• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Vårjackor / rockar / trenchcoats.

ErikGBG

Audemars
Har själv inte förknippat det med hästar inte förrän någon påtalade det för mig. Tycker själv att det bara är snyggt!
Det förstår jag, hade jag inte varit så Mkt i hästmiljö så hade jag kanske också tyckt.det. Nu är.det för mig som att någon har.på sig motoroverall ungefär. Känns bara konstigt.
 

KalleKnuda

Cartier
Fast seglarskor används sällan av seglare under segling,och dykarklockor som.vi pratar dykarklockor används väldigt.asällan av dykare(då använder man renodlade dykdatorer på armen) medan quiltade jackor.används frekvent av ryttare. Så finns en viss skillnad

Du förstår väl poängen jag försöker få fram?
 

Helvetia

Cartier
Tycker mest att varenda jävel i Stockholm springer runt i quiltade barbour. Lägger ingen värdering i det, men skulle inte ha på mig en sån själv.
 

Andrew

Cartier
Lappad Barbour.
12636266105_f34657057d_z.jpg

Österrikisk gammal arméjacka
12636746344_962cae8ec1_z.jpg

Regnrock från Grundéns (ingen pinsamt dyr jävla modegrej från Stutterheim)
12636750154_19883f8e63_z.jpg

Och så dagens klocka
12636422353_fab3d0bb83_z.jpg
 

carlanton

Audemars
Jag förstår att intressen och hobbies skapar trender.

Med det känns väldigt, hur ska jag säga, skrattretande att se vit SUV med en blond flicka som har på sig jaktkläder och en Chihuahua bredvid sig körandes på Östermalm i Stockholm.

Övre medelklassens fascination för gamla pengar och den jordägande överklassen. Ett fenomen som har hängt kvar sedan 1700-talet om inte ännu längre.
 

Boris Balkan

Fark you!
Jag förstår att intressen och hobbies skapar trender.

Med det känns väldigt, hur ska jag säga, skrattretande att se vit SUV med en blond flicka som har på sig jaktkläder och en Chihuahua bredvid sig körandes på Östermalm i Stockholm.

Men kom igen. Det är väl inte konstigare än dykarklockor eller seglarskor etc? Militärjackor borde bara få bäras av proffs och veteraner?
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Men kom igen. Det är väl inte konstigare än dykarklockor eller seglarskor etc? Militärjackor borde bara få bäras av proffs och veteraner?


Precis som jag skriver, jag förstår, man identifierar sig med intresset eller trenden. Jag finner det ändå väldigt roligt att se hela uppläget med fyrhjulsdrift och alldeles för stor bil för att kunna parkera.

Men å andra sidan, vem är jag att döma? Hon kanske älskar jakt och offroad?

Vad tror du Boris?
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Orkar inte läsa genom tråden pga spänningshuvudvärk men jag slår ett slag för tekniska M65 jackor. Perfekt för att dressa ner en dressad utstyrsel, samtidigt som den är hård till jeans. Bomullsvarianter i all ära, men jag föredrar dessa tekniska material. Just denna är vatten- och vindtät.

Den är inte heller alltför dyr. Jackan säljer dock som smör i Stockholm...

Jackan har flera användbara fickor som är bra att ha. Jag har till exempel detta i fickorna på min nedan: mobil, plånbok, nycklar, glasögon i glasögonfodral, V6, laddare. UTAN att det ser buckligt ut!

Här är en från italienska Aspesi:
image.jpg

image.jpg


Denna färg finns på Gabucci
Navy finns på Nitty Gritty
 

Boris Balkan

Fark you!
Precis som jag skriver, jag förstår, man identifierar sig med intresset eller trenden. Jag finner det ändå väldigt roligt att se hela uppläget med fyrhjulsdrift och alldeles för stor bil för att kunna parkera.

Men å andra sidan, vem är jag att döma? Hon kanske älskar jakt och offroad?

Vad tror du Boris?

Det är bara du som kan veta hur din fiktiva blondin resonerar.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Snygg, gillar dessa! Vilka andra märken ska man spana in med liknande jackor? Runt 2k och neråt? Behöver inte tvunget va M65-style men jackor som funkar både till lite mer dressat och casual

Tackar! Denna ligger på 2,4k.

Bor du i Stockholm kan du alltid fynda något kul på Herr Judit... Pris har jag inte kollat noga! Men annars har Herno, Stone Island och Fjällräven liknande. Fjällräven Greenland må vara uttjatad, men den modellen i grönt åldras helt galet snyggt. Greenland har jag dock för mig att den kostar 1700 kr ish. En patinerad grön är mumma, på riktigt. Barena Venezia har casual sprezz också.

Kika också på Whyred, Our Legacy och Uniforms For The Dedicated. Ibland har Lagom lite godis också. Lite svenska märken här alltså, förutom Fjällräven ovan.

Finns massvis!
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Tackar! Denna ligger på 2,4k.

Bor du i Stockholm kan du alltid fynda något kul på Herr Judit... Pris har jag inte kollat noga! Men annars har Herno, Stone Island och Fjällräven liknande. Fjällräven Greenland må vara uttjatad, men den modellen i grönt åldras helt galet snyggt. Greenland har jag dock för mig att den kostar 1700 kr ish. En patinerad grön är mumma, på riktigt. Barena Venezia har casual sprezz också.

Kika också på Whyred, Our Legacy och Uniforms For The Dedicated. Ibland har Lagom lite godis också. Lite svenska märken här alltså, förutom Fjällräven ovan.

Finns massvis!

Herno kostar klart mer (5500:-ish) - men är i gengäld också ett helt annat djur. Riktigt bra premiumskit.

Bra tips med Grönlandsjackan!
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Tackar! Denna ligger på 2,4k.

Bor du i Stockholm kan du alltid fynda något kul på Herr Judit... Pris har jag inte kollat noga! Men annars har Herno, Stone Island och Fjällräven liknande. Fjällräven Greenland må vara uttjatad, men den modellen i grönt åldras helt galet snyggt. Greenland har jag dock för mig att den kostar 1700 kr ish. En patinerad grön är mumma, på riktigt. Barena Venezia har casual sprezz också.

Kika också på Whyred, Our Legacy och Uniforms For The Dedicated. Ibland har Lagom lite godis också. Lite svenska märken här alltså, förutom Fjällräven ovan.

Finns massvis!

Tack för tipsen!


Fast SI lär väl kosta typ det dubbla och uppåt? Ska kika in dom andra märkena.

Hittade denna från Woolrich som var rätt schysst:

11192411r_1.jpg
 
Topp