Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

OT: Tips på weekend med sambo och bebis?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Arson, 4 mars 2014.

1. Arson
    Trådstartare

Arson Torpare

Från:
    Stockholm
    Hej hallå!

Efter en mörk, lång och tråkig vinter så tänkte jag boka en snabb weekend (ons - sön) med familjen i mars eller i början av april. Bara för att komma från vardagen några dagar. Har blitt en väldans massa jobb på sista tiden där frugan fått tagit för stort ansvar hemma med vår lilla bebis (10 mån), och vi båda är supertrötta :)

Folk här verkar beresta och därav min fråga. Vad skulle ni rekommendera för resmål i Europa till en liten familj? Mycket sol och avkopplande miljöer är mer prioriterat än lyxiga hotell och kulturella utsvävningar om man säger så - målet är ett skönt miljöombyte utan att ska kosta allt för mycket (en riktig resa är planerad i sommar) :)

Tacksam för tips :)

// Mattias

2. MaxEngstrom

MaxEngstrom Bonde

Tittar själv på en weekendresa! Spanien verkar det bästa alternativet i EU just nu med sol och avkoppling (fest om man vill det med ;) ). Vet att det går bra/billiga flyg ner till Alicante samt Gran Canaria.. Hoppas det var till någon hjälp, lycka till :)

3. konkas

konkas Friends of KS

Berlin kanske?

Guskleto och Boris Balkan gillar detta.
  4. Chattras

Chattras Stadsbo

Från:
    Göteborg
    San Sebastian. Har allt ni önskar och god mat :)

5. Stomatologen

Stomatologen Friends of KS

Verkar som ni är i behov av en "All Inclusive"resa! Annars är det ganska varmt i Rom nu :)

6. Amesoeurs

Amesoeurs Stadsbo

Från:
    Örebro
    "Mycket sol" och Europa kanske är en svår ekvation såhär tidigt i Mars, men som ovanstående talare skrivit så är det aldrig fel att besöka Rom (förutom mitt i sommaren då det är FÖR varmt där!) :)

7. Ernesto

Ernesto Friends of KS

+2 på Rom. PMa om du åker dit så skickar jag adressen till en gudomlig pizzeria. Ligger lite avsides! ;)

8. Arson
    Trådstartare

Arson Torpare

Från:
    Stockholm
    Tack för alla tips, Rom verkar definitivt vara ett bra alternativ! :)

9. Boris Balkan

Boris Balkan Fark you!

I Trastevere?

10. konkas

konkas Friends of KS

Jag har tänkt efter lite och det är nog mer sol i Barcelona och Istanbul än i Berlin.

11. Boris Balkan

Boris Balkan Fark you!

Berlin i sommar blir bättre. I östra då.

konkas gillar detta.
  12. droscar

droscar Bonde

Malaga, brukar kunna vara tillräckligt varmt. Bodde senast i benalmadena, trevligt ställe med en fantastisk marina att gå och strosa i. Gillar sambon Desigual kläder finns det ett outlet i Malaga med sanslöst bra priser! Frun fyllde en resväska senast vi var där :)
    Norwegian har bra priser på flyg.

13. Ernesto

Ernesto Friends of KS

Nej. Pizzeria Galilei på Via Galileo Galilei! Ligger lite off. Serverar bara pizza efter 18:00. Den är helt fantastisk! Jag brukade äta en där och köpa hem en som nattkäk på hotellet:cigar:

Boris Balkan gillar detta.
  14. Andrew

Andrew Borgare

Från:
    Danmark typ
    Berlin.

15. puonti

puonti Friends of KS

Från:
    Borås
    Barcelona? Rom? Borde vara större chans för sol där än exempelvis Berlin. Annars är ju London en härlig stad och våren har ju med råge kommit dit i april :)

16. KMS

KMS Friends of KS

Från:
    GBG
    +1 på Malaga, riktigt sjysst stad, med bra tapas och har för mig att det är en av städerna i Europa med flest soltimmar (orkar inte kolla upp det, så det lär väl slå tillbaks...:)). Rätt bra priser också.

17. Davvan

Davvan My Kung Fu is stronger than yours!

Från:
    Fettefleur......
    Nån site för weekends?

18. Everglade

Everglade Bonde

Mars är tidigt och att få värme i Europa är lite lotteri.
    Kan vara varmt och skönt om man har tur men svalt och regnigt om man har otur.
    Spanien typ ställen runt Malaga som är nog solsäkrast och varmast men även Alicante, Barcelona eller på Mallorca kan funka. Annars tycker jag att Sicilien där orten Cefalu är kanon. Trivsamt och kanonkäk.

19. Ernesto

Ernesto Friends of KS

20. Arson
    Trådstartare

Arson Torpare

Från:
    Stockholm
    Har ju faktiskt varit i Sicilien i början av april för några år sedan, och då var det ju toppenväder.

Ett ställe som jag faktiskt inte varit till än är ju Kroatien. Vad säger experterna om det? Lite väl mycket charter eller?

21. SSL

SSL Friends of KS

Från:
    Blåkulla
    Hagalund?

22. ErikGBG

ErikGBG Biskop

Alicante med Ryan, stor chans för värme om man jämför med övriga Europa denna tiden och mysig stad.

23. Burgundy

Burgundy Bonde

Från:
    Stockholm
    Firenze! Om Rom är lockande slår jag ett slag för Florens. Mindre, ingen trafik, bra mat, shopping och Panerai :)

24. Marhoi

Marhoi Friends of KS

Från:
    Stockholm
    I Barca finns det mesta. Kanske lite svårt med värmen i april, men där faller nog de flesta Europeiska städerna just nu.

25. MrPlow

MrPlow Präst

Från:
    Roslagen
    Inte Europa.... Men Dubai eller RAK! Perfekt i mars.

26. vlm1978

vlm1978 Bonde

Mallorca. Håll dig till nordvästra kusten. Fantastisk natur och brukar vara hyfsat soligt även i mars.

27. Jens

Jens I'm only in It for the drugs!

Från:
    Mordor
    +1 på Barcelona, om det nu va nån som rekommenderat det?!

J

28. Bolio

Bolio Friends of KS

Från:
    Norrland
    Torino utan tvekan du får med de flesta av önskemålen och med ett jätte plus på det är att du har ett utbud av uraffärer som knäcker de flesta städer. Så när frugan känner av den andra flaskan Barolo och bebisen behöver sova på eftermiddagen tar du en liten promenad och njuter av stadens utbud på handleds mästerverk.
    Genast blev tråden mindre OT.
    Lycka till

4cie, cultshit och Arson gillar detta.
  29. Arson
    Trådstartare

Arson Torpare

Från:
    Stockholm
    Haha, mycket bra! :)

Tack återigen för alla tips!

30. cultshit

cultshit Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Rom är riktigt bra så här års. Bra mat och fina klockor. Vad behöver man mer?

Ernesto gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield