• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ot vätternrundan -14!

D

Deleted member 1265

Guest
Har nu anmält samt betalat vt -14!
Finns det ngn mer på forumet som kör?
Premiär för mig. Har cyklat endel mtb för hrm 15 år sedan:blackeye: motionerat mkt måttligt senaste... Det blir spännande det här!
Givetvis måste matchande klocka inhandlas till cykeln!:woot:
 

David

Bödeln
Jag har kört de två senaste, men kommer inte att vara i landet nästa år.

Inför årets start hann jag köra två spinning-pass under hela året, och fem mil för att testa cykeln dagarna innan.

Det blev inte någon vidare bra tid, och det tog en månad innan jag fick tillbaka känseln i lillfingret.

969fc2cc.jpg


Lycka till!
 
D

Deleted member 1265

Guest
Vore väldigt tacksam för tips på vilken hoj man ska köpa. 187 lång. Prisgrupp runt 15k med pedaler tänkte jag. Hur är specialized generellt? Dyrt o intr prisvärt?
Ny cykel ska det vara, behöver verkligen inte vara årets modell.
Som sagt tacksam för tips!
 
D

Deleted member 1265

Guest
Körde på min gamla tonårsmountainbike. Funkade finfint.
Detta var min primära tanke, nu har min polare dock köpt en racer, vi har redan bettat pengar på loppet;) för att inte tala om prestigen vem som cyklar under den magiska gränsen 20h så vill ogärna vara sämre materiellt kitad än han!
Under 20h vätternrundan motsvarar typ under 8 btg;)!
 

Laurentius

Cartier
Vore väldigt tacksam för tips på vilken hoj man ska köpa. 187 lång. Prisgrupp runt 15k med pedaler tänkte jag. Hur är specialized generellt? Dyrt o intr prisvärt?
Ny cykel ska det vara, behöver verkligen inte vara årets modell.
Som sagt tacksam för tips!

Specialized gör riktigt bra cyklar, kanske inte alltid mest pang för pengen men när det gäller cyklar så ska ju både hjärta o hjärna ha sitt...

Jag vet att vi har ett par Specialized kvar i stl 58, lite beroende på hur du är byggd så kan storleken funka. Hör av dig så kollar jag vad jag kan ha att erbjuda dig!
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Specialized gör riktigt bra cyklar, kanske inte alltid mest pang för pengen men när det gäller cyklar så ska ju både hjärta o hjärna ha sitt...

Jag vet att vi har ett par Specialized kvar i stl 58, lite beroende på hur du är byggd så kan storleken funka. Hör av dig så kollar jag vad jag kan ha att erbjuda dig!

Jag funderar på att byta ut min Epic Comp 2013, har du kontakter på en 2014 är sugen! :)
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Vore väldigt tacksam för tips på vilken hoj man ska köpa. 187 lång. Prisgrupp runt 15k med pedaler tänkte jag. Hur är specialized generellt? Dyrt o intr prisvärt?
Ny cykel ska det vara, behöver verkligen inte vara årets modell.
Som sagt tacksam för tips!

Jag körde 2010. Kolla cykelcity.se Deras Columbus med 105 är prisvärd. Den går 9.30 dokumenterat på rundan :) (inte av mig, jag kör Cervelo) :)
 

Laurentius

Cartier
Jag räknar med att cykla ca 1000 mil 2014. Det låter kanske mycket men då jag cyklar till jobbet så blir bara det 500 mil per år. Lägg till ett par mysrundor i veckan, Siljan Runt, Vätternrundan och sedan en fantastisk cykeltur till Paris med Team Rynkeby (som samlar in pengar till BCF) så vore det väl självaste fan om jag inte ska vara i form i slutet av juli! Jag är trött på att, som Moses, gömma mig i vassen;)
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Jag brukade haaaaata Vätternrundan...

Bor i Motala å har mitt företag där starten gick förut. Fredagen var ett h-ete! Folk, cyklar å bilar överallt. Vår gårdsplan/lastplats blev helt plötsligt allmän parkering...

Fortfarande är hela veckan hemsk i stan med alla avspärrningar å folk... Men jag har vuxit in i tanken med att det är bra för stan å företagandet med ett sånt här event. Nån KS:ase som behöver en kaffe under fred em är välkommen att höra av sig! :)
 
D

Deleted member 1265

Guest
Börjar bli gott nervös nu.
Ca 850km i sadeln, inte 1000 som rekommenderas än alltså!
Finns tips var man kan parkera? Starttid runt 23!
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Lycka till alla som kör, måste väll som Motalabo göra det en gång i livet antar jag. När det sker varnar jag innan, är en livsfara på cykeln i grupp med andra :D
 

Tias.F

Cartier
Börjar bli gott nervös nu.
Ca 850km i sadeln, inte 1000 som rekommenderas än alltså!
Finns tips var man kan parkera? Starttid runt 23!

Vad siktar du på för totaltid? Vädret verkar ju vara med oss än sålänge, det är nästan det viktigaste. Sist jag körde var 2012, spöregn ner till Jönköping...men hursomhelst är det en oslagbar känsla att rulla över mållinjen :cigar:
 
D

Deleted member 1265

Guest
Vad siktar du på för totaltid? Vädret verkar ju vara med oss än sålänge, det är nästan det viktigaste. Sist jag körde var 2012, spöregn ner till Jönköping...men hursomhelst är det en oslagbar känsla att rulla över mållinjen :cigar:
Sub 15 hade varit läckert! Väldigt nöjd oavsett tid om jag tar mig runt bara, tiden är faktiskt verkligen inte viktig för mig!
 
Topp