• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Tjejens dator är slö och behöver nog återställas....

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Många frågor - hur hårt utnyttjad är hårddisken i %? - har du fått virus eller trojan? - hur skyddar du ditt surfande? Svårt att hantera på distans.

För att inte få in skit så kör jag på XP7 64bit: Limited user account gratis - EMET gratis - surfar allt vardagssurf ifrån Sandboxie gratis - Avira Antivir gratis. Peppar peppar - tar dom sig igenom det så är det hög kvalite på virus.

Kör man 32 bitars så rekommenderas jag DefenseWall (också en slags sandbox dock inte samma som Sandboxie) - det enda antivirusprogram någonsin som fått 100% i ett virustest så vitt jag vet.

Det är bökigt när det krånglar och värt lite jobb att skydda burken, men malware kanske inte är problemet.

Vill du testa datorn så kör Hitman Pro gratis att kolla om de hittar något farligt - betala om du vill ta bort.

Som sagt svårt på distans - kan vara värt en slant att få hjälp. Edit: Vill du försöka själv med assistans så rekommenderar jag Svenska Antispyware forum där Malou mfl är riktiga tåömodiga klippor.

Vet faktiskt inte skillnaden mellan virus och trojan, hårddisken kan var 45% använd. Tjejen använder något gratis program som hon laddat ned från internet.

Känns som detta projekt är lite för stort för mig, kommer nog att lämna in den vid tillfälle och köpa frugan en ny dator i julklapp.
 
Topp