• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på weekendbag?

Edin

Panerai
Hur är priserna på Clipper om man beger sig utomlands? Eller om det går att få tag på någon flygplats likt Chipol. Då kan man ju "råka" planera in en mellan landning eller liknande.. :)
 

Josef B

Bestraffaren
Som sagt, mycket pang för pengarna för en Clipper i Scotchgrain.

image.jpg
 

Josef B

Bestraffaren
Den här är bara för grym! Materialet och kvalitén kändes 100 %ig. Hade chansen att köpa den när jag var i London nyss, men backade.
Väldigt stilren och klassisk på något vis. Passar bra när jag ska till gymmet :)

HT652H00H-K11@9.jpg
 

Josef B

Bestraffaren
Hur är priserna på Clipper om man beger sig utomlands? Eller om det går att få tag på någon flygplats likt Chipol. Då kan man ju "råka" planera in en mellan landning eller liknande.. :)
Heathrow har 20% billigare än listpriset, som är rätt lika runt om i världen på sånär några kronor. Give or take vid valutaomvandling med kortbetalning :)
 

Florre

Omega
2-Faktor
Den är så fantastiskt grym!

Rinner alltid till när jag ser exakt dn där Clippern.

Hur upplever du storleken? Duger den till en Weekend? Jag upplever den som något liten när jag klämt på den.

Det är precis på håret för en weekend, men det funkar helt klart. 2-3 skjortor, 2 par byxor, någon tjocktröja, necessär är lugnt! :)
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Jag vill inte lägga alltför mycket pengar på en ny weekendväska. Är det någon som har testat svenska Bagasi? Finns i två storlekar och brun eller svart. Föredrar "Weekendväska" för ca 2 500 kr framför "Weekendväska II" då den senare inte verkar ha någon vidare "stadga". Avskyr pösiga väskor.

http://www.bagasi.se/produkt-kategori/weekendvaska/

bagasi.jpg
Den var faktiskt sjyst, men loggan förstör allt. Går den att sprätta bort lite smidigt tro?
 

aadde81

Cartier
Den var faktiskt sjyst, men loggan förstör allt. Går den att sprätta bort lite smidigt tro?

Ingen aning. Jag skulle även vilja klämma på den fysiskt innan jag bestämmer mig men har inte sett att den även säljs i någon fysisk butik.....i Stockholmsområdet för min del. Ska skriva och fråga dem om det bara är nätet som gäller.
 

Huvudverk

Cartier
2-Faktor
image.jpeg

Köpte denna för några månader sen. Tycker den är riktigt snygg faktiskt!
Canvas och schyssta läderdetaljer!

Aspinal of London är märket, hade aldrig hört talas om det tidigare men verkar göra bra grejer!
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Jag gillar LVs keepall Graphite
Hur är andrahandsvärdet om man inser att den är rätt onödig och man vill kränga av den?
 

cab

Audemars
2-Faktor
Jag vill inte lägga alltför mycket pengar på en ny weekendväska. Är det någon som har testat svenska Bagasi? Finns i två storlekar och brun eller svart. Föredrar "Weekendväska" för ca 2 500 kr framför "Weekendväska II" då den senare inte verkar ha någon vidare "stadga". Avskyr pösiga väskor.

http://www.bagasi.se/produkt-kategori/weekendvaska/

bagasi.jpg
En polare köpte den, kvallan är kass. Han fick byta 2 gånger då axelbandet pajande inom någon vecka.
 
Topp