Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Ot: Tips på klockor i Amsterdam

Diskussion i 'Diskussion' startad av Obeedoobe, 11 juli 2013.

1. Obeedoobe
    Trådstartare

Obeedoobe Friends of KS

Från:
    Snåland
    Som rubriken lyder önskar jag lite tips på butiker i Amsterdam. Vill klämma på lite vintage. Tips på butiker som är värda att besöka mottages tacksamt. Kommer att bila ner så schipol kan strykas.

Mvh

2. twisted

twisted Stadsbo

3. davhei

davhei Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Amsterdam Vintage Watches på Singel 414 i kanalringen brukar ha en del fint inne. Sedan tycker jag inte får missa WUS forumsponsor Ace som har ett par butiker i Amsterdam. Ace&Spyer och Ace&Dik som ligger på Koningsplein respektive Van Baerlestraat. Även om de givetvis har mest nytt har åtminstone Ace&Spyer en del begagnat i fönstret man kan spana in.

4. Wollen

Wollen Barfly

Erkänn nu, detta är bara en tråd för att ingen ska tro att du kommer vara så bakad inne på Redlight att du inte ens minns att du varit där :)

I övrigt har jag som vanligt ingenting att bidra med :D

Nexus, Micce, demondave och 2 andra gillar detta.
  5. Rossi

Rossi Präst

Om man kolla på Chrono24 dominerar USA, Italien, Tyskland, Hong Kong och just Holland så det borde ju rimligtvis finnas en hel del vintage att titta på där.

6. frere

frere Biskop

Från:
    Uppsala
    Inte alls vad du letar efter, men det finns fina inhemska klockor i holland att titta på också. Vill man se en van der klaauw med planetarium är det rätt ställe och van der gang gör klockor i stil mittemellan iwc och fintyskarna.

7. Obeedoobe
    Trådstartare

Obeedoobe Friends of KS

Från:
    Snåland
    Tack för tipsen! Är det någon som trycker på fler så fyll gärna på.

Wollen
    Du blåste min täckmantel på första pusten. Aldrig fel att vakna upp med ett mesh runt göken :)

Mvh

Nexus och Wollen gillar detta.
  8. Wollen

Wollen Barfly

I knew it :D

9. M021

M021 Friends of KS

Hallå, bosatt i Amsterdam sedan 2 år, Amsterdam vintage watches är bra, min favorit är Awco.nl, ägaren speedmaster samlare men får in allt möjligt, väldigt seriösa på båda ställena, kom över min 105.002 på Awco, får alltid bra service/priser. Finns även en handlare som fokuserar på mer modernt såsom breitling/rolex/AP på Eilandsgracht, det bästa är att alla tre handlare ligger inom gångavstånd, totalt 5-10 mellan alla 3 i ett trevligt kvarter! Hör av dig om di vill ha mer tips, jobbar hemifrån imorn så är tillgänglig för tips as you go!

10. M021

M021 Friends of KS

O
    Som papadok nämner, Van Der Klaus är tillgängligt hos Awco om jag inte missminner mig, lik UN i formgivning enligt mig,

11. StrawberryFields

StrawberryFields Sir Notalot

Från:
    Jordgubbsranchen
    Flyger ner till Amsterdam på onsdag för att spendera en långhelg i Europas näst bästa land. Tänkte blanda nöjen och nöjen och klockor. Givetvis står Gassan högt upp på listan. Men Affärerna runt Singel låter också intressanta.

Martin021 Amsterdam GTG?

12. RicVin

RicVin Mr fredagsmys

Läste att IWC öppnat egen butik i Amsterdam nyligen. Kolla in den!!

StrawberryFields gillar detta.
  13. StrawberryFields

Från:
    Jordgubbsranchen
    Åh, spännande. Kan ta en titt där för din skull sötnos ;) du vet väl vad jag egentligen tycker om IWC...

14. Mw79

Mw79 Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Som många redan sagt, Amsterdam vintage watches är bra. De har även en bra hemsida om du vill kolla utbudet i förväg.

15. RicVin

RicVin Mr fredagsmys

Sötnos?! Har du nyttjat starkt?! :)
    Har nog missat..Vad tycker du om IWC?

StrawberryFields gillar detta.
  16. jandan

jandan Friends of KS

Jag börjar också få ett sug efter en weekend i Amsterdam! Vi har ju fått ett nytt direktflyg från Växjö. Tack för alla tips i tråden, jag snyltar gärna lite på TS tråd. Men varför benämna tråden OT? Det kändes som om tråden handlar om just klockor...

17. Obeedoobe
    Trådstartare

Obeedoobe Friends of KS

Från:
    Snåland
    För att jag kan...;)

Mvh

18. StrawberryFields

Från:
    Jordgubbsranchen
    Det är väl lördag?
    Det tar vi i en annan tråd någon gång framöver...

19. jandan

jandan Friends of KS

Ok. Förlåt att jag frågade. Vilken buse du är! :)

Obeedoobe gillar detta.
  20. StrawberryFields

Från:
    Jordgubbsranchen
    tmp_IMAG1028-149019118.jpg tmp_IMAG10291184576681.jpg

Laco, ca 1940. Med tillhörande armbandskompass. Pris på förfrågan :bawling:

Vintage butikerna kring Single har inte gjort mig besviken ännu i alla fall.

Samma butik som hade den här hade tydligen enligt killen bakom disken (som själv spottade en sober day date på svart kroko) fått in en Kampschwimmer (som vi kunde läsa om i en tråd för någon månad sedan) för ett tag sedan. Den var tyvärr inte kvar...

Mårtenssons ur Brookfield