• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på tv-serie

san

Cartier
2-Faktor
Absolut. Håller helt med dig. Seinfeld har jag sett så många gånger om att jag tappat räkningen. Såg faktiskt om Twin Peaks för ett tag sedan, snacka om att se serien från ett nytt perspektiv ;) Just the Wire och Oz är serier som verkligen är värda att se om eftersom man lägger märke till så många små detaljer som egentligen är väldigt väsentliga för händelseutvecklingen.
Twin Peaks är också en sådan serie. Sen har vi serierna som slutade gå för inte särskilt länge sen och som inte hunnit få kultstatus än, men som så småningom kommer bli sådana man känner att man måste se om. Typ Fringe, Fargo m.fl.
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
26159759.jpg
 

V

Cartier
Första säsongerna av X-Files var grymma. Minns någon galen massmördare med gula ögon som kunde ta sig in i pyttesmå springor och åt upp levern på folk...scary :)

Och kom ihåg...The truth os out there.

image.jpg
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Finns många bra serier, ser att dom flesta drama, thriller, action, serier finns med i denna tråd. Fattas några komediserier.

1) Malcolm in the middle

2) The King of Queens

3) Everybody loves raymond

4) King of the Hill

Ett gått skratt förlänger livet sägs det, bara ladda DVDn och köra!
 

Marquise

Omega
The Wire - Crack dealers och Poliser från Baltimore
Dexter - Psyko blodstänks expert
Suits - Manhattantomtar i kostymer
House of Cards - hierarki i vita huset
Vikings - Svenskar och norrmän som plundrar
Broadwalk Empire - Gangstrar under förbudstiden
Sopranos - Italienska familjerna i Jersey
Oz - Fängelsedrama
The Walking Dead - Zombie survival
Sons of Anarchy - Motorcykelklubb i väst Amerika
Blacklist - Kriminelt geni börjar hjälpa polisen av olika anledningar

Svenska Beck serien och Danska Komissionen är även bra om man tycker om de stuket :D

Ber om ursäkt om några redan nämnts, detta är bara mina favoriter.
 

leicaphile

Panerai
Finns många bra serier, ser att dom flesta drama, thriller, action, serier finns med i denna tråd. Fattas några komediserier.

1) Malcolm in the middle

2) The King of Queens

3) Everybody loves raymond

4) King of the Hill

Ett gått skratt förlänger livet sägs det, bara ladda DVDn och köra!

Malcolm in the middle är definitivt underskattad!

Andra komedier värda att kolla:
Black Books (roligaste brittiska sen Pang i bygget)
The increasingly poor decisions of Todd Margaret
 

Geparden

Audemars
Första säsongerna av X-Files var grymma. Minns någon galen massmördare med gula ögon som kunde ta sig in i pyttesmå springor och åt upp levern på folk...scary :)

Och kom ihåg...The truth os out there.

image.jpg
Eugene Victor Tooms hette rollfiguren. :nailbiting:
Förärades två avsnitt där han i det senare dog i en rulltrappa som inte ens hans gummikropp klarade av..
(varför kommer jag ihåg sånt här??)
 
  • Like
Reactions: V

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Supernatural. Underhållande och spännande! Dock ganska låg lägstanivå tycker jag.

The Affair. Välskrivet och spännande otrogenhetsdrama på Long Island.
 

san

Cartier
2-Faktor
Bäst just nu:
Honourable Woman
Happy Valley

Snart kommer säsong 2 av The Fall!

Happy Valley är riktigt bra. Ett högkvalitativt BBC-drama som SVT gjorde helt rätt i att köpa sändningsrättigheterna till. Kunde dock inte hålla mig från att kringgå SVT Play och kolla på de två återstående avsnitten på annat håll efter det fantastiskt spännande avsnittet i måndags.
 

san

Cartier
2-Faktor
The Affair. Välskrivet och spännande otrogenhetsdrama på Long Island.

Också riktigt jäkla bra. Jag älskar upplägget med hur man i nutid intervjuar två personer som ger två skilda versioner av sådant som redan har inträffat men som fortfarande är höljt i dunkel. Rekommenderas starkt till er som ännu inte sett den!
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Också riktigt jäkla bra. Jag älskar upplägget med hur man i nutid intervjuar två personer som ger två skilda versioner av sådant som redan har inträffat men som fortfarande är höljt i dunkel. Rekommenderas starkt till er som ännu inte sett den!

Ja verkligen, speciellt i dom första avsitten! När deras versioner skillde sig så mycket i vem som tog initiativ osv.
 
  • Like
Reactions: san

Anton

Omega
Är själv inne på trooor avsnitt 8 av Narcos och måste säga att jag inte är lika såld som alla andra verkar vara? Helt klart sevärd men tycker inte det finns någon karaktär som verkligen griper en.
Bra helt klart men håller helt klart klassisker som The Wire och Sopranos högre eller vad säger ni?
 

icalle

Friends of KS
Tjejen introducerade mig till american horror story.
Tycker inte den är läskig på något vis alls. Ganska mycket drama i den med.
Men nu är jag inne på säsong 4 så något i den gjorde att jag fastna i den.
 

SSL

Audemars
Är själv inne på trooor avsnitt 8 av Narcos och måste säga att jag inte är lika såld som alla andra verkar vara? Helt klart sevärd men tycker inte det finns någon karaktär som verkligen griper en.
Bra helt klart men håller helt klart klassisker som The Wire och Sopranos högre eller vad säger ni?

Ja den är ju inte som Tusenbröder direkt ;)
 

Marcilus

Cartier
2-Faktor
Om ni har missat den så,
Gomorra!

Grym serie om, rätta mig om jag har fel, Cosa Nostra i nutid!
Går på tvåan varje lördag!
 
Topp