• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ot: Tips på klockor i Amsterdam

Obeedoobe

Friends of KS
Som rubriken lyder önskar jag lite tips på butiker i Amsterdam. Vill klämma på lite vintage. Tips på butiker som är värda att besöka mottages tacksamt. Kommer att bila ner så schipol kan strykas.

Mvh
 

SJ Smythe

Cartier
Amsterdam Vintage Watches på Singel 414 i kanalringen brukar ha en del fint inne. Sedan tycker jag inte får missa WUS forumsponsor Ace som har ett par butiker i Amsterdam. Ace&Spyer och Ace&Dik som ligger på Koningsplein respektive Van Baerlestraat. Även om de givetvis har mest nytt har åtminstone Ace&Spyer en del begagnat i fönstret man kan spana in.
 

Rossi

Rolex
2-Faktor
Om man kolla på Chrono24 dominerar USA, Italien, Tyskland, Hong Kong och just Holland så det borde ju rimligtvis finnas en hel del vintage att titta på där.
 

frere

Audemars
2-Faktor
Inte alls vad du letar efter, men det finns fina inhemska klockor i holland att titta på också. Vill man se en van der klaauw med planetarium är det rätt ställe och van der gang gör klockor i stil mittemellan iwc och fintyskarna.
 

Obeedoobe

Friends of KS
Tack för tipsen! Är det någon som trycker på fler så fyll gärna på.

Wollen
Du blåste min täckmantel på första pusten. Aldrig fel att vakna upp med ett mesh runt göken :)

Mvh
 

M021

Rolex
2-Faktor
Hallå, bosatt i Amsterdam sedan 2 år, Amsterdam vintage watches är bra, min favorit är Awco.nl, ägaren speedmaster samlare men får in allt möjligt, väldigt seriösa på båda ställena, kom över min 105.002 på Awco, får alltid bra service/priser. Finns även en handlare som fokuserar på mer modernt såsom breitling/rolex/AP på Eilandsgracht, det bästa är att alla tre handlare ligger inom gångavstånd, totalt 5-10 mellan alla 3 i ett trevligt kvarter! Hör av dig om di vill ha mer tips, jobbar hemifrån imorn så är tillgänglig för tips as you go!
 

M021

Rolex
2-Faktor
O
Inte alls vad du letar efter, men det finns fina inhemska klockor i holland att titta på också. Vill man se en van der klaauw med planetarium är det rätt ställe och van der gang gör klockor i stil mittemellan iwc och fintyskarna.

Som papadok nämner, Van Der Klaus är tillgängligt hos Awco om jag inte missminner mig, lik UN i formgivning enligt mig,
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Flyger ner till Amsterdam på onsdag för att spendera en långhelg i Europas näst bästa land. Tänkte blanda nöjen och nöjen och klockor. Givetvis står Gassan högt upp på listan. Men Affärerna runt Singel låter också intressanta.

Martin021 Amsterdam GTG?
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Flyger ner till Amsterdam på onsdag för att spendera en långhelg i Europas näst bästa land. Tänkte blanda nöjen och nöjen och klockor. Givetvis står Gassan högt upp på listan. Men Affärerna runt Singel låter också intressanta.

Martin021 Amsterdam GTG?

Läste att IWC öppnat egen butik i Amsterdam nyligen. Kolla in den!!
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Som många redan sagt, Amsterdam vintage watches är bra. De har även en bra hemsida om du vill kolla utbudet i förväg.
 

jandan

Panerai
Jag börjar också få ett sug efter en weekend i Amsterdam! Vi har ju fått ett nytt direktflyg från Växjö. Tack för alla tips i tråden, jag snyltar gärna lite på TS tråd. Men varför benämna tråden OT? Det kändes som om tråden handlar om just klockor...
 

StrawberryFields

Sir Notalot
tmp_IMAG1028-149019118.jpg
tmp_IMAG10291184576681.jpg


Laco, ca 1940. Med tillhörande armbandskompass. Pris på förfrågan :bawling:

Vintage butikerna kring Single har inte gjort mig besviken ännu i alla fall.

Samma butik som hade den här hade tydligen enligt killen bakom disken (som själv spottade en sober day date på svart kroko) fått in en Kampschwimmer (som vi kunde läsa om i en tråd för någon månad sedan) för ett tag sedan. Den var tyvärr inte kvar...
 
Topp