• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Vårjackor / rockar / trenchcoats.

Andrew

Cartier
Okej, det tar emot lite men jag lovar att aldrig mer kalla dig för pastorn eller anspela på att du ser frikyrklig ut när du syns i den där beiga rocken.
 

Sjobedan

Rolex
1348673231-16545700.jpg

Mitt senaste inkøp! Lite mer ovanlig æn Barbour Duke. Och riktigt skøn! (Dock inte alltfør varm och god nær det nærmar sig 0gradigt.)

Har annars en quiltad(?) kortare Barbour jacka som anvænds ganska flitigt. :)
 

Bilagor

  • Barbour-International-Bowmore-Quilted-Jacket-Black-1-060040.jpg
    Barbour-International-Bowmore-Quilted-Jacket-Black-1-060040.jpg
    109.6 KB · Visningar: 4,217

aljung

Panerai
2-Faktor
Kommer köra en fieldjacket från Herno samt quiltad Barbour. Funderar på skaffa en vaxad Barbour alternativt en quiltad till :)
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Klassisk svart Harrington från Merc London.
Grön något moderniserad dito från Original Penguin.
Grön militärrock från Ben Sherman.

Bara ett par Dr Martens oxblod att köpa så är man komplett.

Och nej jag är inte ett dugg anglofil när det gäller kläder...
 

Apansson

Torpare
Sand har jäkligt trevliga ullrockar(och kavajer) för oss som är lite smalare och längre. Finnes på NK, ca 5000kr, väldigt prisvärt!
 

Maxim

Cartier
Sand har jäkligt trevliga ullrockar(och kavajer) för oss som är lite smalare och längre. Finnes på NK, ca 5000kr, väldigt prisvärt!

Jag fyndade en Sand på rean, gav 800kr för min. Fantastisk kvalitet och ser grymt bra efter en tur till skräddaren!
san349j7603_charcoal_190.jpg



Köpte även denna vind/vattenskyddande rocken från Tiger i grått, en tusenlapp gick den på.

Untitled.png
 

ErikGBG

Audemars
Det är väl snyggt vare sig man rider eller inte. Känner du likadant för seglarskor, dykarklockor, osv? Din garderob måste vara spännande
Fast seglarskor används sällan av seglare under segling,och dykarklockor som.vi pratar dykarklockor används väldigt.asällan av dykare(då använder man renodlade dykdatorer på armen) medan quiltade jackor.används frekvent av ryttare. Så finns en viss skillnad
 
Topp