Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

OT: Trådar med synpunkter på KS och dess utformning

Diskussion i 'Diskussion' startad av sjobbe, 15 april 2014.

1. sjobbe
    Trådstartare

sjobbe Borgare

Från:
    Malmö
    Hej alla glada!

Först och främst så vill jag tacka för ett grymt forum!

Nu har det blivit dags för mig att ventilera mina tankar:

Det har varit mycket prat och diskussioner om forumets utformning under senaste tiden - det har rört sig om trådar som innefattar alltifrån införandet av OT-del till omstrukturering av paketöppningar. De bakomliggande incitamenten till dessa förslagstrådar har ständigt varit förankrade i det faktum att trådskaparen anser att någon typ av trådar tar upp för stor del av utrymmet i diskussionsdelen.

Det jag nu vill förmedla är inte på något sätt en motsättning till att forummedlemmar kommer med förslag till omstrukturering och förbättring. Det är snarare min högst personliga åsikt, att dessa förslag tar upp väldigt stor uppmärksamhet (vilket är bra på sitt sätt) och att de är tröttsamma då de är belägna i diskussionsdelen. Således blir mitt förslag - paradoxalt nog så hamnar även detta i diskussionsdelen :) - att det hade varit välbehövligt att införa en "suggestion box" där forummedlemmar kan komma med, såväl som ventilera sina åsikter och förslag.

Som sagt, jag är helt för att alla vi forummedlemmar ska få komma med input och bidra till forumets utveckling, däremot anser jag att det blir tröttsamt i diskussionsdelen. Jag tycker helt enkelt det skulle kunna göras på ett bättre sätt och jag är övertygad om att våran eminenta forumledning har en lösning även på detta :).

Tack för mig! :D

eriksson850, Icaras, Bojke och 4 andra gillar detta.
  2. Bingoraalf

Bingoraalf Biskop

Från:
    Malmö
    Hade faktiskt varit trevligt, ibland tas mycket plats upp av OT och förslagstrådar. Jag brukar gilla att läsa dessa men det skulle inte skada om de fick ta plats på annat håll :)

Rivalen och sjobbe gillar detta.
  3. Glusch

Glusch Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Känns som en mycket bra idé. Tycker diskussionsdelen framför allt ska handla om just klockor och ibland känns det som att det är lite väl mycket annat i den delen.

Rivalen och sjobbe gillar detta.
  4. Aboynamedsue

Aboynamedsue Friends of KS

Från:
    O
    Där kom den: OT-OT-OT-tråden :)

Jag håller med i sak och enklast vore väl att klistra denna tråd och att synpunkter för fram här och inte i en massa nystartade trådar. På så sätt kan ju alla läsa om idéer och synpunkter och få möjlighet att säga sitt hjärtas mening.

5. Davvan

Davvan My Kung Fu is stronger than yours!

Från:
    Fettefleur......
    Svag forumledning = mycket OT.....

6. Bojke

Bojke Fjunis

Bra idé!
    Dock ska man komma ihåg att moderatorerna inte är (mycket) mer än människor.

Icaras och sjobbe gillar detta.
  7. Ernesto

Ernesto Friends of KS

sjobbe gillar detta.
  8. Henrik A

Henrik A Bonde

Jag går alltid via "Senaste nytt" när jag läser KS vilket jag gissar att jag inte är ensam om. För att ta mig igenom det senaste dygnets nya trådar måste jag bläddra igenom drygt 6 sidor nya trådar. Det orkar jag aldrig. Max 2-3 sidor vilket gör att jag missar hälften.

En STOR förbättring vore om "Senaste nytt" hade något slags filter där man kunde välja bort vissa forumkategorier (tex goodguys/badguys).

Jag skulle också önska hårdare moderering av intetsägande rubriker eller rubriker som inte ger en relevant beskrivning av trådens innehåll. En skörd exempel från det senaste dygnet:
    - På höjd
    - Snö i april?
    - Camo på 243, bra eller anus?
    - Blev det för mycket eller...
    - Klippte en till
    - Kampen på K&S
    - WIS OCD

9. sjobbe
    Trådstartare

sjobbe Borgare

Från:
    Malmö
    Kände att det fanns ett behov av att ventilera lite :D

Självklart, det är ett förslag i all ödmjukhet :).

Aboynamedsue och Bojke gillar detta.
  10. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Tack du är alldeles för vänlig.

sjobbe och Icaras gillar detta.
  11. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Jag har ju Davvan blockad så jag såg inte vad han skrev. Nu såg jag. Kör han fortfarande de där många ......... i sina inlägg? Det var väl därför han blev bannad från Familjeliv om jag minns rätt. Alltid kul med troll! :D

Micce, Davvan och Icaras gillar detta.
  12. Denke

Från:
    Stockholm
    För att svara on topic, man kan både PM'a oss som driver forumet eller komma med förslag i öppna trådar. Vi lyssnar på det mesta. :)

Spencer gillar detta.
  13. Spencer

Det anses inte comme il faut att klaga på svagsinta så vi måste vara ödmjuka.

14. Denke

Från:
    Stockholm
    Vet som sagt knappt vem hen är. Mer än vad jag läst i mailet från admin på familjeliv. :)

15. Spencer

Varnade hen?

16. Denke

Från:
    Stockholm
    De på familjeliv varnade för hen (davann eller vad hen nu kallar sig). Tror de bannade till slut.

Icaras gillar detta.
  17. Spencer

Även paintballonline?

18. Denke

Från:
    Stockholm
    Vet ej.

19. Spencer

Samt sydsvenska jordgubbsodlare.. Det är tufft att heta Davvan..............

Denke och Icaras gillar detta.
  20. sjobbe
    Trådstartare

sjobbe Borgare

Från:
    Malmö
    Enligt mitt tycke så finns det fortfarande en problematik, detta till trots :)

21. Denke

Från:
    Stockholm
    Jag tror att det faktumet att du skapade tråden bidrar till att minska den eventuella problematiken. Lite på samma sätt som att OT tenderar att minska när irritationen över just OT är som mest öppen.

Lådan för synpunkter finns redan (och används) i form av forumägarnas inboxar. :)

22. sjobbe
    Trådstartare

sjobbe Borgare

Från:
    Malmö
    Det återstår att se antar jag.

Så må vara fallet, men mig veterligen så är det inte ett öppet forum för att ventilera idéer och förslag till förbättring - istället så förflyttas detta till diskussionsdelen där det tar väldigt mycket utrymme och uppmärksamhet från annat klockrelaterat.

23. Denke

Från:
    Stockholm
    Jag ser tvärtom gärna att sånt diskuteras på det öppna forumet. Faktum är att jag hellre ser sånt ventileras där än till exempel trådar om sprit eller fondplaceringar (mest för att jag bränner min egen sprit och trycker mina egna pengar ;) ).

Men, åtminstone jag vill inte detaljreglera vad vuxna människor skriver om på ett socialt forum. Även om syftet med en sådan reglering, enligt många men inte alla, skulle vara gott.

24. Spencer

Du dricker inte din hala jäkel.. Samt, jag tycker det är utmärkt att samla alla förslag under en tråd.

25. Denke

Från:
    Stockholm

Du om någon borde veta att det faktiskt finns en sådan tråd redan… ;)

26. Spencer

Hatar dig , HATAR dig..

Denke gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield