• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: väska för bad, gym, weekends sökes

zamboni

Omega
Kan varmt rekommendera Baron Cassino. Gillar speciellt tryckknapparna på sidorna som förenklar när man ska packa i och ur. På minussidan: "endast" 50 liter och ett invändigt fack. Annars instämmer jag med tipset om North Face Messenger, har en i storlek large och tyckte först den var lite stor men är nu riktigt nöjd. Massor av fack, tex vadderat för ipod/mindre laptop.
 

DrDre

Patek
Köpte denna för en rimlig peng i USA:
http://www.tumi.com/product/index.jsp?productId=4063081&prodFindSrc=paramNav

Schysst week-end bag alt handbagage på flyget. Verkar slittstark oxå

tumi-alpha-soft-travel-satchel_071710.jpeg

Jag har haft ett gang Tumiväskor (en lite laptop väska, två portföljer och en resväska med hjul) i ganska många år och de är helt suveräna. Visst, det syns inte på 200 meters håll att det är dyrt (som LV) men de är väldigt genomtänkta och kvalitet som håller resten av livet. Jag har dock sett att det har börjat med en massa nyare designer/lines där man gått ifrån den där svarta kraftiga nylonen och de är nog inget jag skulle satsa på.
 

Utforskaren

Cartier
2-Faktor
Du efterfrågade visserligen en i skinn, men tipsar ändå om Mulberry clipper i scotchgrain (med läderdetaljer). Lätt, slitstark, klassiskt utseende, åldras snyggt tycker jag, finns i tre storlekar och du behöver inte se ut som en nyrik ryss..
 

Josef B

Bestraffaren
Jag köpte mig en grön/brun Mulberry Clipper medium i scotchgrain i lördags. Funkar till gymmet och resor. Skitfin och helnöjd! Extra eloge till tjejerna på Mulberry på Birger Jarlsgatan, grym service! Ska försöka ordna bild snarast.
 

UNO

Panerai
Mitt förslag är a n n o r l u n d a men bra, riktigt bra faktiskt.
Till gymet köpte jag en väska i djuraffären, en väska med nät på tre sidor, en bur om man så vill.
No more blöta instängda träningskläder !
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Har blivit riktigt sugen på en Clipper, vad får man ge för en Mullberry Clipper Medium i Sverige? Antar att ''medium'' är i storleksmässigt som en ''weekend bag''? :)
Josef B
 

Josef B

Bestraffaren
Tack! Trodde dom var dyrare. Blir till att kolla in en nästa gång jag är i Stockholm! :)

Vet du vad den i skinn gick lös på? Josef B

D8WL6kK.jpg

j26Tepb.jpg
Den gick på 14k. Jag funderade på mörkchokladfärgade i medium, men eftersom jag skulle ha den som gymväska så kan ev fukt missfärga. Det får bli en annan gång om jag verkligen känner att jag måste ha den.
Jag såg faktiskt en Baron i sliten mocka på Nk skor. Skitsnygg! Men hade bestämt mig för Mulberryn.
 
Topp