• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Unboxing och hockeyslutspel.

carlanton

Audemars
Egentligen inget klockrelaterat, men vi gillar väl andra prylar också?

Boxen:

14cci0k.jpg


Jasså?

16bdg6d.jpg


Nämen!

287or55.jpg


Och så ett avslutande wrist shot (fortfarande med mobilkameran...):

n9cup.jpg


Nu blir det kanske lite bättre klockbilder i framtiden!
 

Hardy

Thug
Härligt!!

vad fick dig att välja den?

funderar själv på att byta från nikon (efter måånga år), till Xpro-1 eftersom den sägs vara helt sjuk
 

carlanton

Audemars
Härligt!!

vad fick dig att välja den?

funderar själv på att byta från nikon (efter måånga år), till Xpro-1 eftersom den sägs vara helt sjuk

Enkelt val: ville inte ha zoom och Xpro-1 var för dyr.

Har nästan bara fotat analogt, så jag gillar layouten med många knappar. Har en EOS 5D som jag i princip aldrig använt eftersom att den är för stor och jobbig att ha med.

Jag hade föredragit ett 35mm objektiv (så att det hade motsvarat 50mm i FF), eftersom att jag fotar mycket porträtt och inte vill ha några förvrängingar. Dessutom är det svårt/omöjligt att få snyggt skärpedjup med ett 23mm objektiv.

Har inte hunnit fota på riktigt med den, men här är en snabb testbild jag tog på Konsum imorse:

4shgdf.jpg


Bara körd lite snabbt genom Lightroom.
 

Hardy

Thug
Enkelt val: ville inte ha zoom och Xpro-1 var för dyr.

Har nästan bara fotat analogt, så jag gillar layouten med många knappar. Har en EOS 5D som jag i princip aldrig använt eftersom att den är för stor och jobbig att ha med.

Jag hade föredragit ett 35mm objektiv (så att det hade motsvarat 50mm i FF), eftersom att jag fotar mycket porträtt och inte vill ha några förvrängingar. Dessutom är det svårt/omöjligt att få snyggt skärpedjup med ett 23mm objektiv.

Har inte hunnit fota på riktigt med den, men här är en snabb testbild jag tog på Konsum imorse:



Bara körd lite snabbt genom Lightroom.


jag förstår!

ser ju minst sagt kalas ut!

ja e sugen på xpro1 för att det finns ett 35mm som fått bättre betyg än leicas värsta 35a, samt att det finns ett bra macro till klockfoto :)
 
Topp