• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på tv-serie

Dessa beroendeframkallande serier.:hungry: Jag har snart helt övergivit filmens värld helt . Har inte varit på bio sedan Batman III (alltså Nolans 3:a). Just nu plöjer jag två serier parallellt; Whale wars (hippies kastar smörsyra på valfångare) och Revolution (post-apokalyptisk såpa som utspelar sig efter Det Stora Elavbrottet). Tror att Bosch står på tur. någon som sett den?
 

INSANE

Panerai
2-Faktor
Dessa beroendeframkallande serier.:hungry: Jag har snart helt övergivit filmens värld helt . Har inte varit på bio sedan Batman III (alltså Nolans 3:a). Just nu plöjer jag två serier parallellt; Whale wars (hippies kastar smörsyra på valfångare) och Revolution (post-apokalyptisk såpa som utspelar sig efter Det Stora Elavbrottet). Tror att Bosch står på tur. någon som sett den?

Bosch är bra grejer, rekommenderas!
 

Josef B

Bestraffaren
Narcos är en väldigt bra serie, har bara sett två avsnitt än sålänge men den har ännu mer potential.

narcos_main.jpg
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Har tittat på en serie för första gången någonsin nu. (Jo, jag har sett något enstaka avsnitt av massa serier som gått på TV, men aldrig någonsin en hel).
Billions tog min oskuld, låg i 10h på soffan efter att jag kommit från NY, det var ju fantastiskt skönt. :D
 

Adro

Panerai
2-Faktor
Nämnd endast två gånger på elva sidor är tidernas bästa serie: Trailer Park Boys! Första sju säsongerna är ren magi :)
Honorable mentions: True Detective S01, SoA, Dexter S01-05, Eastbound & Down, Band of Brothers och Family Guy.
Spot on på alla serier, vi verkar gilla samma.
Om du inte har sett wilfred så spana in den, med elijha Wood (jävligt osäker på stavningen på hans namn)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Otroligt att ingen har nämnt The Americans. De 3 första säsongerna finns på Netflix, s4 håller vad jag förstår på för fullt och släpps förhoppningsvis snart också. Synd att inte alla serier släpps simultant worldwide a´la HoC. Spiondrama som utspelar sig främst i USA under 80-talets kalla krig. Fantastiska skådespelare och serien har en malande spänning som går in under huden på en när man tittar.

americans-promo.jpg
 
Otroligt att ingen har nämnt The Americans. De 3 första säsongerna finns på Netflix, s4 håller vad jag förstår på för fullt och släpps förhoppningsvis snart också. Synd att inte alla serier släpps simultant worldwide a´la HoC. Spiondrama som utspelar sig främst i USA under 80-talets kalla krig. Fantastiska skådespelare och serien har en malande spänning som går in under huden på en när man tittar.

Kan bara hålla med dig, The Americans är mer än sevärd. Men man måste investera lite tid, annars får man inte den malande spänningen som du beskriver.
Dessutom är det en intressant känsla att komma på att man hejar på ryssarna för en gångs skull.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Kan bara hålla med dig, The Americans är mer än sevärd. Men man måste investera lite tid, annars får man inte den malande spänningen som du beskriver.
Dessutom är det en intressant känsla att komma på att man hejar på ryssarna för en gångs skull.

Jag plöjde samtliga avsnitt relativt sammanhängande. Det får nog anses vara en bra serie när man efter att ha tittat får en ökad medvetenhet om bilar och människor runt omkring sig och noterar hur de rör sig :)
 
Jag plöjde samtliga avsnitt relativt sammanhängande. Det får nog anses vara en bra serie när man efter att ha tittat får en ökad medvetenhet om bilar och människor runt omkring sig och noterar hur de rör sig :)

Gjorde också det för S01 & S02. 3an hade jag inte lika mkt tid för och den gav inte riktigt samma känsla.
Och haha, kul att det inte bara var jag som reagerade så efter att ha sett den! :D
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Gillade Stranger Things och ser fram emot säsong 2 (tror de skrivit kontrakt på 3:e också).

Kollat första avsnitten av Designated Survivior (Kiefer Sutherland aka Jack Bauer) och det känns som 24 i Vita huset. Okej tidsfördriv men lite väl amerikanskt för min smak.

Westworld kanske kan ta sig men nu får man se samma sak om och om igen ur olika perspektiv.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Dessa beroendeframkallande serier.:hungry: Jag har snart helt övergivit filmens värld helt . Har inte varit på bio sedan Batman III (alltså Nolans 3:a). Just nu plöjer jag två serier parallellt; Whale wars (hippies kastar smörsyra på valfångare) och Revolution (post-apokalyptisk såpa som utspelar sig efter Det Stora Elavbrottet). Tror att Bosch står på tur. någon som sett den?
Såg en dokumentär om Greenpeace nyligen och kaptenen i Whale Wars, Paul Watson, var med och grundade organisationen. Han tyckte att de var för mesiga och startade eget istället.
 
Såg en dokumentär om Greenpeace nyligen och kaptenen i Whale Wars, Paul Watson, var med och grundade organisationen. Han tyckte att de var för mesiga och startade eget istället.
Dessutom fick han rätt 2014, när man i Haag slog fast att det var tjuvfiske Japan höll på med och de fick lägga ner sin "forskning":)

Har för mig att han är med i Sharkwater också. Riktigt bra rulle.
 

Johnny Pickles

Cartier
2-Faktor
Några favoritserier, säkert redan med i tråden men tänker ändå tipsa:

The Sopranos, The Wire, OZ, Band of brothers, Suits, Billions, Seinfeld och självklart Vänner på det.

Måste nog säga att Sopranos och Wire är på toppen av serier jag älskar mest. Tror jag sett både serierna typ 12 gånger.
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Otroligt att ingen har nämnt The Americans. De 3 första säsongerna finns på Netflix, s4 håller vad jag förstår på för fullt och släpps förhoppningsvis snart också. Synd att inte alla serier släpps simultant worldwide a´la HoC. Spiondrama som utspelar sig främst i USA under 80-talets kalla krig. Fantastiska skådespelare och serien har en malande spänning som går in under huden på en när man tittar.

americans-promo.jpg
Jävligt bra serie. En bonus är att min gamla ungdomscrush Felicity (Kerri Russel) har en av huvudrollerna :)
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Såg Mordutredningen på SVT Play igår. Riktigt bra dokumentär i 3 delar där man får följa en riktigt mordutredning i Bristol (UK).
Intressant att se hur de jobbar och den har sin twists när det gäller GM.
 
Topp