• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: "Ungkarsresa"

ErikGBG

Audemars
Bali är grymt! Grymma klubbar, bra mat och du kan leva som en kung för inga pengar alls. Ska själv en vända till bali/thai i vinter och svina lite
 

Jens

Greedo
Rätt skönt om det är varmt ute också ;)

Bali skulle nog kunna vara något!



Jag gillar hur du tänker!

Jag har väl också varit 20:)
Mexico är grymt. Ni kommer få ert livs upplevelse. Jag har varit i hålor i Mexico som knappt finns på kartan och jag har aldrig haft så kul som där! En flaska tequila för 0kr, en femma dunderladd för ett femhundring(o jag blev säkert lurad!). De vackraste flickorna ni kan tänka er...

Fundera på det, central/Sydamerika är säkert "farligare" än Asien, men man dör bara en gång!

J
 

Wollen

Mao
2-Faktor
Våga välja bort Thailand!

Bali, Nya Zeeland, Vietnam, Aussie (Perth), Mexico, Kuba som du varit inne på, Sicilien är alla riktigt fina resmål!

Skulle jag välja idag så skulle jag dra till Vietnam direkt, Vietnam är vad Thailand var för 10år sedan och priserna ligger typ 60% under Thailand.

Vietnam är inte ett ställe dit man piper iväg med grabbarna för att ha roligt...

Dra en komboresa där ni drar till Thailand, Vietnam & kamboja typ.
 

BME

Cartier
Beror ju lite på vad man är ute efter, är det ligga vid en pool och festa kvällarna i ända eller om ni kan röra er lite mellan olika ställen...
Om det är det senare så kan jag varmt rekommendera Australien och egentligen hela östkusten från Sydney och uppåt!
Många sköna ställen där det hänger mycket backpackers och det är party var man än tar sig nästan!
Det trista är väl att man träffar inte så mycket inhemsk befolkning utan det är folk från hela världen som reser runt.
Googla lite och kolla Cairns, Fraser Island, Noosa, Nimbin, Byron Bay mm... Inte så mycket gå ut på klubb men skönt häng och bra fest överallt samt att man har chansen att uppleva massa saker förutom bara baksmälla :D
Om man ska vara på samma ställe och hänga så är Queenstown som nämnts tidigare coolt men det är långt att ta sig "bara" för att festa och hänga på ett och samma ställe.
 

frere

Audemars
2-Faktor
Schweiz! Geneve, Bienne och Le Locle. Kom ihåg att boka flyg hem med byte på Schipol.

Tror ärligt talat att du får marginellt bättre svar av rävarna på ett klockforum än av dina irl-kompisar. Är man 20, har rest sparsamt och vill ha värmen börjar man väl alltid med thailand. Kombinera Bangkok med nån ö, men lita inte på att en nostalgisk 30-plussare med fast jobb, bostadsrätt, kids och klocksamling pekar ut den hetaste åt dig...

Edit: hit åkte jag när jag var 20, fortfarande den mest bisarra plats jag besökt och uppfyller faktiskt alla dina kriterier... http://www.traveluganda.co.ug/banda-island/
 
Topp