brukar ha ett par olika varianter på briefcase hemma.
    http://www.roseborn.com/briefcase-brown

Håll till godo!

Ber som vanligt om ursäkt för mina usla Aaajfååånbilder!

bild 4.JPG bild 31.JPG bild 1.JPG bild 2.JPG

Galaxxy, fredrik! och vikgul gillar detta.
  3. Cristian

Cristian Friends of KS

Jag köpte denna i svart http://shop.vfo.se/sv/artiklar/marseille-bag.html
    Får plats med allt du nämner. Har lyckats klämma in en skjorta utan problem i det utvändiga sidofacket...

4. Perpetual-
    Trådstartare

Perpetual- Bonde

Från:
    Göteborg
    Riktigt goa tips Martinuz! Båda dina väskor är skitfina men kanske i överkant prismässigt. =)

Martinuz gillar detta.
  5. Martinuz

Martinuz Bonde

OK :) tack!
    Priset kan du enkelt rationalisera genom att tänka i "pris per användning-banor", en bra kvalitetsväska håller ju lätt i 10-15 år, om du då använder den ett par gånger i veckan så blir priset per användning inte särskilt högt, det här tänket funkar även väldigt bra vid klockinvesteringar ;)

Anton gillar detta.
  6. Martinuz

Martinuz Bonde

Kikade du på väskorna från Tod's och Givenchy, de låg väl lite lägre i pris annars :) Även Burberry har ett par fina varianter som är ngt billigare. :)

7. Perpetual-
    Trådstartare

Perpetual- Bonde

Från:
    Göteborg
    Så sant! Dessutom är datorväskan avdragsgill, vilket är svårt att få till med en klocka... :p

8. Martinuz

Martinuz Bonde

Va? Är den verkligen det? Oavsett vad man ger för den? Gäller det även resväskor? :) Fasen här ska fås tillbaka pengar ;)

9. Perpetual-
    Trådstartare

Perpetual- Bonde

Från:
    Göteborg
    Japp, en datorväska är det i alla fall, den hör ju till datorn som är mitt huvudsakliga arbetsredskap. Resväska ligger väl i gränslandet...

Martinuz gillar detta.
  10. Perpetual-
    Trådstartare

Perpetual- Bonde

Från:
    Göteborg
    Fast jag driver ju eget företag. Är man anställd är det nog svårt att motivera en datorväska för 20k för sin arbetsgivare.

Martinuz gillar detta.
  11. Martinuz

Martinuz Bonde

Hehe, ja :)
    Håller på att starta upp bolag vis sidan av mitt vanliga jobb så får se hur man kan göra ;)

12. Guillbert

Guillbert Friends of KS

Jag kör på den här från Mulberry modellen heter Walter.

IMG_3212.JPG

Fido1, vonhall, fredrik! och 3 andra gillar detta.
  13. Ako

Ako Biskop

Från:
    Malmö
    image.jpg

Tiger tror jag, med ett litet fack med blixtlås i..
    Typ 1500-2000kr tror jag...

14. Mr.Chang

Mr.Chang Präst

Från:
    Gbg
    Fjanteri med dyra väskor,själv kör jag plastpåse à 1kr.:D;) image.jpg

vonhall, almeyero och Martinuz gillar detta.
  15. Perpetual-
    Trådstartare

Perpetual- Bonde

Från:
    Göteborg
    Ja den uppfyller iof alla mina önskemål. Kanske att vitt inte riktigt är min färg bara...

Mr.Chang och vonhall gillar detta.
  16. Mr_Jonas

Mr_Jonas Friends of KS

Från:
    Göteborg
  17. keroro

keroro Stadsbo

Mulberry is da shit... denna kör jag, heter Heathcliffe. Får plats med i princip allt som du har listat, minus tröjan. Den har vadderat fack för datorn så man slipper extra sleeve som tar plats.

18. keroro

keroro Stadsbo

Edit: man kan nog trycka in en tröja också men jag gillar inte att töja ut väskan för mycket. Man är tyvärr inte bara OCD med sina klockor... :nailbiting:

19. Galaxy

Galaxy Friends of KS

Hur pass stor är LV Keepall 50/55 (skiljer sig dessa två mycket i storlek)? Är den för stor för att exempelvis ha med till skolan över dagen, med dator i tillsammans med lite böcker etc? Känns smidigt om man kan kombinera skolväska/weekendbag, och just LV Keepall känns som ett bra alternativ.

Mårtenssons ur Brookfield