• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ot: utsikten från din arbetsplats

Rättidig

Omega
Utsikt från "kontoret" i vintras.

YspJoPj.jpg
 

TKVF

Panerai
Har för mig att han är det, han kikar nog in och tuggar tågsnack snart :)

Btw: har ni lika stor skara spotters som bussarna verkar ha ?

CaptainOats kan inte ha jobbat som lokförare länge :) Vet han inte vad TKVF står för så skulle jag gissa på att han inte jobbat längre än 10 år.

Hur som helst så har vi massa spottade! Senast dagen före midsommar blev jag fotograferad då jag körde ett TJT mellan Göteborg och Nässjö. En ensam TMZ.

Har legat av mig lite igår, och idag är jag bakfull :eek: Beror nog på åskvädret som va här igår.

Rättidig är du också förare?

För övrigt så har jag precis slutat på TX. Jag kör numer eget. Men skall plugga till Elingenjör på Chalmers nu i höst. Så under tiden kör jag lite, fakturerar mycket. Man tjänar mer på det.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
CaptainOats kan inte ha jobbat som lokförare länge :) Vet han inte vad TKVF står för så skulle jag gissa på att han inte jobbat längre än 10 år.

Hur som helst så har vi massa spottade! Senast dagen före midsommar blev jag fotograferad då jag körde ett TJT mellan Göteborg och Nässjö. En ensam TMZ.

Har legat av mig lite igår, och idag är jag bakfull :eek: Beror nog på åskvädret som va här igår.

Rättidig är du också förare?

För övrigt så har jag precis slutat på TX. Jag kör numer eget. Men skall plugga till Elingenjör på Chalmers nu i höst. Så under tiden kör jag lite, fakturerar mycket. Man tjänar mer på det.


Förstod inte din första text där, vad betyder Tkvf ?

Vad står TMZ för ?
 

TKVF

Panerai
TMZ är en loktyp, det är en serie av gamla GMlok byggda av Nohab. Detta lok har en turbomatad 16-cylindrig diesel. Drar runt 500lite/timma, men låter för jävla gott när tubon går igång.... TKVF är den gamla förkortningen när man loggade in till stordatorn för att ta ut körorder. Fråga någon av de gamla gubbarna. Vilket bolag jobbar du på?
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
TMZ är en loktyp, det är en serie av gamla GMlok byggda av Nohab. Detta lok har en turbomatad 16-cylindrig diesel. Drar runt 500lite/timma, men låter för jävla gott när tubon går igång.... TKVF är den gamla förkortningen när man loggade in till stordatorn för att ta ut körorder. Fråga någon av de gamla gubbarna. Vilket bolag jobbar du på?

Ok tack för info.
Tror du missuppfattade mitt inlägg förut, jag kör inte tåg.

Dock sålde jag min railroad approved Seiko till en trevlig lokförare vid namn Micha
 
Topp