Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

OT: Uppmaning; Lägg Ner Tapatalk.

Diskussion i 'Diskussion' startad av Crowolf, 3 augusti 2013.

1. Crowolf

Crowolf Guest

Då jag endast kört Tapatalk via iFånen och Paddan har jag i min enfald trott att jag varit fullt ut en del av KS. Inte förrän Spencer66 igår uppmanade mig att lägga ner tapa och att KS är optimerat för alla möjliga apparater så insåg jag att jag missat en hel del grejer här på sajten.
    Såå, till er som gjort som jag; Lägg ner och kör via browser! Vilken skillnad.:)

Trevlig helg!

2. Sond

Sond Friends of KS

Berätta mer. Vad missar du/vi?

3. calzone

calzone Biskop

Jag förstår inte riktigt heller ?...

4. RicVin

RicVin Mr fredagsmys

Jag förstår inte heller? Vad är Tapatalk..?:-o

Aquaracer2 och Icaras gillar detta.
  5. Broderjimmy

Broderjimmy Stadsbo

Från:
    Haag, NL
    Tapatalk är en app för iOS, Android och Windows Phone som samlar alla forum man är medlem eller intresserad av. Man kan sedan läsa, posta inlägg eller annat via appen. Väldigt smidigt sätt att hålla koll på forum via mobilen/surfplattan helt enkelt!

Sent from my C6603 using Tapatalk 4 Beta

6. hxw

hxw Bonde

Från:
    Trondheim, Norge
    Tapatalk har vel hatt sin del med sikkerhetsissues tidligere.. Hvorvidt de har bedret koden sin i det siste, eller om det bare gjelder enkelte plugins er jeg usikker på.

Icaras gillar detta.
  7. David

David Bödeln

Omröstningar funkar inte, och en del emotikoner blir text istället för bild är väl vad jag kommer på.

8. Sond

Sond Friends of KS

Att missa det är ju inget jämfört med få alla forum samlade på ett enkelt sätt.

9. Crowolf

Crowolf Guest

Ser ju inte 'stickies' heller. Exempelvis Välkommen-tråden, Presentera dig själv etc.
    För att inte tala om det snyggare snittet på forumet.

10. Per

Per Björklövens finest

Pushade notiser är praktiskt. Kör app på luren och surfar siten som vanligt på plattan. Perfekt kombo. :)

JoberMan, jakob.dala, daviden och 1 annan gillar detta.
  11. naggge

naggge Friends of KS

Kör samma. Använder inte tapa till annat än att få notiser. Känns renare än att spamma mailen full med notiser från KS

12. Chrisse

Chrisse The King of Jesters

Från:
    Göteborg
    Går designa tapa lite som man vill.
    Stickies syns i flikar, slipper man se dem jämt.
    För att inte tala om push som är sjukt smidigt

13. Crowolf

Crowolf Guest

Nu när jag kör via Safari på paddan så upplever jag det som mycket snabbare än tapa. Att allt jag klickar på laddar MYCKET snabbare.

yonsson gillar detta.
  14. Crowolf

Crowolf Guest

Ja just det; Dessutom förstår jag att det är som att spotta daviden i ansiktet när vi kör Tapatalk efter allt arbete han lagt ner på sidan. Bara det en anledning att skrota skiten. :D

jabla, yonsson, vonbahr och 2 andra gillar detta.
  15. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
    Ja, fan ta er om ni inte kör via browser. Förstår ni hur många timmar jag lagt på detaljer för att få det fint på alla enheter!?

T.ex. bara en sådan sak som att KS-loggan byts ut mot en högupplöst version när man besöker sidan med retinadisplay.

P.S. Kör själv Tapatalk, dock enbart för notiser D.S.

P.S 2. I Maverick (senaste OS X) testas det tydligen med push notifications direkt i Safari. Detta kommer till iPhone också. Game changer. D.S 2.

yonsson, Cosmograph, Nexus och 3 andra gillar detta.
  16. DW6900MS

DW6900MS Biskop

Från:
    Borås
    Tycker det är krångligt att ladda upp bilder via telefonen när man kör via browser. Något som kanske funkar smidigare via tapa?

17. 80talisten

80talisten I wish a could afford a real gold Rolex!

Från:
    Eskilstuna
    Jag kör alltid browser (på min dator....) Jag använder tapatalk som ett komplement om jag inte är hemma/ är utomhus som man är ganska mycket så här på sommaren.

18. gruby

gruby Friends of KS

Tapa enbart för notiser men också för att ladda upp bilder då jag inte lyckas på annat sätt :(

19. 80talisten

80talisten I wish a could afford a real gold Rolex!

Från:
    Eskilstuna
    Använd dig av imgur.com

gruby gillar detta.
  20. Hardy

Hardy Thug

Från:
    och till
    Alltid bara kört browser! Är kanon

21. _jonte

_jonte Friends of KS

Nänä, även om det ser bra ut i browsern så är det galet mycket smidigare och snabbare att köra via Tapatalk.

Skolläraren, Dammen och 80talisten gillar detta.
  22. David

David Bödeln

DET kommer bli grymt! Kanske en anledning att börja med web-utveckling igen, till och med.

daviden gillar detta.
  23. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
    Då drar vi igång D&D.

24. David

David Bödeln

Deal.

daviden gillar detta.
  25. medinfoto

medinfoto Präst

Från:
    Borås
    Stickies funkar bra här.

26. Crowolf

Crowolf Guest

Hmmm.... Nu startade jag inte den här tråden för gräva min egen dumstrutsgrav så jag utnyttjar helt enkelt lite ur 'Härskarteknik Bok 1' och ignorerar ditt inlägg. :D

jabla gillar detta.
  27. ZQT

ZQT The Banker

Klart man kör via browsern! Enda tillfället jag använder tapatalk är på TRF eftersom det inte fan går att ladda upp bilder annars...

28. MJ24

MJ24 Friends of KS

TapaTalk och bilder är inte enkelt enligt mig! Har konto, men när en bild skall upp får jag bara felmeddelande om att jag inte har rätt att visa sidan eller att ladda upp bilder.
    TapaTalk är bra att hålla koll med via mobilen, men jag tycker det är enklare med browser.

29. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Img ur har en egen app som underlättar uppladdning. Kör alltid KS via browser på både paddan och iphonen. Det blir mycket snyggare och fungerar kanon med notiser.

daviden och Crowolf gillar detta.
  30. hook

hook I'm user not a dealer!

Safari i ipad & iPhone som rullar iOS7 funkar fint!

Crowolf gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield