• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: "Ungkarsresa"

WBergdahl

Panerai
Hallå där!

Det är så här:
Jag och 2 kompisar i åldern 19-21 har länge planerat att resa iväg nu i vinter under några veckor.
Vad vi vill göra är det som unga gör bäst; ta det lugnt, dricka och ha kul!
Vi vill alltså åka till något ställe med bra uteliv och lagom värme.
Det ska alltså inte vara 40 grader på en charterort i Thailand (Thailand är inga problem, bara vi slipper familjer med småbarn)

Jag vänder mig nu alltså till er, som har lite mer erfarenhet än mig, för att lista ut vart vi ska åka!
Otroligt tacksam för svar.

WBergdahl
 

Sond

Patek
Längre tolkar jag som långt bort..? Annars har faktiskt Europa en hel del att erbjuda. Men skulle jag tipsa om något utanför Europa så skulle jag kunna tänka mig Havana, Boenos Aires, Australien eller USA.
 

WBergdahl

Panerai
Vad har ni för budget?
Inte helt klart, men runt 20-25 kanske
Har dock rätt dålig koll på vad det kan kosta... Det kan vara högt, och det kan vara lågt

Längre tolkar jag som långt bort..? Annars har faktiskt Europa en hel del att erbjuda. Men skulle jag tipsa om något utanför Europa så skulle jag kunna tänka mig Havana, Boenos Aires, Australien eller USA.

Gärna en annan kontinent, då ingen av oss varit på andra platser än Europa och USA.
Men finns det någon riktig pärla i Europa så är ju det också ett alternativ!
Australien har jag bara hört bra saker om, så det är helt klart med på listan. Havanna skulle vara riktigt häftigt!
Buenos Aires har ganska hög kriminalitet om jag inte minns helt fel...
 

Mr.Chang

Audemars
Om per skalle,då skulle jag dra till Tokyo!!!
WnU93UE.jpg
 

Sond

Patek
Gärna en annan kontinent, då ingen av oss varit på andra platser än Europa och USA.
Men finns det någon riktig pärla i Europa så är ju det också ett alternativ!
Australien har jag bara hört bra saker om, så det är helt klart med på listan. Havanna skulle vara riktigt häftigt!
Buenos Aires har ganska hög kriminalitet om jag inte minns helt fel...

Jag tycker flera Europeiska städer är fantastiska att göra det ni funderar på... Florens, Milano, Barcelona, Valencia, Prag, London för att ta några exempel. Nu går kanske några städer bort pga väder. Och det är klart att en resa till en annan kontinent är alltid lite extra. Så när jag skriver detta kommer jag på vart ni ska åka... Goa! Klart ni ska till Goa. I Goa garanterar jag er att få allt. Se bara till att sköta er..;) Typ inga dumheter..:)
 

WBergdahl

Panerai
Jag tycker flera Europeiska städer är fantastiska att göra det ni funderar på... Florens, Milano, Barcelona, Valencia, Prag, London för att ta några exempel. Nu går kanske några städer bort pga väder. Och det är klart att en resa till en annan kontinent är alltid lite extra. Så när jag skriver detta kommer jag på vart ni ska åka... Goa! Klart ni ska till Goa. I Goa garanterar jag er att få allt. Se bara till att sköta er..;) Typ inga dumheter..:)

Har varit i Italien och England med familjen allt för många gånger för att åka dit med vännerna ;)
Men Goa skulle nog inte vara helt fel! :D

Spara pengar tills ni alla är 21, sen åker ni till Vegas!
Eller så tar vi en resa nu, och en ny när alla är 21 och då till Vegas.

1. Berlin
2. Barcelona
3. Miami

Barcelona, är det varm när vi har vinter?
Och Berlin är inte varmt nog.
USA är inte ett alternativ, då vi helst testar något nytt
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Våga välja bort Thailand!

Bali, Nya Zeeland, Vietnam, Aussie (Perth), Mexico, Kuba som du varit inne på, Sicilien är alla riktigt fina resmål!

Skulle jag välja idag så skulle jag dra till Vietnam direkt, Vietnam är vad Thailand var för 10år sedan och priserna ligger typ 60% under Thailand.
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Har varit i Italien och England med familjen allt för många gånger för att åka dit med vännerna ;)
Men Goa skulle nog inte vara helt fel! :D


Eller så tar vi en resa nu, och en ny när alla är 21 och då till Vegas.



Barcelona, är det varm när vi har vinter?
Och Berlin är inte varmt nog.
USA är inte ett alternativ, då vi helst testar något nytt
Det är sjukt varmt på klubbarna i Berlin! :)

Bali.
 

Sond

Patek
Ska ni möjligen ha ett alternativ till Goa så och inte vill stanna i Europa så är New Orleans helt ok... Önskar man var 21...
 
Topp