• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Vårjackor / rockar / trenchcoats.

WiktorK

Omega
Det kan inte bara vara jag som går i tankarna. Vad man ska klä sig i nu. När våren börjar närma sig med stormsteg.

Personligen har jag ett sug efter en ljus rock alt. Trenchcoat eller carcoat. Pga av begränsad budget med anledning av lägenhetssköp.
Så tar jag gärna emot förslag och tips på sjyssta budgetalternativ, helst under 3500 kr.

Så! Vad kommer ni att klä er i under våren?
 

SSL

Audemars
Japp, blir nytt här också. Sugen på en klassisk Fjällräven Greenland, men väntar in vad Nemen (.it) har att komma med.

Är även på jakt efter en sjysst jacka för svensk, regnig sommar och tittar på Stutterheim och Norse Projects x Elka. Men får se vad som hittas på.

Fjällräven Greenland
F81427-550_0.jpg


Stutterheim
stutterheim_green2.jpg


Norse x Elka
10250_8813410f28-big.jpg
 

Marhoi

Friends of KS
Jag kommer hålla utkik i denna tråd då jag också är ute efter nytt, men har ingen aning om vad man ska komplettera kavajen med i vår.
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Visst ja, Barbour original vax också. Och en Norröna Narvik. Och och och. Alldeles för många jackor...
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Det som våren lockar med mest ur garderoben är en "teknisk" M65 och dito skepparkavaj, två gamla mockajackor och om det riktiga grisvädret är närvarande en ful gul regnrock.
 

Gulliver

Cartier
2-Faktor
Nyheten för i Vår är en Belstaff Redford som kompletteras med en MörkBlå halvlång trench, grön barbour (slimfitten Eton Quilt som tyvär utgått) och skinpaj!

Hoppas bara värmen kommer nu!
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Jag har en svart och en beige trench från Burburry som jag kan rekommendera. Om inte ekonomin tillåter så kan jag rekommendera Tigers trenchar. Har visserligen aldrig ägt en men de ser väldigt trevliga ut. Kostar dessutom hälften av vad en Burberry gör.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Kan väl tillägga att det går att köpa till ett riktigt snyggt foder som går att sätta i när det är kallt ute (till Burberry).
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Kan rekommendera Belstaff vaxjackor, både som vinter och vårjacka (om inte temperaturen kryper allt för lågt) Med innervästen så duger den för mig som vinterjacka om man inte ska vara ute en hel dag och utan väst så är den sval nog att användas på våren. Den kostar en del över din budget men å andra sidan så kan du använda den i många år och den åldras väldigt bra. Blir nästan snyggar med åren, som en gammal vintage klocka ;)

Lite mera budget så finns Barbour, snygga och bra jackor men inte riktigt lika bra och trevliga som Belstaff.
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Kör en enkelknäppt kashmir/ullrock just nu, tror den funkar ett tag till. Sen känns quiltad Barbour och skinnjacka som sköna alternativ till våren :)
 

KalleKnuda

Cartier
Nu när det är lite kyligare har jag en navyfärgad carhartt. Om någon vecka kan jag förhoppningsvis plocka fram den quiltade ralph lauren-jackan (också navy) Men nu suktar garderoben efter något beige!
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Har rätt varierad stil så lär varva med dessa:

- mörkblå Baseballjacka a Yankees.
- Lite längre blå tunn parkas från american apparell (om den inte är för sliten, enda jackan jag hittat och kan ha i xxs-xs :D )
- nöjd med min barbour höstjacka så kan nog bli något quiltad från dem till vår.
 

WiktorK

Omega
+1

Funkar till det mesta till vardags. Köps den från England har TS pengar kvar till... Ja, en quiltad Barbour och ett par flaskor vin.

Tack för många bra tips och förslag.
Har dock inte sett det perfekta för mig än. Men skam den som ger sig.

Är det någon som har erfarenhet av Suitsupplys rockar?

Givetvis hänger en oljerock i form av en barbour longhurst i garderoben. Tillsammans med en Liddlesdale :)
 

demondave

Rolex
Såja, små barn, inte bråka!

Någon som har ett tips på någon shysst, superklassisk svart (eller ev brun) skinnpaj i relativt vettig prisklass? Pang för pengen prioriteras före absolut prislapp, men inga astronomiska priser iaf :)
 
Topp