• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Uppmaning; Lägg Ner Tapatalk.

C

Crowolf

Guest
Då jag endast kört Tapatalk via iFånen och Paddan har jag i min enfald trott att jag varit fullt ut en del av KS. Inte förrän Spencer66 igår uppmanade mig att lägga ner tapa och att KS är optimerat för alla möjliga apparater så insåg jag att jag missat en hel del grejer här på sajten.
Såå, till er som gjort som jag; Lägg ner och kör via browser! Vilken skillnad.:)

Trevlig helg!
 

Sond

Patek
Då jag endast kört Tapatalk via iFånen och Paddan har jag i min enfald trott att jag varit fullt ut en del av KS. Inte förrän Spencer66 igår uppmanade mig att lägga ner tapa och att KS är optimerat för alla möjliga apparater så insåg jag att jag missat en hel del grejer här på sajten.
Såå, till er som gjort som jag; Lägg ner och kör via browser! Vilken skillnad.:)

Trevlig helg!
Berätta mer. Vad missar du/vi?
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Jag förstår inte heller? Vad är Tapatalk..?:-o
Tapatalk är en app för iOS, Android och Windows Phone som samlar alla forum man är medlem eller intresserad av. Man kan sedan läsa, posta inlägg eller annat via appen. Väldigt smidigt sätt att hålla koll på forum via mobilen/surfplattan helt enkelt!

Sent from my C6603 using Tapatalk 4 Beta
 

hxw

Omega
Tapatalk har vel hatt sin del med sikkerhetsissues tidligere.. Hvorvidt de har bedret koden sin i det siste, eller om det bare gjelder enkelte plugins er jeg usikker på.
 

David

Bödeln
Omröstningar funkar inte, och en del emotikoner blir text istället för bild är väl vad jag kommer på.
 
C

Crowolf

Guest
Ser ju inte 'stickies' heller. Exempelvis Välkommen-tråden, Presentera dig själv etc.
För att inte tala om det snyggare snittet på forumet.
 
C

Crowolf

Guest
Nu när jag kör via Safari på paddan så upplever jag det som mycket snabbare än tapa. Att allt jag klickar på laddar MYCKET snabbare.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Ja, fan ta er om ni inte kör via browser. Förstår ni hur många timmar jag lagt på detaljer för att få det fint på alla enheter!?

T.ex. bara en sådan sak som att KS-loggan byts ut mot en högupplöst version när man besöker sidan med retinadisplay.

P.S. Kör själv Tapatalk, dock enbart för notiser D.S.

P.S 2. I Maverick (senaste OS X) testas det tydligen med push notifications direkt i Safari. Detta kommer till iPhone också. Game changer. D.S 2.
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Tycker det är krångligt att ladda upp bilder via telefonen när man kör via browser. Något som kanske funkar smidigare via tapa?
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Jag kör alltid browser (på min dator....) Jag använder tapatalk som ett komplement om jag inte är hemma/ är utomhus som man är ganska mycket så här på sommaren.
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Tapa enbart för notiser men också för att ladda upp bilder då jag inte lyckas på annat sätt :(
 

leicaphile

Panerai
Ser ju inte 'stickies' heller. Exempelvis Välkommen-tråden, Presentera dig själv etc.
För att inte tala om det snyggare snittet på forumet.

Stickies funkar bra här.

8u3u5y9y.jpg
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Klart man kör via browsern! Enda tillfället jag använder tapatalk är på TRF eftersom det inte fan går att ladda upp bilder annars...
 

MJ24

Patek
2-Faktor
TapaTalk och bilder är inte enkelt enligt mig! Har konto, men när en bild skall upp får jag bara felmeddelande om att jag inte har rätt att visa sidan eller att ladda upp bilder.
TapaTalk är bra att hålla koll med via mobilen, men jag tycker det är enklare med browser.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Img ur har en egen app som underlättar uppladdning. Kör alltid KS via browser på både paddan och iphonen. Det blir mycket snyggare och fungerar kanon med notiser.
 
Topp