• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på tv-serie

Måberg

Panerai
Har säkerligen sagts innan men "Archer" är verkligen absurt bra! Kvick dialog, skruvad som fasen, action, komik,mycket referenser till film osv. Gör er själva en tjänst och se den nu! :D
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Vinyl! Scorsese och Jagger, musikbranschen på 70-talet med Wolf of Wall street stuket. En 2 timmars pilot än så länge. Inget revolutionerande men med en jäkligt härlig känsla.

Riktigt bra! Sett de 3-4 första avsnitten och är fast. Lite överspelat, men skön stämning och framför allt bra musik!
Rekommenderas.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Mina favoriter:

Oz - svårslagen. Behöver ingen närmare introduktion.

Californication - i alla fall säsong 1-5. Så fruktansvärt bra. David Duchovny spelar Hank Moody sjukt bra. Kvick i käften, trasig livsstil men har det största hjärtat jag sett på en tv.

Suits - Harvey Specter är bara kung!

Ovan är mina absoluta favoriter. Nedan kommer några baddare.

Lie to Me - Tim Roth har en superskön karaktär och serien är underhållande. Dessutom ser man honom i flera olika Rollar i serien :)

White Collar - underhållande serie. Påminner lite om Suits men samtidigt inte.

Trailer Park Boys - bara så sjukt rolig.
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Mina favoriter:

Oz - svårslagen. Behöver ingen närmare introduktion.

Californication - i alla fall säsong 1-5. Så fruktansvärt bra. David Duchovny spelar Hank Moody sjukt bra. Kvick i käften, trasig livsstil men har det största hjärtat jag sett på en tv.

Suits - Harvey Specter är bara kung!

Ovan är mina absoluta favoriter. Nedan kommer några baddare.

Lie to Me - Tim Roth har en superskön karaktär och serien är underhållande. Dessutom ser man honom i flera olika Rollar i serien :)

White Collar - underhållande serie. Påminner lite om Suits men samtidigt inte.

Trailer Park Boys - bara så sjukt rolig.

+1 på Californication! Min absoluta favorit!

Hank Moody är en tveksam förebild, men som du säger; ett stoooort hjärta klappar innanför bröstbenet på karln...

Finns en säsong av en liknande serie på Netflix som heter Flaked. Kolla in den!
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Ny säsong av orange is the new black på Netflix. För er som ej sett se den, orka häng på i början för blir bara bättre och bätte (mer skruvad och rolig, framförallt säsong 3). En bra serie helt enkelt :bookworm:
 
image.jpeg
 
Ganska nya som jag gillar:
Game of thrones
The walking dead
Justified
Borgias
The Fall
Mad Men
Boardwalk Empire
Homeland
Vikings
Breaking bad
Longmire
True detective (första ses)

Äldre jag gillar:
OZ
The Shield
Sopranos
Rome
Dexter
Deadwood
Entourage
24
Rescue me

Svingamla jag gillar:
Krigets vindar
Krig och hågkomst
Nord och Syd
The Macahans

Miniserier:
Chiefs
Top of the lake
Hatfields & McCoys
Our Mothers, Our Fathers
Das Boot
Band of brothers

Honorable mention (vet ej om detta är filmer eller en serie egentligen):
Johan Falk

Har ej börjat kolla på än men tror de kan vara bra:
Masters of Sex
Black sails
Bosch
Gomorra

Ja jag kollar antagligen för mycket på serier...:eek:
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
+1 på Californication! Min absoluta favorit!

Hank Moody är en tveksam förebild, men som du säger; ett stoooort hjärta klappar innanför bröstbenet på karln...

Finns en säsong av en liknande serie på Netflix som heter Flaked. Kolla in den!
Precis kollat igenom Californication igen och sitter nära tårar. Tack för tipset om Flaked. Börjar kolla direkt!
 

SSL

Audemars
Mr Robot på Viaplay. Handlar om en hackare. En svensk är med, Martin Wallström. Precis börjat och ligger på avsnitt 3. En hackares hjärna är ofta en speciell hjärna...
 
Topp