• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på tv-serie

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Är själv inne på trooor avsnitt 8 av Narcos och måste säga att jag inte är lika såld som alla andra verkar vara? Helt klart sevärd men tycker inte det finns någon karaktär som verkligen griper en.
Bra helt klart men håller helt klart klassisker som The Wire och Sopranos högre eller vad säger ni?
Tyckte Narcos var sevärt men inte episkt bra som vissa tycker. The Wire och Sopranos är ju i en klass för sig och Narcos är inte i närheten.
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Komediserier jag tycker är bra som så många inte har koll på är:
Its always sunny in Philadelphia
Trailer park boys

Ganska pinsamma så det blir jobbigt ibland :)
 

MrPlow

Rolex
Det som ses just nu är:
  • Narcos - skön känsla inte som vanliga serier (känns mer dokumentärt)
  • Bron - Saga Norén Länskrim Malmö
  • Mr. Robot - Datanördigt.
 

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Diggar netflix hårt och har ett antal serier på g där.
House of cards - Awsome drama/politik/thriller. Otroligt snyggt gjort.
Bloodline - drama/thriller. Igen snyggt gjord, fantastiska scener, hög spänning.
Sense8 - action/drama/thriller typ, riktigt häftigt koncept. Mycket spännande.
Better Call Saul - Spin off från Breaking bad. Kul och intressant dromedy.
Narcos - Just börjat se men otroligt cool serie. knark-krig osv.
Wet Hot American Summer: First Day of Camp - Sjuk komedi :D fortsättning på en mycket äldre film med liknande titel.
Orange is the New Black - väl sambons favorit mest, men kul att se, vissa säsonger bättre än andra.

Sen några som jag är väldigt nyfiken på.
Jessica Jones
Unbreakable Kimmy Schmidt
The Fall
Marco Polo
Daredevil


Överlag tycker jag Netflix egna produktioner är av mycket hög klass, bildmässigt, skådespelare, manuskript och till och med musiken är grym.
 

Scudetto

Omega
Diggar netflix hårt och har ett antal serier på g där.
House of cards - Awsome drama/politik/thriller. Otroligt snyggt gjort.
Bloodline - drama/thriller. Igen snyggt gjord, fantastiska scener, hög spänning.
Sense8 - action/drama/thriller typ, riktigt häftigt koncept. Mycket spännande.
Better Call Saul - Spin off från Breaking bad. Kul och intressant dromedy.
Narcos - Just börjat se men otroligt cool serie. knark-krig osv.
Wet Hot American Summer: First Day of Camp - Sjuk komedi :D fortsättning på en mycket äldre film med liknande titel.
Orange is the New Black - väl sambons favorit mest, men kul att se, vissa säsonger bättre än andra.

Sen några som jag är väldigt nyfiken på.
Jessica Jones
Unbreakable Kimmy Schmidt
The Fall
Marco Polo
Daredevil


Överlag tycker jag Netflix egna produktioner är av mycket hög klass, bildmässigt, skådespelare, manuskript och till och med musiken är grym.

Sense8 slutade jag kolla på efter 6 avsnitt typ, tyckte den aldrig kom igång riktigt, men gillade konceptet väldigt mkt och är själv ett stort Matrix fan...

Narcos, såg vi på nån helg. Riktigt bra serie!

Jessica Jones har jag lagt som reminder i telefonen, längtar tills den släpps!
 

SSL

Audemars
Börjar på denna imorn
image.png
 

ottwon

Omega
HBO är ju alltid att lita på..

Deadwood
The wire
Carnivale
Sopranos
Treme
Six feet under


Sen är italienska Gomorrah riktigt riktigt bra, sett att den börjat gå på SVT med. Riktigt skön socialrealism. Säsong två är väl på gång med.
 
Topp